چرا نوع سبزی آش رشته در تجربه طعم بی‌نظیر آن تاثیر دارد؟

همانگونه که می‌دانید آش رشته یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. از این رو همه ما خاطره‌ای را از خانه مادر بزرگمان در ذهن داریم که در آن بزرگترها مشغول پاک کردن سبزی آش رشته هستند. ما بچه‌ها هم که طبق عادت همیشگی خود دور حوض آبی رنگی که ماهی‌های قرمز آن را پر نقش و نگار کرده‌اند بازی می‌کنیم. و اما آماده شدن سبزی آش رشته همانا و استشمام عطر بی‌نظیر آش رشته مادر بزرگ که در کل حیاط می‌پیچد هم همانا! مسحور کننده بود نه؟! شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سبزی آش رشته انتخابی ما نقش موثری در طعم آن دارد. از این رو در این مطلب از کامچین قصد داریم نکات طلایی انتخاب سبزی آش رشته و دستور پخت این غذای خوشمزه را با شما خوبان به اشتراک بگذاریم.

سبزی آش رشته

سبزی آش رشته چه نقشی در خوش طعم شدن آن دارد؟

سبزی آش رشته یکی از مهمترین موادی است که در پخت آش رشته مورد توجه قرار می‌گیرد. هر چند بسیاری از افراد تصور می‌کنند که حبوبات اصلی‌ترین مواد به کار رفته در آش رشته هستند. اما حقیقت این است که عطر و طعم آش رشته عمدتا از طریق سبزیجات استفاده شده در آن تامین می‌شود. بنابراین هر چه سبزی آش رشته شما تازه‌تر و خوش عطرتر باشد غذای شما هم خوشمزه‌تر خواهد بود. اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص این غذای اصیل ایرانی هستید احتمالا می‌دانید که در طبخ این غذای خوشمزه از چه سبزیجاتی استفاده می‌شود. اما اگر هم تازه کار هستید، نگران نباشید، زیرا در این مطلب از کامچین تمام نکات مربوط به این غذای خوشمزه در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

سبزی آش رشته

هر چه سبزی آش رشته تازه‌تر باشد غذای شما خوشمزه‌تر خواهد بود.

در پخت آش رشته از چه سبزیجاتی استفاده می‌شود؟

هر چند سبزی آش رشته بسته به فرهنگ منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد. اما به طور عمده از تره، جعفری، گشنیز،اسفناج در پخت این غذای اصیل ایرانی استفاده می‌شود. همچنین بسته به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید از شوید و تلخون نیز برای خوش عطر شدن هر چه بیشتر این غذای خوشمزه استفاده کنید. طعم نعناع داغ استفاده شده در تزیین آش رشته نیز وقتی با سبزیجات موجود در آن ترکیب شود طعم بی‌نظیری را به غذای شما عزیزان خواهد داد.

برای پخت یک آش رشته خوشمزه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هر چند زندگی پر مشغله این روزها همه ما را به سمت استفاده از غذاها و مواد غذایی آماده سوق می‌دهد. اما اگر قصد دارید به یاد ایام قدیم آشپزی کنید و غذای شما طعم روزهای قدیمی را به خود بگیرد بهتر است خودتان دست به کار شوید و از مواد غذایی تازه استفاده کنید. برای خوش طعم شدن هر چه بیشتر غذای خود بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • سبزیجات تازه تهیه کنید. هر چند می‌توان از سبزیجات خشک یا فریز شده هم در تهیه انواع غذاها استفاده کرد. اما هیچ چیز نمی‌تواند جای عطر و طعمی را که سبزیجات تازه به غذا می‌دهند را بگیرد.
  • سبزی آش رشته باید بدون ساقه و درشت خرد شود. این کار باعث می‌شود که آش رشته شما زیباتر به نظر برسد.
  • استفاده از اشکنه ( آب مرغ یا گوشت ) تاثیر به سزایی در طعم آش رشته شما خواهد داشت. توصیه ما به شما این است که برای هر چه خوشمزه‌تر شدن غذا از آب قلم استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از کره نیز به جای آب مرغ یا گوشت استفاده کنید. استفاده از کره می‌تواند غلظت آش رشته را نیز تا حد زیادی تنظیم کند.
  • اگر دوست دارید آش رشته شما عطر و طعم خوبی داشته باشد حبوبات استفاده شده در آن را خودتان بپزید. هر چند حبوبات پخته شده به صورت کنسرو در بازار موجود هستند. اما به منظور خوش طعم شدن غذا بهتر است خودتان دست به کار شوید و حبوبات را به مقدار مورد نیاز بپزید.
  • استفاده از رشته تازه نیز نقش به سزایی در خوش طعم‌تر شدن هر چه بیشتر آش رشته شما دارد. بنابراین حتی اگر از رشته‌های آماده نیز استفاده می‌کنید بهتر است به تاریخ تولید درج شده در آن توجه نمایید.

سبزی آش رشته

دستور پخت یک آش رشته خوشمزه در منزل

اگر زمان کافی برای آشپزی دارید هیچ چیز به اندازه تهیه یک غذای خوشمزه سرزندگی و شادی را مهمان خانه‌های شما نخواهد کرد. زیرا وقتی عطر غذا در خانه پخش می‌شود حس زندگی و دلگرمی به تک تک اعضای خانواده تزریق می‌شود. در این راستا قصد داریم طرز تهیه آش رشته خانگی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه یک آش رشته خوشمزه

  • لوبیا چیتی
  • نخود
  • عدس
  • لوبیا سفید
  • آرد گندم
  • هویج
  • رشته آش
  • آب گوشت، مرغ یا قلم
  • پیاز داغ
  • نعناع داغ
  • سیر داغ
  • کشک
  • سبزی آش رشته (تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شوید و تلخون به دلخواه)

طرز تهیه آش رشته

برخلاف تصور اکثر افراد تهیه آش رشته چندان هم کار سختی نیست. بلکه فقط به اندکی دقت و حوصله نیاز دارد. برای تهیه این غذای خوشمزه ایرانی کافی است حبوبات را از یک روز قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا باعث ایجاد نفخ نشود. سپس آن‌ها در ظرف مناسبی ریخته و بپزید. سپس عدس و آب قلم و هویج را به آن‌ها اضافه کنید. برای اینکه آش رشته شما خوب جا بیفتد باید به اندازه کافی به آن زمان دهید. در پایان نیز رشته و سبزی آش رشته را به آن اضافه کنید و اگر غلظت آش کافی نبود آن را به کمک آرد گندم غلیظ‌تر کنید. توجه داشته باشید که بهتر است کشک را هنگام سرو غذا به آن اضافه کنید. سپس آن را به کمک پیاز داغ، سیر داغ و نعناع داغ تزیین شکنید و همراه خانواده محترم نوش جان کنید.

آش رشته آماده

زندگی پر مشغله امروز فرصت آشپزی را از ما گرفته است. این روزها دیگر خانم‌ها مانند گذشته از صبح تا شب در منزل نیستند که روزانه چندین ساعت از وقت خود را صرف آشپزی بکنند. از این رو استفاده از غذاهای آماده ایرانی می‌تواند نقش موثری در بهبود الگوی غذایی شما عزیزان داشته باشد.

سبزی آش رشته

گروه تولیدی کامچین با ارائه انواع غذای ایرانی به صورت کنسرو در نظر دارد غذاهای اصیل ایرانی را با صرف کنترین وقت و هزینه مهمان سفره‌های پر مهر شما عزیزان کند. آش رشته کامچین نیز یکی از این غذاها است که با رعایت اصول و تکنیک‌های آشپزی ایرانی تهیه شده تا طعمی از گذشته را تقدیم شما عزیزان کند.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه