چرا استفاده از مواد غذایی آماده گزینه مناسبی برای روزهای پرمشغله است؟

اهمیت داشتن یک رژیم غذایی سالم و استفاده از مواد غذایی مناسب بر کسی پوشیده نیست. فقط موضوع این است که این دغدغه‌ها و مشغله‌های زندگی هستند که به ما زمان کافی برای داشتن رژیم غذایی سالم را نمی‌دهند. شاید استفاده از مواد غذایی آماده بهترین و سالم‌ترین گزینه‌ای باشد که در روزهای پرمشغله‌ای که زمان کافی برای انجام امورات زندگی را نداریم به ذهن ما برسد. اما موضوع اینجاست که چگونه باید مواد غذایی آماده با بهترین کیفیت را تهیه کنیم؟ آیا همه مواد غذایی آماده قابل اطمینان هستند؟ یا اینکه در چه مواردی استفاده از مواد غذایی آماده بلامانع است؟ اگر شما هم به عنوان یکی از افرادی که در عصر پر هیاهوی حاضر زندگی می‌کند با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید در این مطلب از کامچین همراه ما باشید تا نکاتی را در خصوص انتخاب مواد غذایی آماده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

چرا فست فود اولین گزینه ما برا روزهای پرمشغله است؟

زندگی در شهرهای شلوغ به ویژه برای افرادی که شاغل یا دانشجو هستند و در طول روز باید به نقاط مختلفی از شهر سر بزنند، آنقدر سخت شده است که بیشتر آن‌ها حتی زمان کافی برای خوردن غذا هم پیدا نمی‌کنند. مسئله اینجاست که با توجه به اهمیت تغذیه در سلامت بدن انسان ما چگونه می‌توانیم در روزهای پرمشغله رژیم غذایی خود را به حالت استاندارد نزدیکتر کنیم؟

فست فود و غذاهای آماده معمولا اولین انتخاب من و شما و همه افرادی است که روزهای پرمشغله و استرس باری را تجربه می‌کنند. به ویژه اینکه قیمت فست فودها و غذاهای آماده در مقایسه با سایر غذاها نسبتا پایین‌تر هم هست. اما همه ما خوب می‌دانیم که استفاده از فست فودها عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات گوارشی انسان‌های عصر حاضر است. اما راه‌حل چیست؟ چگونه می‌توانیم در چنین حالتی بین مشغله‌های زندگی و داشتن سلامت جسم و روان خود تعادل برقرار کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه این مطلب از کامچین همراه ما باشید.

استفاده از مواد غذایی آماده راه‌حلی برای ایجاد تعادل در زندگی روزمره

همه ما کم و بیش می‌دانیم که ایجاد تعادل بین جنبه‌های مختلف زندگی راز شادمانی و داشتن یک زندگی اصولی است. اما واقعیت این است که دغدغه‌های زندگی شهری ما را از تعادل خارج می‌کند. همین هم باعث می‌شود که دیگر تعداد انسان‌های خوشحال و آرام در شهر روز به روز کمتر شود. اما همه ما باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که اگر دوست داریم در جنبه‌های مختلفی از زندگی خود از درس و کار گرفته تا روابط اجتماعی سالم و زندگی زناشویی خود موفق شویم باید زمان بیشتری را صرف خود و سلامتی خود کنیم. در این میان تغذیه هم جز جدایی ناپذیر سلامتی ما است که هرگز نباید از آن چشم‌پوشی کرده و یا سهل بگیریم.

غذای آماده کامچین در بسته بندی آلومینیومی

هر چند دغدغه‌های کاری و تحصیلی و … همه و همه دست در دست هم می‌دهند و زندگی ما را از حالت تعادل همیشگی خارج می‌کنند. اما به عقیده شخص بنده همه ما باید صرف نظر از همه دغدغه‌های خود زمان‌هایی را به خود و خانواده اختصاص دهیم. و در این زمان‌ها برای خود و خانواده خود آشپزی کنیم، فیلم ببینیم، کتاب بخوانیم، صحبت کنیم و … . احتمالا شما هم به عنوان کسی که قرار است امروز برای خانواده آشپزی کند درگیر موضوع زمان هستید و به خوبی می‌دانید که حقیقتا زمان کافی برای آشپزی را نخواهید داشت. اما نباید نگران این موضوع باشید. زیرا مواد غذایی آماده مشکل زمانبر بودن آشپزی را که دغدغه بیشتر خانم‌های جوان است از بین برده است. زیرا استفاده از مواد غذایی آماده به شما کمک می‌کند که زمان کمتری را صرف آشپزی کنید و همین امر هم باعث می‌شود که زمان کافی برای رسیدگی به سایر امورات خود نیز داشته باشید. به همین دلیل است که می‌توان مواد غذایی آماده را به عنوان راه‌حلی برای ایجاد تعادل در زندگی روزمره در نظر گرفت.

چگونه مواد غذایی آماده را الویت بندی یا رتبه‌بندی کنیم؟

اگر شما هم تصمیم دارید به عنوان فردی که مسئولیت سلامت خانواده را به عهده گرفته است از غذاهای آماده استفاده کنید. احتمالا درگیر انتخاب مواد غذایی مناسبی هستید که به صورت آماده در دسترس هستند. در این مورد باید در ابتدا زمانی که دارید را بررسی کنید. اگر زمان نسبتا معقولی برای آشپزی دارید می‌توانید  مواد غذایی موجود در بازار مانند سبزی پاک و خرد شده، سبزی سرخ شده و … تهیه کنید. سپس با چاشنی عشق برای خانواده خود آشپزی کنید.

مواد غذایی آماده

کرفس سرخ شده کامچین نمونه‌ای مواد غذایی نیمه آماده برای آشپزی آسان

اما اگر زمان اندکی برای آشپزی دارید احتمالا ترجیح خواهید داد از مواد غذایی نیمه آماده استفاده کنید. تا بتوانید به درستی زمان خود را مدیریت کنید. مواد غذایی نیمه آماده موادی هستند که برای قابل استفاده شدن به زمان نسبتا اندکی احتیاج دارند. به عنوان مثال ناگت مرغ که برای آماده مصرف شدن تنها نیاز به سرخ شدن دارد.

حالت سوم زمانی است که حقیقتا زمان کافی برای هیچ گونه کار آشپزی نداشته باشید. در این حالت توصیه من به شما این است که به جای خرید فست فود از غذاهای آماده استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که در این حالت هم باید در ابتدا نوع ذائقه خود را مشخص کنید سپس بهترین گزینه‌ها را بررسی کرده و در پایان دست به انتخاب بزنید. به عنوان مثال اگر ترجیح می‌دهید تحت هر شرایطی از غذاهای ایرانی استفاده کنید غذاهای آماده کامچین گزینه‌های بهتری برای شما خواهند بود. زیرا گروه تولید کامچین در نظر دارد غذاهای سنتی ایرانی را به صورت کنسرو شده در اختیار شما عزیزانی که زمان کافی برای آشپزی ندارید قرار دهد. و از همه مهم‌تر اینکه هدف گروه تولیدی کامچین کاهش هزینه‌های شما تا جایی ممکن و کمک به رشد اقتصاد خانوار است.

حلیم نمونه‌ای مواد غذایی آماده ارائه شده توسط گروه تولیدی کامچین

آنچه در این مطلب از کامچین یا شما به اشتراک گذاشته شد نکاتی در خصوص مواد غذایی آماده بود که در روزهای پرمشغله زندگی‌های امروز می‌تواند برای شما عزیزان مفید باشد. توجه داشته باشید که گروه تولیدی کامچین قصد دارد با ارائه انواع غذاهای ایرانی به صورت آماده علاوه بر به حداقل رساندن زمان لازم برای آشپزی به سلامت خانواده‌های ایرانی کمک کرده و هزینه‌های آن‌ها را نیز به حداقل برساند. برای این منظور امکان سفارش محصولات از سایت کامچین نیز فراهم شده است. برای سفارش مواد غذایی آماد مورد نظر خود می‌توانید سری به سایت کامچین بزنید و محصول یا محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه