اینفوگرافیک: چطور اسموتی با قند کمتر تهیه کنیم؟

چطور می‌توان اسموتی با قند کمتر تهیه کرد؟ اسموتی یکی از نوشیدنی‌های محبوبی است که در این روزهای گرم سال طرفداران بسیاری دارد. اسموتی درواقع نوعی نوشیدنی با بافت نیمه مایع، نیمه جامد است که از مخلوط کردن میوه‌ها و گاهی سبزیجات با مواد دیگری مثل آب، یخ، محصولات لبنی یا شیرین کننده‌ها به دست می‌آید. یکی از دلایل محبوبیت این نوشیدنی این است که به راحتی در خانه و با صرف زمان کوتاهی آماده می‌شود. تنها چیزی که نیاز دارید مواد اولیه تازه و کمی خلاقیت است. همان طوری که گفته شد در تهیه اسموتی‌ها از شیرین کننده‌ها هم استفاده می‌شود که این قضیه برای کسانی که نگران افزایش وزن هستند خبر خوبی نیست. فکر می‌کنید چطور می‌توان اسموتی با قند کمتری تهیه کرد؟ رازهایی در این مورد وجود دارد که با دانستن آن‌ها و رعایت این نکات می‌توانید خوشمزه‌ترین اسموتی را در منزل تهیه کنید.

اسموتی با قند کمتر

یکی از مهمترین نکات در تهیه اسموتی این است که از مواد اولیه تازه و طبیعی استفاده کنید همچنین به میزان لازم از مواد اولیه در ترکیب خود استفاده نمایید. عموما اسموتی ترکیبی است که 20 درصد از آن را میوه‌ها تشکیل می‌دهد و 50 درصد هم از سبزیجات است و بقیه هم مربوط به مواد غیر لبنی است مانند شیر سویا، شیر نارگیل و … در تهیه اسموتی خوشبختانه محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید مواد مختلفی را کاملا اختیاری به آن اضافه کنید. برای مثال دارچین، فلفل قرمز، چای سبز، شکلات و … از موادی هستند که استفاده از آن‌ها کاملا اختیاری است و بستگی به ذائقه شما دارد.

جدای از این‌ها در تهیه اسموتی با قند کمتر تعدادی پیشنهاد وجود دارد. اینکه از چه میوه و سبزیجاتی استفاده کنید تا نتیجه دلپذیرتری داشته باشید. برای مثال اگر طعم عالی مد نظرتان است در انتخاب سبزیجات سراغ گوجه فرنگی، قارچ، خیار و … بروید. اگر که به فکر سلامت قلب و بدن خود هستید بیشتر از خانواده کلم‌ها استفاده کنید، مثل کلم بروکلی، گل کلم و … اما اگر که طعم تند و تیزی می‌خواهید و دنبال سبزیجات معطر هستید بهتر است از اسفناج، شاهی و … استفاده کنید.

میوه‌ها هم یکی دیگر از مواد اصلی در تهیه اسموتی‌ها هستند. میوه‌ها سرشار از مواد معدنی و مغذی هستند که قرار دادن آن‌ها در هرم غذایی از واجبات است. در تهیه اسموتی سعی کنید از میوه‌هایی که قند طبیعی پایین‌تری دارند استفاده کنید. از میوه‌های با قند پایین می‌توان خانواده توت‌ها را نام برد مانند توت سیاه، کران بری و … و اما میوه‌هایی که قند بالایی دارند، مثل سیب، موز، انبه. اگر که می‌خواهید از میوه‌های با قند بالا استفاده کنید حداقل میزان کمتری از آن را به ترکیب اسموتی اضافه کنید.

از اسموتی‌های محبوب می‌توان اسموتی استوایی، اسموتی هندوانه، اسموتی کلم و اسموتی آووکادو و نعناع را نام برد که طرفداران بسیاری دارند.

اسموتی با قند کمتر

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه