ایده‌های تزیین غذا برای کودکان که باعث افزایش اشتهای آن‌ها می‌شود

به عنوان یک مادر احتمالا همواره نگران تغذیه صحیح فرزندتان هستید. اگر هم کودک بد غذایی داشته باشید همیشه دنبال ایده‌های تزیین غذا برای کودکان هستید که بتوانید به کمک زیباسازی غذا اشتهای کودک خود را چندین برابر کنید. زیرا اگر کودک شما اکنون رژیم غذایی صحیحی نداشته باشد در آینده دچار مشکلات زیادی می‌شود. بنابراین برای تضمین سلامت فرزندتان هم که شده باشد بهتر است راهکارهای تزیین غذا برای کودکان را یاد بگیرید. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم داریم در این مطلب از کامچین ایده‌های تزیین غذا برای کودکان را با شما به اشتراک بگذاریم.

تزیین غذا برای کودکان

به کاربردن ایده‌های خلاقانه تزیین غذا برای کودکان راهی برای افزایش اشتهای آن‌ها است.

ایده‌های تزیین غذا برای کودکان بد غذا

تزیین غذا تاثیر به سزایی در اشتهای ما دارد. این حساسیت در باره کودکان چندین برابر می‌شود. زیرا کودکان معمولا دوست دارند غذایی که می‌خورند هم شکل متفاوت و خاصی داشته باشد. از این رو هر چه در تزیین غذا برای کودکان خلاقانه‌تر عمل کنیم بهتر می‌توانیم آن‌ها را به غذا خوردن تشویق کنیم. بنابراین برای اینکه بتوانیم کودکان خود را تشویق کنیم که از مواد غذایی سالم‌تری استفاده کنند بهتر است بهترین‌ها در تزیین غذا برای کودکان به کار ببریم. در این صورت جامعه سالم‌تری هم خواهیم داشت. در ادامه چند نمونه از ایده‌های فوق‌العاده تزیین غذا برای کودکان را با شما به اشتراک می‌گذاریم که هر یک به نوبه خود می‌تواند طرح بی‌نظیری را ایجاد کند.

اگر قرار است صبحانه یا یکی از میان وعده‌های صبح را برای کودک خود آماده کنید بهتر است کاری کنید که روز پر انرژی را آغاز کند. بنابراین ترکیبی از نان و میوه با یک طرح خاص برای او مفید خواهد بود. به منظور کمک به تامین ویتامین ث بدن کودک خود فراموش نکنید که از پرتقال و موز در برنامه غذایی او استفاده کنید. همانگونه که می‌بینید همه این مواد غذایی به شکل طرحی از پروانه و خورشید در بشقاب چیده شده‌اند.

تزیین غذا برای کودکان

فراموش نکنید که هر چه صبحانه‌ای که آماده می‌کنید مقوی‌تر باشد، کودک سالم‌تری خواهید داشت. بنابراین تزیین تخم مرغ به شکلی خلاقانه ایده‌ی مناسبی برای صبحانه فرزند شما خواهد بود. فراموش نکنید که استفاده از خیار و گوجه و زیتون برای ایجاد طرح مرغ و تخم مرغ یکی از معمول‌ترین کارهایی است که مادرها برای صبحانه فرزندشان انجام می‌دهند.

تزیین غذا برای کودکان

اصلا صبحانه هر چه خلاقانه‌تر باشد بهتر است. زیرا انرژی مضاعفی به ما می‌بخشد تا روز فوق‌العاده‌ای را بسازیم. فرقی ندارد ند ساله باشیم گاهی دلمان می‌خواهد فقط یک روز متفاوت را با یک صبحانه متفاوت بسازیم. تزیین لقمه صبحانه به شکل ابر بارانی ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند به کمک انگور، زیتون، پنیر، کره، خیار، گوجه و یا هر ماده غذایی مفید دیگری انجام شود.

تزیین غذا برای کودکان

اگر دوست دارید متفاوت باشید. بهتر است قبل از اینکه بخواهید صبحانه دلخواه فرزندتان را آماده کنید حدس بزنید که او چه طرحی را بیشتر می‌پسندد. بنابراین به راحتی می‌توانید به خرید رفته و قالبی در طرح دلخواه او آماده کنید. نیمرویی که در شکل مشاهده می‌کنید به کمک یک قالب گربه‌ای شکل و سوسیس به شکل کودک پسندی در آمده است.

تزیین غذا برای کودکان

نظرتان در مورد تزیین غذا برای کودکان با یک طرح دخترانه چیست؟ این میان وعده زیبا می‌تواند مشوق مناسبی برای کوچولوی شما باشد. نکته مهمی که در زمینه تزیین غذا برای کودکان باید مورد توجه قرار گیرد ارزش غذایی موادی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. میوه‌های مختلف، گردو و مغز تخمه از جمله بهترین انتخاب‌هایی هستند که می‌توانند یک طرح دخترانه زیبا را برای کوچولوی شما ایجاد کنند.

تزیین غذا برای کودکان

قرار نیست که همیشه غذاها را برای صبحانه یا میان وعده تزیین کنیم. گاهی هم ممکن است بخواهید که ناهار فرزندتان را به شکل متفاوتی برای او تزیین کنید. اگر قرار است که فرزندتان ناهار خود را در ظرف غذای خود به مدرسه ببرد. از طریق یک تزیین متفاوت می‌توانید او را سورپرایز کنید و از این طریق او را تشویق به غذا خوردن کنید. مطمئنا فرزندتان با باز کردن ظرف غذایش خوشحال و شگفت زده خواهد شد.

تزیین غذا برای کودکان

اگر تصمیم دارید که برای ناهار فرزندتان خوراک سوسیس تهیه کنید بهتر است از ایده‌های خلاقانه‌ای برای تزیین ساندویچ سوسیس او انتخاب کنید. همانگونه که در تصویر می‌بینید ساندویچ سوسی به شکل سگ تزیین شده است. این ایده می‌تواند در مهمانی‌ها و جشن تولدهای کودکانه نیز استفاده شود.

تزیین غذا برای کودکان

با توجه به اینکه هدف ما از تهیه غذاهای مختلف تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن است. استفاده از ایده‌های تزیین غذا برای کودکان بهترین راه حل برای تامین این مواد است. همانگونه که در تصویر می‌بینید از سبزیجات و مواد غذایی مختلفی برای تزیین این غذا استفاده شده است. هر چه غذای تزیین شده شیک‌تر باشد کودک شما رغبت بیشتری به خوردن غذا از خود نشان می‌دهند. در این تزیین سوپ و نان نیز جزئی از طرح هستند.

تزیین غذا برای کودکان

معمولا بیشتر بچه‌ها رغبت چندانی به خوردن برنج از خود نشان نمی‌دهند. اما برنج برای تامین نشاسته مورد نیاز بدن ضروری است. اگر فرزند شما هم نسبت به غذاهای بدون برنج رغبت بیشتری از خود نشان می‌دهد. اما شما دوست دارید به طرق مختلف او را به خوردن برنج تشویق کنید می‌توانید از چنین ایده‌ای برای تشویق او استفاده کنید. ایده‌ی تزیین برنج به شکل خرس می‌تواند تشویق مناسبی برای فرزند شما باشد.

تزیین غذا برای کودکان

لوبیا به عنوان یک منبع غنی تامین پروتئین گیاهی نقش موثری در سلامت فرزند شما دارد. بنابراین می‌توانید به کمک طرح شازده کوچولو یک بشقاب غذای کامل شامل برنج، لوبیا، تخم مرغ، گوجه فرنگی، ذرت و کاهو را برای او تزیین کنید. این غذا هم می‌تواند به عنوان صبحانه و هم ناهار یا شام برای فرزند شما باشد.

تزیین غذا برای کودکان

گاهی مواقع به دلایل نامعلومی کودکان از خوردن میوه اجتناب می‌کنند. در حالی که میوه‌ها بهترین منبع تامین ویتامین‌های بدن هستند. در این حالت می‌توانید با استفاده از ایده‌های تزیین او را به خوردن میوه و یا دانه‌های گیاهی تشویق کنید. در تصویر بالا نمونه‌ای از تزیین توت فرنگی به شکل دختر آمده است.

آنچه در این مطلب از کامچین مشاهده کردید نمونه‌هایی از بهترین ایده‌های تزیین غذا برای کودکان بود. اگر شما هم قصد دارید فرزندتان را به خوردن غذاهای مختلف تشویق کنید می‌توانید به کمک این ایده‌های خلاقانه منظره‌ی زیبایی به میز غذای خود ببخشید.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

یک دیدگاه

  • مهرنوش on نوامبر 5, 2018

    سلام من تزین غذای دختر انیمه باشه

گذاشتن دیدگاه