مضرات رژیم آب

با داشتن یک رژیم غذایی خوب شیوه زندگی سالمتری را تجربه خواهید کرد. رژیم غذایی مناسب، شما را فعال و با انگیزه نگه می دارد و باعث می شود وعده های غذایی مناسبی مصرف کنید تا از مواد مغذی ضروری بهره مند شوید.ممکن است رژیم های دیگری برای کاهش وزن سریع یه شما پیشنهاد داده شود اما ممکن است در نهایت دچار بازگشت وزن شوید.

برخی برای کاهش وزن، پیشنهاد می کنند از رژیم آب سرد استفاده کنید.این افراد باور دارند که با خوردن آب سرد، بدن کالری بیشتری برای گرم کردن آب و هم دما کردن آن با دمای بدن صرف می کند.اما این یک باور نادرست است. زیرا چربی های بدن در تماس با سرما میل زیادی به حفظ ماهیت خود دارند. یعنی در تماس با سرما حالت جامد خود را حفظ می کنند و به سختی ذوب می شوند. پس لازم است که از نوشیدن آب سرد پرهیز کنید.

جالب است بدانید رژیم های آب تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تمامی آن ها با تنوع زیادی که دارند در یک چیز مشترک هستند.همگی افراطی هستند.شما  برای مدتی غذایی نمی خورید و فقط می نوشید.برخی از رژیم های آب بدین گونه اند که برای چند روز آب مینوشید و به شما اجازه می دهند میوه ها و سبزیجات را به رژیم خود بیفزایید. در این صورت شما یک مرتبه شروع به کاهش وزن می کنید.

تعدادی از متخصصین تغذیه بر این باورند که رژیم آب، نوعی روزه داری است. بر این اساس اگر شما یک فرد سالم و تندرست باشید، چند روز روزه داری، ممکن است به شما آسیبی نرساند؛ اما این رژیم راه درستی برای کاهش وزن نیست. متخصصین می گویند: اندکی پس از شروع رژیم آب، احساس گرسنگی بیش از حد، ممکن است شما را به عادت های غذایی قبل از رژیمتان برگرداند و دوباره به وزن سابق برگردید.

زمانی که شما فقط آب مینوشید، بدن شما مواد مغذی مورد نیازش را از دست می دهد. نتیجه کوتاه مدت این رژیم، از دست دادن مقدار زیادی وزن است که در واقع مقدار کمی از آن چربی است.در مقایسه با شخصی که در حال کاهش وزن با یک رژیم غذایی توصیه شده توسط متخصصین که شامل کاهش 500 تا 800 کالری درروز است، شما تنها عضلات خود را از دست می دهید. بدین صورت که هنگامی که هیچ چیز جز آب نمیخورید سوخت و ساز بدن شما به طور قابل ملاحظه ای کاهش میابد و این امر موجب تحلیل رفتن عضلات شما خواهد شد.

اگر شما می خواهید در کاهش وزن موفق باشید و در این راه شکست نخورید رژیم آب روش صحیحی نیست. شما باید ازرژیمی استفاده کنید که شامل تمامی مواد مغذی باشد. یک رژیم غذلیی مناسب همراه با ورزش می تواند به ما در کاهش وزن و تناسب اندام کمک قابل ملاحظه ای کند.

منبع : www.today.com

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه