انواع عصرانه ساده و مقوی برای داشتن خانواده‌ای سالم

همانگونه که می‌دانید همه ما معمولا بین وعده‌های غذایی اصلی میان وعده‌هایی را هم در رژیم غذایی خود داریم. زیرا بدن ما باید بتواند تمام مواد مورد نیاز بدن را طی وعده‌های مختلف تامین کند. اما نکته قابل توجهی که در رابطه با میان وعده‌ها باید مد نظر قرار گیرد این است که میان وعده‌ها باید سبک و مقوی باشند. از این رو داشتن ایده‌های جالبی برای تهیه انواع عصرانه ساده می‌تواند نظر خیلی‌ها را به سمت خود جلب کند. مخصوصا اگر قرار باشد این عصرانه همراه با مهمانان عزیزی نوش جان شود. از این رو در این مطلب از کامچین قصد داریم ایده‌هایی را برای تهیه انواع عصرانه ساده در اختیار شما خوبان قرار دهیم.

ایده‌هایی جذاب برای تهیه انواع عصرانه ساده

یکی از مهمترین مسائلی که قبل از تهیه هر نوع عصرانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد این است که وقتی از تهیه عصرانه صحبت می‌کنیم منظورمان تشریفات و افراط نیست. بنابراین نباید عصرانه کل زمان بعد از ظهر شما را بگیرد. زیرا در بیشتر مواقع هدف از صرف عصرانه یک دورهمی کوتاه چند دقیقه‌ای و صحبت و تعامل با یکدیگر است. بنابراین بدون در نظر گرفتن تشریفات سعی کنید یک عصرانه ساده و بی‌نظیر را برای خانواده و یا دوستان و مهمانان خود آماده کنید. در ادامه ایده‌های جالبی را در خصوص تدارک انواع عصرانه ساده برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم.

سالاد میوه

به یاد داشته باشید که میوه‌ها جزو بهترین و مقوی‌ترین میان وعده‌ها هستند. بنابراین استفاده از انواع میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند ایده مناسبی برای تهیه یک عصرانه سالم باشد. توجه داشته باشید که میوه‌ها می‌توانند هم به صورت درسته و هم به شکل خرد شده (سالاد میوه) مورد استفاده قرار گیرند. البته ناگفته نماند که در روزهای گرم تابستان علاوه بر استفاده از میوه‌های تابستانی مانند هندوانه می‌توانید از کاهو و شیره انگور نیز به عنوان یک عصرانه شگفت‌انگیز استفاده کنید.

انواع عصرانه ساده

ساندویچ سبک

اگر کودک یا نوجوانی در منزل دارید احتمالا نمی‌توانید در میان وعده‌ها تنها از میوه استفاده کنید. زیرا کودکانی که در سن رشد قرار دارند، معمولا تمایل دارند موادی را مصرف کنند که علاوه بر تامین ویتامین بدن آن‌ها انرژی مورد نیاز آن‌ها را نیز تامین کند. از این رو ساندویچ‌های سبک می‌توانند یکی از مناسب‌ترین انواع عصرانه ساده برای آن‌ها تلقی شوند. این ساندویچ‌ها می‌توانندبا انواع نان تست، باگت، لواش و یا سنگک تهیه شوند. داخل این ساندویچ نیز می‌توانید شامل پنیر و گردو، پنیر و خرما، پنیر و سبزی، پنیر و گوجه و خیار، سیب زمینی آب پز، تخم مرغ آب پز و یا هر ماده غذایی مقوی دیگری باشد.

انواع عصرانه سادهخوراک لوبیا

خوراک لوبیا یکی از مقوی‌ترین عصرانه‌هایی است که می‌تواند در سنین رشد کودک شما مورد استفاده قرار گیرد. زیرا سرشار از پروتئین و مواد معدنی مختلف است. بنابراین اگر دوست دارید همواره شاهد لبخند رضایت و شادی بر لبان فرزندان و دوستان او باشید به شما پیشنهاد می‌کنم از خوراک لوبیا به عنوان یکی از بهترین عصرانه‌ها استفاده کنید.

خوراک لوبیا یکی از مقوی‌ترین انواع عصرانه ساده برای کودکان و نوجوانان

کیک و چای

به جرات می‌توانم بگویم که کیک و چای یکی از معمول‌ترین و رایج‌ترین انواع عصرانه ساده است که از گذشته تا کنون در محافل مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. خیلی از ما عادت داریم که دوستان و آشنایان خود را به صرف چای و کیک به منزل خود دعوت کنیم و با این کار روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشیم. اگر بتوانیم برای مراسم کیک و چای عصرانه خودمان دست به کار شویم و کیک دست پخت خودمان را تهیه کنیم مطمئنا حس و حال بهتری به این دورهمی خواهیم داد. استفاده از چاشنی‌های مختلف برای تهیه چای مانند دارچین و هل هم می‌تواند نقش موثری در خوش طعم شدن هر چه بیشتر چای داشته باشد.

انواع عصرانه ساده

شیر و مشتقات آن

لبنیات یکی از بهترین مواد غذایی هستند که می‌توانند در طول روز و به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار گیرند. منظور از شیر و مشتقات آن هر نوع شیک و یا معجونی است که به کمک شیر تهیه می‌شود. شیر خرما، شیر موز، شیر توت فرنگی، شیر توت فرنگی و … همگی می‌توانند در این گروه قرار گیرند. هر چند تمامی این نوشیدنی‌ها از کافه نیز قابل تهیه است. اما درست کردن آن در منزل حس و طعم متفاوتی دارد که قابل قیاس با نوشیدنی‌های آماده خریداری شده ندارد.

انواع عصرانه ساده

حلیم

اگر قرار است عصرانه ساده‌ای را برای دورهمی کوچک منزلتان تدارک ببینید، حلیم هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته به شرطی که اهالی منزل ناهار چربی را نوش جان نکرده باشند. زیرا در این صورت بعید می‌دانم که دوست داشته باشند حلیم را به عنوان عصرانه میل کنند. زیرا حلیم غذای مقوی است و معده باید قابلیت این را داشته باشد که حلیم را بپذیرد و هضم کند. هر چند گزینه‌های زیادی برای تهیه انواع عصرانه ساده وجود دارد اما حلیم انتخاب متفاوتی است که می‌تواند برای همه رده‌های سنی حاضر در جمع دلچسب باشد.

حلیم آماده کامچین یکی از بهترین انواع عصرانه ساده برای دورهمی‌ها

دورمانج (دورماش)

دورماش یا دورمانج یکی از مقوی‌ترین عصرانه‌های تبریزی‌ها است که طرفدار زیاد دارد. ماده اصلی تشکیل دهنده این عصرانه به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. بنابراین به تدارک خاصی نیاز ندارد. مواد تشکیل دهنده آن نان (ترجیحا خشک)، پنیر، کره و گردو است. به این ترتیب که نان‌های خشک را خرد کرده و پنیر را به شکل خرد شده به آن اضافه می‌کنیم. سپس کره را روی حرارت ملایم گاز قرار می‌دهیم و به محض آب شدن به مخلوط نان و پنیر اضافه می‌کنیم. گردو نیز بهتر است نگینی خرد شده و به دورمانج اضافه شود. برخی از افراد برای تر شدن این عرانه خوشمزه خیار یا گوجه خرد شده و نعناع خشک نیز به آن اضافه می‌کنند. اما اصل آن فقط از نان و پنیر و گردو و کره تهیه می‌شود. در پایان این نکته را مد نظر قرار دهید که می‌توان دورمانج را هم به صورت نیمه خشک و با قاشق میل کنید. و هم اندکی آب به نان‌ها بپاشید تا نرم شوند و آن را به شکل کوفته درآورید. که این مرحله کاملا دلخواهی است.

در این مطلب از کامچین انواع عصرانه ساده با شما عزیزان به اشتراک گذاشته شد. به نظر شما بهترین گزینه برای تهیه یک عصرانه ساده چیست؟ شما کدام یک از این گزینه‌ها را بیشتر از بقیه ترجیح می‌دهید؟

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه