با ۷ مورد از انواع خورشت ایرانی بی‌نظیر بیشتر آشنا شوید

پلو پای ثابت غذاهای ما یرانیان است. از این رو درست کردن انواع خورشت ایرانی یکی از دغدغه‌های اصلی همه کدبانوهای ایرانی است. هر چند تنوع خورشت‌های ایرانی بسیار زیاد است. اما برخی از انواع خورشت ایرانی هستند که طرفداران بیشتری دارند. از این رو در این مطلب از کامچین تصمیم داریم برخی از معروف‌ترین این خورشت‌های ایرانی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

با ۷ مورد از انواع خورشت ایرانی آشنا شوید

۱) خورشت فسنجان

فسنجان یکی از محبوب‌ترین و در عین حال مغذی‌ترین خورشت‌های ایرانی است. گردوی استفاده شده در این خورشت آن را به یکی از بهترین غذاهای رژیمی تبدیل می‌کند. زیرا گردوی استفاده شده در این خورشت خوشمزه خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و از جمع شدن چربی‌های اضافی در بدن جلوگیری می‌کند. خورشت فسنجان معمولا به دو صورت قابل تهیه است. یکی فسنجان با گوشت و دیگری فسنجان با گوشت مرغ. که هر یک به تنوبه خود خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. نکته جالب‌تری که در این مورد وجود دارد نیز این است که هر دو نوع فسنجان توسط گروه تولیدی کامچین در بسته‌بندی‌های خاصی به صورت کنسرو آماده شده است. در صورت تمایل به تهیه خورشت فسنجان آماده می‌توانید از طریق سایت کامچین سفارش خود را ثبت کنید.

۲) خورشت گوشت و هویج

خورشت گوشت و هویج یکی از معروف‌ترین انواع خورشت ایرانی است که بیشتر در مناطق ترک نشین از آن استفاده می‌شود. حتی برخی از افرد معتقدند که این خورشت یکی از غذاهای ترکی است. برای تهیه این خورشت هویج‌ها به صورت رشته‌ای خرد می‌شوند و پس از تفت داده شدن داخل آب گوشت پخته می‌شوند. گوشت استفاده شده در خورشت نیز معمولا اندکی سرخ می‌شود تا مزه دلچسبی داشته باشد. در صورت تمایل می‌توانید از آلو نیز در این خورشت استفاده کنید. چاشنی این خورشت خوشمزه معمولا آبلیمو یا آبغوره است. که میزان ترشی آن می‌تواند بر اساس ذائقه شما تنظیم شود.

انواع خورشت ایرانی

خورشت هویج یکی از معروف‌ترین انواع خورشت ایرانی

نکته قابل توجهی که در زمینه تهیه خورشت هویج وجود دارد این است که در صورت تمایل می‌توانید این خورشت خوشمزه را با گوشت مرغ نیز تهیه کنید. هر چند تهیه آن با گوشت گوسفندی ماهیچه قدمت بیشتری دارد.

۳) خورشت قرمه سبزی

اصلا امکان ندارد ایرانی باشید و عاشق قرمه سبزی نباشید. زیرا این خورشت ایرانی شهرت جهانی دارد و همواره به عنوان یک غذای خوشمزه و دلبر از آن یاد می‌شود. ترکیب سبزیجات معطر این خورشت با لیمو عمانی، لوبیا و گوشت طعم و عطر وصف ناپذیری به آن می‌بخشد و همه را مسحور خود می‌کند. تنها نکته قابل توجهی که در زمینه این خورشت محبوب وجود دارد این است که هنگام پخت باید زمان کافی برای جا افتادن آن در نظر گرفته شود. بنابراین یک غذای عجله‌ای نیست. در صورت تمایل می‌توانید این خورشت محبوب از بین انواع خورشت ایرانی را از سایت کامچین نیز تهیه کنید.

۴) خورشت مرغ

همانگونه که پیش‌تر در مطلب انواع خوراک مرغ مطرح شد. گوشت مرغ می‌تواند به تنهایی یا با هویج، سیب زمینی، کنگر و یا کرفس به عنوان یک خورشت خوشمزه با گوشت سفید مورد استفاده قرار گیرد. تهیه خورشت مرغ بر اساس ذائقه و رژیم غذایی شما می‌تواند به صورت آب پز شده و یا سرخ شده انجام گیرد. در صورت تمایل می‌توانید این خورشت خوشمزه را با سس‌های خلاقانه‌ای خوش طعم و متفاوت گردانید.

انواع خورشت ایرانی

خورشت مرغ

۵) خورشت قیمه

خورشت قیمه یکی از محبوب‌ترین خورشت‌های ایرانی است که معمولا پای ثابت نذری‌های ماه محرم می‌باشد. اما این خورشت محبوب در دو نوع متفاوت قیمه با سیب زمینی و قیمه بادمجان قابل تهیه است. بنابراین تهیه آن چندان هم روتین نخواهد بود. هر چند بسیاری از افراد معتقدند که قیمه همان قیمه است و تفاوت چندانی ندارد. اما خب طبعا استفاده از سیب زمینی یا بادمجان طعم و عطر آن را متفاوت‌تر خواهد کرد. هر چند گوشت گوسفندی، پیاز، لپه، لیمو عمانی و ادویه جات و چاشنی‌های استفاده شده در این دو خورشت یکسان است. اما هر یک جای خود را دارند. در صورت تمایل می‌توانید این خورشت‌های خوشمزه را از سایت گروه تولیدی کامچین نیز تهیه کنید.

۶) خورشت کرفس

اگر رژیم غذایی خاصی را برای خود انتخاب کرده‌اید خورشت کرفس مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهد بود. زیرا همه افرادی که رژیم‌های لاغری خاصی را انتخاب کرده‌اند و یا به سلامت خود اهمیت می‌دهند خورشت کرفس اولین اولویت آن‌ها است. اگر شما هم به عنوان یک کدبانو از راز و رمز خوشمزه شدن خورشت کرفس آگاهی داشته باشید به راحتی می‌توانید یک خورشت کرفس بی‌نظیر را برای خود و خانواده خود آماده کتید. توجه داشته باشید که هر چند معمولا از گوشت گوسفندی برای تهیه خورشت کرفس استفاده می‌شود اما در صورت تمایل می‌توانید آن را با گوشت مرغ نیز تهیه کنید. اگر هم زمان کافی برای تهیه این خورشت را ندارید همین الان می‌توانید آن را از سایت کامچین تهیه کنید.

خورشت کرفس کامچین

۷) خورشت لوبیا

از من که می‌پرسیدخورشت‌های گیاهی بهترین گزینه برای داشتن یک رژیم غذایی سالم هستند. که خورشت لوبیا سبز هم یکی از این خورشت‌های گیاهی سالم و خوشمزه است که معمولا مورد استقبال قرار می‌گیرد. لوبیاهای استفاده شده در این خورشت بسته به سلیقه شما می‌تواند به صورت درسته و یا خرد شده استفاده شود. همچنین معمولا از گوشت گوسفندی خرد شده و یا کوفه قلقلی‌هایی که از گوشت چرخ کرده تهیه می‌شوند در پخت آن استفاده می‌شود. اصلی‌ترین چاشنی این خورشت خوشمزه رب و زعفران است. اما در صورت تمایل می‌توانید از آبغوره و یا آبلیمو نیز برای خوش طعم شدن آن استفاده کنید.

آنچه در این مطلب از کامچین با شما به اشتراک گذاشتیم نمونه‌هایی از انواع خورشت ایرانی بود که می‌تواند در جهت ایجاد تنوع غذایی شما را یاری کند. اما خورشت‌های ایرانی فقط محدود به این موارد نیست و تعداد آن‌ها خیلی زیاد است. در صورت تمایل می‌توانید به همکاران ما در کامچین بگویید که محبوب‌ترین خورشت ایرانی شما کدام است و چه تکنیکی را برای پخت و تهیه آن به کار می‌گیرید؟ همچنین بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در جهت بهبود خدماتمان هستیم.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه