تجربه یک آشپزی آسان و فوری به کمک چند ترفند ساده

در زندگی‌های پرمشغله امروزی همه ما دنبال راه‌هایی هستیم که بتوانیم در کمترین زمان ممکن آشپزی کنیم. هر چند غذای سالم نقش موثری در سلامت ما دارد اما در هر حال ما هم کارهای ناتمام زیادی داریم که باید همه به آن‌ها برسیم. و در این حالت چیزی به غیر از یادگیری فوت و فن آشپزی آسان و فوری به داد ما نخواهد رسید. از این رو همه ما سعی می‌کنیم از راه‌های مختلف وارد شویم تا بتوانیم یک اشپزی آسان و فوری را تجربه کنیم. اما احتمالا با من موافق باشید که گاهی به هر دری می‌زنیم یا به بن بست می‌خوریم و یا به چیزی می‌رسیم که غیر از خواسته قلبی ما است. از این رو در این مطلب از کامچین تصمیم داریم با چند ترفتد ساده تجربه یک آشپزی آسان و فوری را به شما هدیه دهیم. بنابراین برای آگاهی از این فنون ساده می‌توانید در این مطلب ما را همراهی کنید.

آشپزی آسان و فوری

چند ترفند ساده برای تجربه یک آشپزی آسان و فوری

شک ندارم که وقتی با عبارت فنون آشپزی آسان و فوری مواجه می‌شوید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که خدا دهنتان بشنود! اما مگر می‌شود؟! باید بگویم که بله می‌شود. حالا هر چه قدر هم پرمشغله و گرفتار باشید بالاخره باید روزانه ساعاتی را هم به آشپزی اختصاص دهید. هر روز که نمی‌شود به رستوران رفت! در حقیقت عامل چاقی بسیاری از افراد این نسل همین رستوران‌های فست فود هستند. پس احتمالا اگر فنون آشپزی آسان و فوری را یاد بگیرید بیشتر به نفعتان خواهد بود. در ادامه چند نکته و یا به عبارتی ترفند ساده برای تجربه یک آشپزی آسان و فوری برای شما خوبان گردآوری شده است.

آشپزی آسان و فوری

مواد اولیه غذاها را از قبل آماده کنید

یکی از نکات مهمی که در زمینه آشپزی آسان و فوری باید همواره به آن توجه کنیم و معمولا فراموش می‌کنیم این است که مواد اولیه مورد نیاز برای غذاها را از قبل تهیه کنیم. اگر قرار باشد در یک روز هم به خرید برویم. هم سبزی‌ها و حبوبات و سایر مواد لازم برای غذاها را پاک یا آماده کنیم. هم غذا را بپزیم و هم با تزیین دلخواه خود سرو کنیم. این پروسه در یک روز به یک لوپ طاقت فرسا تبدیل می‌شود. و از طرفی نیز استرس زیادی را به ما اعمال می‌کند. در حالی که اگر از قبل به فکر غذایی که قرار است درست کنیم باشیم این مشکلات و استرس به حداقل ممکن خواهد رسید. بنابراین آماده کردن مواد اولیه مورد نیاز برای آشپزی از قبل یکی از مهمترین نکات برای تجربه آشپزی آسان و فوری است.

آشپزی آسان و فوری

از مواد غذایی آماده استفاده کنید

اشتباه نکنید! منظور از مواد غذایی آماده همان غذای آماده نیست. مواد غذایی آماده همان مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه غذاها هستند که به صورت بخارپز و یا سرخ شده توسط شرکت‌های تولیدی مانند گروه تولیدی کامچین آماده شده و در قالب کنسرو یا بسته بندی آلومینیومی در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرند. به عنوان مثال اگر برای تهیه غذای دلخواه خود به پیاز سرخ شده نیاز دارید، اما زمان کافی برای سرخ کردن پیاز ندارید می‌توانید به راحتی از پیازهای سرخ شده ارائه شده توسط گروه تولیدی کامچین تهیه کرده و در غذای خود از آن استفاده کنید.

آشپزی آسان و فوری

استفاده از مواد غذایی آماده یکی از ترفندهای آشپزی آسان و فوری است.

به عنوان مثال دیگر خواص بیشمار خورشت‌های گیاهی مانند خورشت کرفس برای هیچ یک از ما قابل چشم پوشی نیست. اما یکی از دلایل عمده‌ای که باعث می‌شود این غذاهای پر خاصیت از برنامه غذایی ما حذف شوند زمانبر بودن آماده سازی سبزیجات آن‌ها است. اما در این حالت نیز می‌توانید به کمک مواد غذایی آماده یک آشپزی آسان و فوری را تجربه کنید.

آشپزی آسان و فوری

کرفس سرخ شده کامچین راهی برای تجریه آشپزی آسان و فوری

از کنسرو یا غذاهای آماده استفاده کنید

مطمئنم که شما هم با من موافق هستید که همه ما دوست داریم بعداز یک روز سخت کاری غذاهای گرم و خانگی بخوریم. اما هر روز که خانم خانه نمی‌تواند ساعت‌ها از وقت خود را صرف آشپزی کند. بنابراین باید از تکنیک‌های آشپزی آسان و فوری استفاده کنیم. که استفاده از غذاهای کنسروی و آماده یکی از این تکنیک‌ها است. دقیقا به همین دلیل است که گروه تولید کامچین به ارائه انواع غذاهای آماده ایرانی اقدام کرده است. و در نظر دارد غذاهای اصیل و سنتی ایرانی را به عضو ثابت سفره‌های یرانی تبدیل کند.

طرز تهیه چند غذای ساده را یاد بگیرید

قرار نیست هر روز سر سفره ما غذاهایی قرار گیرد که تهیه هر یک از آن‌ها ساعت‌ها طول می‌کشد. بلکه گاهی می‌توان با تهیه غذاهای ساده نیز این نیاز را برطرف کرد. در حقیقت می‌توان گفت اگر تهیه چند غذای ساده را یاد بگیرید به نوعی از تکنیک آشپزی آسان و فوری بهره می‌برید. سوپ و خوراک مرغ از جمله مقوی‌ترین و ساده‌‌ترین غذاهایی هستند که در زمان کوتاهی قابل تهیه هستند. بنابراین درست کردن غذاهایی مثل سوپ، خوراک سبزیجات و برنج که در زمان اندکی قابل تهیه هستند گزینه مناسبی برای روزهای پرمشغله هستند. البته به همراه برنج می‌توانید از خورشت‌های آماده ارائه شده توسط گروه تولیدی کامچین استفاده کنید.

به رستوران‌هایی که غذای خانگی ارائه می‌دهند مراجعه کنید

شکی در این نیست که غذای هیچ رستورانی نمی‌تواند جای غذاهای خانگی را پر کند. اما مطمئنا غذای رستوران‌هایی که غذاهای سنتی و خانگی می‌پزند با فست فودها قابل مقایسه نیست. زیرا کیفیت مطلوب‌تری دارد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که بهتر است در مواقع ضروری به رستوران‌هایی که غذای خانگی ارائه می‌دهند مراجعه کنید. و خودتان به کمک چاشنی‌های مخصوص خودتان رنگ و بوی غذای خانگی به آن‌ها بدهید.

آنچه که در این مطلب خدمت شما ارائه شد تنها چند تکنیک ساده برای تجربه یک آشپزی آسان و فوری است. البته ناگفته نماند که تکنیک رفتن به خانه مادری که جزو پرکاربردترین تکنیک‌ها در رزهای پرمشغله است هم نباید نادیده گرفته شود. زیرا کاربرد به مراتب بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. اگر شما تکنیک‌های دیگری برای روزهای سخت و پرمشغله دارید گروه تولیدی کامچین علاقمند شنیدن نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه است.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه