انواع پیش غذا برای کدبانوهای با سلیقه ایرانی

معمولا کدبانوهای باسلیقه ایرانی وقتی مهمان دعوت می‌کنند یا قصد برگزاری یک دورهمی را دارند از مدت‌ها قبل دست به کار می‌شوند تا بتوانند انواع پیش غذا و دسرهای خوشمزه را خودشان تهیه کنند. هر چند خیلی از این پیش غذاها و دسرها به صورت آماده هم قابل تهیه هستند اما انواع پیش غذای آماده کجا و دست پخت کدبانو کجا؟! با توجه به این موضوع نیز که ما ایرانی‌ها در مجموع عاشق تشریفات هستیم و دوست داریم حتی یک دورهمی کوچک هم به بهترین شکل ممکن و مرتب برگزار شود، کار کدبانوها سخت‌تر هم می‌شود. اگر شما هم به عنوان خانم خانه نگران جشن یا مهمانی پیش روی خود هستید در این مطلب از کامچین همراه ما باشید تا ایده‌هایی را برای تهیه انواع پیش غذا در اختیار شما خوبان قرار دهیم.

ایده‌هایی برای تهیه انواع پیش غذا برای کدبانوهای باسلیقه ایرانی

قبل از اینکه بخواهیم ایده‌هایی برای تهیه انواع پیش غذا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، باید این نکته را عنوان کنیم که در ابتدای امر قبل از اینکه تدارکی ببینید و یا به خرید بروید باید به این موضوع فکر کنید که دوست دارید چه نوع پیش غذایی را برای مهمانی خود آماده کنید؟ گرم یا سرد؟ رژیمی یا معمولی؟! پس از اینکه تصمیم خود را در این خصوص گرفتید به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که چه پیش غذایی را تهیه کنید. در ادامه انواع پیش غذا را برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم.

پیش غذاهای گرم

انتخاب پیش غذای گرم به ویژه در مهمانی‌هایی که در فصول نسبتا سرد سال برگزار می‌شوند یکی از بهترین گزینه‌ها است. زیرا غذاهای گرم در فصول سرد معمولا سازگاری بیشتری با مزاج و طبع همه دارد. انواع سوپ (سوپ جو، سوپ قارچ، سوپ مرغ، سوپ خامه‌ای و …) و انواع آش (آش رشته، آش آبغوره، آش میوه و …) از جمله بهترین گزینه‌هایی هستند که معمولا به عنوان پیش غذای گرم مورد استقبال قرار می‌گیرند. البته در مهمانی‌های رسمی و تشریفاتی که در رستوران یا تالار برگزار می‌شوند از کباب زبان و یا جوجه کباب هم به عنوان پیش غذای گرم استفاده می‌شود. اما نکته اینجاست که این غذاها برای پیش غذا بودن زیادی سنگین هستند و مهمانان شما را سیر خواهند کرد. در این صورت مهمانان شما هم میل زیادی به غذای اصلی نخواهند داشت.

سوپ جو یکی از بهترین انواع پیش غذا برای مهمانی‌ها

پیش غذاهای نیمه گرم

با توجه به اینکه انواع کوکو (کوکوی سبزی، کوکوی لوبیا، کوکوی سیب زمینی و …)، پیراشکی، دلمه و … نیز در گروه پیش غذاهای محبوب کدبانوهای باسلیقه قرار می‌گیرند دسته‌بندی پیش غذاهای نیمه گرم را مطرح کردیم. زیرا این پیش غذاها معمولا نه صورت سرد یخچالی سرو می‌شوند و نه مانند سوپ‌ها نیاز به داغ بودن دارند. سرو پیش غذاهای نیمه گرم با چاشنی‌ها و سس‌های مخصوص ایده‌ی خوبی برای انواع مهمانی‌ها است. نکته مهمی که در رابطه با این پیش غذاها باید مد نظر قرار گیرد این است که معمولا این پیش غذاها با سالاد فصل و یا خیارشور و زیتون سرو می‌شوند تا طعم آن‌ها بیشتر حس شود.

انوع پیش غذا

دلمه برگ مو کامچین یکی از پیش غذاهای نیمه گرم

نکته قابل توجهی که در زمینه انتخاب بهترین پیش غذای نیمه گرم باید مورد توجه قرار گیرد میانگین سنی مهمانان شما است. به عنوان مثال ذرت مکزیکی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که به عنوان پیش غذا برای مهمانی‌های کودکانه انتخاب شود. این در حالی است که همین پیش غذا به هیچ وجه برای دورهمی‌های زنانه خانم‌های میانسال توصیه نمی‌شود. زیرا ذرت چربی بالایی دارد و ممکن است آن‌ها را دچار مشکلات گوارشی و یا چربی خون کند. پیش غذاهایی که با تخم مرغ تهیه می‌شوند نیز یکی دیگر از انواع پیش غذاهایی هستند که می‌توانند به دلیل پروتئین بالا گزینه مناسبی برای مهمانی‌های کودکان و نوجوانان باشند.

پیش غذاهای سرد

پیش غذاهای سرد گروه دیگری از انواع پیش غذا هستند که در مهمانی‌ها سرو می‌شوند. سالادها مهم‌ترین عضو پیش غذاهای سرد هستند. سالاد کلم، سالاد فصل، سالاد سزار، سالاد ماکارونی، سالاد الویه، سالاد مکزیکی و … از جمله معروف‌ترین سالادهایی هستند که به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته به نظر شخص بنده سالاد الویه و سالاد ماکارونی به خودی خود می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل هم مورد استفاده قرار گیرند. هر چند بسیاری از افراد آن را به عنوان پیش غذا و یا همراه غذا تهیه می‌کنند.

سالاد ماکارونی کامچین به عنوان یکی از پیش غذاهای سرد محبوب بچه‌ها

فینگر فود

فینگر فود عبارت است از غذایی که در اندازه‌های کوچکی تهیه می‌شود و می‌تواند به راحتی در دهان جا شود. فینگر فودها به عنوان یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین انواع پیش غذا مزین میز مهمانی‌های امروزی شده است. از طرفی نیز تنوع طرح‌ها و مواد استفاده شده در فینگر فودها باعث شده است که بتوانند به عنوان محبوب‌ترین انواع پیش غذا جایگاه خود را محکم کنند. فینگر فودها با مواد مختلفی قابل تهیه هستند. در ادامه نمونه‌هایی از ساده‌ترین آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

انواع پیش غذا

قارچ شکم پر

اگر دوست دارید فینگر فودی تهیه کنید که کاملا سالم و مقوی باشد قارچ شکم پر گزینه مناسبی برای شما است. برای این کار کافی است داخل قارچ را خالی کرده و آن را به صورت سر و ته قرار دهید و داخل آن را با مواد دلخواه خود پر کنید. این مواد می‌تواند شامل ماست طعم دار، سبزیجات، یا گوشت چرخ کرده و … باشد.

انواع پیش غذا

فینگر فود ژامبون و پنیر

برای تهیه این فینگر فود نیاز به نان تست، ژامبون، پنیر و جعفری دارید. شکل این فینگر فود به دلخواه شما می‌تواند متفاوت باشد. در صورت تمایل نیز می‌توانید از سس برای تزیین آن استفاده کنید.

انواع پیش غذا

رول پنیر و سبزی

به جرات می‌توانم بگویم رول پنیر و سبزی ساده‌ترین فینگر فودی است که به عنوان پیش غذا می‌توانید تهیه کنید. برای این کار لازم است فقط اندکی خلاقیت و حوصله به خرج دهید. همین خلاقیت شما می‌تواند زیبایی وصف ناپذیری به سفره مهمانی شما ببخشد.

با توجه به معرفی انواع پیش غذا در این مطلب از کامچین بگویید محبوب‌ترین پیش غذای شما در مهمانی‌ها چیست؟ آیا شما هم از افرادی هستید که پیش غذا و دسر را مهم‌تر از غذای اصلی می‌دانید؟ شما برای زیبایی هر چه بیشتر سفره‌های مهمانی چه پیشنهادی دارید؟ در صورتی که کارمند هستید و زمان کافی برای تهیه انواع پیش غذا برای مهمانی‌های خود را ندارید سری به محصولات کامچین بزنید. به نظر شما کدام یک از محصولات کامچین می‌تواند گزینه مناسبی برای پیش غذای مهمانی شما باشد؟

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه