اینفوگرافیک: مواد غذایی که به افزایش طول عمر شما کمک می‌کنند

همه‌ی ما دوست داریم طولانی مدت عمر کنیم. داشتن زندگی سالم و بدون بیماری آرزوی محالی نیست فقط کافی است نکاتی را رعایت کنید که نه تنها باعث سلامت جسم و روح شما می‌شود همچنین باعث افزایش طول عمر شما خواهد شد. یکی از نکاتی که باید رعایت کنید توجه به رژیم غذایی و مواد خوراکی است که مصرف می‌کنید و باید حواستان باشد هرم غذایی سالمی داشته باشید. رعایت در خورد و خوراک فاکتوری است که بر سلامت کلی بدن شما تاثیر می‌گذارد پس چه بهتر است که در انتخاب مواد خوراکی حساس باشیم. به یاد داشته باشید که رژیم غذایی ناسالم عوارضی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت را منجر می‌شود و برعکس، تغذیه سالم خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. در ادامه مواد غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که باعث افزایش طول عمر شما می‌شوند.

کلم بروکلی

همه از خواص این گیاه اعجاب انگیز شنیده‌ایم و هرچقدر هم از خواص آن بگوییم باز هم کم است. کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی کاروتنوئید است. کاروتنوئیدها رنگدانه‌های زرد، قرمز و نارنجی در گیاهان، سبزیجات و میوه‌ها هستند. بیش از ۶۰۰ نوع از کاروتنوئیدها وجود دارد. برخی از آنها می توانند با وارد شدن به بدن تبدیل به ویتامین A شوند. کاروتنوئیدها باید از طریق رژیم غذایی مصرف شوند. آنها از طریق چربی‌ها جذب می شوند. کلم بروکلی هم یکی از سبزیجاتی است که به مقدار زیادی این ماده را در خود دارد که از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین کلم بروکلی حاوی فیبر و ویتامین K است. مصرف این گیاه باعث کنترل کلسترول می‌شود و احتمال دچار شدن به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

توت

تمام خانواده توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. استفاده از این میوه به شما در کاهش وزن کمک می‌کند و همچنین سلامتی قلب شما را تضمین می‌کند. این میوه در داشتن گردش خونی بهتر به شما کمک می‌کند. همچنین بد نیست بدانید از روغن این میوه به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده پوست‌های آسیب دیده استفاده می‌شود.

روغن نارگیل

به کنترل و درمان دیابت کمک می‌کند و برای آشپزی در دمای بالا این روغن گزینه بسیار مناسبی است. این روغن حاوی مقدار زیادی مونولورین است که تنها در شیر مادر وجود دارد که حاوی مواد غنی و مغزی بسیاری است. این روغن ماسکی مناسب برای موهای شماست و باعث می‌شود موهایی براق و سالم داشته باشید.

دانه‌های چیا

این گیاه از خانواده مریم گلی و نعناعیان است و آن را برای استفاده از دانه‌هایش کشت می‌کنند. دانه‌های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. همچنین استفاده از این دانه‌ها باعث می‌شود بدن شما هیدراته شود که یعنی آب بیشتری را جذب می‌کند. گیاه چیا باعث شده قند خون شما تنظیم شود. این گیاه سرشار از کلسیم، پتاسیم، ویتامین B و فیبر است.

عدس و لوبیا

غنی از فیبر هستند که به کاهش و کنترل کلسترول کمک می‌کنند. همچنین حاوی آهن و پروتئین است که در کاهش وزن هم می‌تواند کمک بسزایی به شما بکند. بهتر است در هنگام مصرف این مواد را به همراه موادی که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنید تا آهن بیشتری جذب بدن شما شود.

بلوبری

بلوبری حاوی آنتی اکسیدان است و یکی از ضد عفونی کننده‌های طبیعی قوی است. این میوه سرشار از سلنیوم، زینک، آهن و ویتامین B است.

ماکا

گیاه ماکا در کشور پرو کشت و برداشت می‌شود و به جینسینگ پرویی شهرت دارد. این گیاه در درمان ناباروری خانم‌ها موثر است و همچنین قوای جنسی را تقویت می‌کند. این گیاه افسردگی و استرس را کاهش می‌دهد و آرامبخشی قوی است.

 

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه