طرز تهیه مایه ماکارونی برای داشتن یک تجربه متفاوت از این غذای خوشمزه

اگر اهل آشپزی خلاقانه باشید همواره به دنبال راه‌هایی خواهید بود که طعم‌های متفاوتی به غذاهای خود ببخشید. با توجه به این موضوع که ماکارونی یکی از غذاهای پرطرفدار است نیز ما سعی کرده‌ایم در این مطلب طرز تهیه مایه ماکارونی به شیوه‌های گوناگون را با شما به اشتراک بگذاریم. امیدوارم این مطلب از کامچین بتواند ایده‌های خاصی را برای تجربه یک آشپزی متفاوت در اختیار شما قرار دهد. قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم جالب است بدانید که طرز تهیه مایه ماکارونی برای رژیم‌های غذایی مختلف متفاوت است. از این رو پس از مطالعه این مطلب می‌توانید مایه لازانیا و ماکارونی که بیشترین تطابق را با رژیم غذایی شما دارد انتخاب و آماده کنید.

طرز تهیه مایه ماکارونی برای رژیم‌های غذایی مختلف

فرقی ندارد گیاهخوار باشید یا رژیم غذایی دیگری داشته باشید. برای تجربه طعم‌های متفاوت داشتن خلاقیت کافی است. اصلا شاید هم بدون توجه به رژیم غذایی دلخواهتان دوست داشته باشید که هر از گاهی طعم‌های متفاوتی را تجربه کنید. با توجه به این که هدف ما در کامچین جذب رضایت و سلامت شما عزیزان است. تصمیم داریم در این مطلب طرز تهیه مایه ماکارونی به شیوه‌های گوناگون را با شما به اشتراک بگذاریم. شاید این مطلب بتواند در جهت ایجاد تنوع غذایی و تجربه طعم‌های مختلف به شما کمک کند.

مایه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

شاید به جرات بتوانم بگویم که همه ما طرز تهیه مایه ماکارونی با گوشت چرخ کرده را به خوبی بلد هستیم. زیرا که معمولا در پخت ماکارونی و لازانیا از این نوع مایه برای تهیه یک غذای خوشمزه با گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنیم. اما شاید بتوان به کمک چند تکنیک ساده طعم متفاوتی به این مایه نیز بخشید. اجزای اصلی تشکیل دهنده این نوع از مایه ماکارونی پیاز سرخ شده، گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل هستند. اما بی شک استفاده از آویشن و پودر سیر نیز می‌تواند طعم بی‌بدیلی به آن ببخشد. همچنین استفاده از زردچوبه نیز می‌تواند مایه ماکارونی شما را خوش رنگ و خوش طعم کند. اگر هم دوست دارید همواره رنگ و بوی ایرانی به غذاهای خود ببخشید توصیه می‌کنم که استفاده از رب گوجه فرنگی را در مایه ماکارونی خود فراموش نکنید. زیرا استفاده از رب گوجه فرنگی و زعفران عطر و طعم غذای ایرانی را به خوراک شما خواهد بخشید.

اکنون که طرز تهیه مایه ماکارونی با گوشت چرخ کرده را با شما به اشتراک گذاشتیم. ممکن است این موضوع به ذهن شما برسد که با توجه به شرایط کاری و زندگی خود زمان کافی برای درست کردن آن را نخواهید داشت. از این رو گروه تولیدی کامچین با ارائه ماکارونی آماده و مایه لازانیا و ماکارونی سعی دارد به شما کمک کند تا در زمان و هزینه‌های خود تا جای ممکن صرفه جویی کنید. تهیه این غذاهای آماده که با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا آماده شده‌اند می‌تواند در کنار صرفه جویی در وقت و هزینه شما، عطر و طعم غذاهای ایرانی را به شما هدیه کند. زیرا در تمامی این غذاها از روش‌های پخت غذاهای ایرانی استفاده می‌شود.

مایه ماکارونی گیاهی

بر اساس باور قدیمی‌ها غذای بدون گوشت در مجموع غذای کاملی نیست. در حالی که رژیم‌های غذایی گیاهخواری بهترین و مناسب‌ترین رژیم‌هایی هستند که می‌توانند ضامن سلامتی شما باشند. برای تهیه مایه ماکارونی گیاهی دستتان تا حد زیادی باز است. بنابراین می‌توانید تا دلتان بخواهد خلاقیت به خرج دهید. اما در مجموع مایه این نوع از ماکارونی معمولا شامل پیاز سرخ شده، سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، قارچ، فلفل دلمه‌ای، کدو، ذرت، زیتون، رب گوجه فرنگی، زعفران و ادویه‌های دلخواه است. هر چند می‌توان از سایر سبزیجات و چاشنی‌ها نیز در تهیه آن استفاده کرد. اگر قرار است این غذای خوشمزه را در دورهمی و یا مهمانی سرو کنید می‌توانید از سویا نیز در تهیه آن استفاده کنید. زیرا در این صورت همه مهمانان شما اعم از آن‌هایی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند یا رژیم غذایی عادی می‌توانند از این غذای خوشمزه میل کنند.

طرز تهیه مایه ماکارونی

طرز تهیه مایه ماکارونی گیاهی الگوریتم خاصی ندارد. از این رو می‌توانید از تمام خلاقیت خود در تهیه آن استفاده کنید.

مایه ماکارونی رژیمی

این روزها بحث تناسب اندام و اهمیت آن باعث شده است که همه طرفدار رژیم‌های غذایی سالم باشند. از این رو تهیه ماکارونی رژیمی نیز طرفدار زیادی به خود اختصاص داده است. زیرا ماکارونی به خودی خود نشاسته زیادی دارد و اگر در تهیه مایه ان نیز از مواد غذایی پرچرب استفاده شود آن را بسیار سنگین و مضر خواهد کرد. از این رو می‌توانید با استفاده روغن زیتون، پیاز سرخ شده، کرفس، ریحان، گشنیز، جعفری، اسفناج، سیر و ادویه‌های دلخواهی مثل دارچین و زرد چوبه یک مایه ماکارونی رژیمی تهیه کنید. برای خوش طعم شدن غذای خود می‌توانید از حلقه‌های زیتون، ذرت و کدو نیز در تهیه مایه آن استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که زیاد آن را چرب نکنید.

طرز تهیه مایه ماکارونی

مایه ماکارونی با گوشت مرغ

همیشه که قرار نیست از گوشت چرخ کرده برای تهیه مایه ماکارونی استفاده شود. گاهی هم می‌توان از تفت دادن گوشت مرغ خرد شده با پیاز و کمی زردچوبه و رب و آویشن یک مایه ماکارونی خوشمزه ترتیب داد. این گزینه برای افرادی که به دلیل کلسترول بالا باید از گوشت قرمز استفاده نکنند انتخاب بهتری خواهد بود.

مایه ماکارونی با سوسیس و کالباس

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید برخی از افراد دوست دارند عطر و طعم ماکارونی طبخ شده توسط آن‌ها به کل متفاوت باشد. از این رو از سوسیس و کالباس برای تهیه مایه ماکارونی استفاده می‌کنند. هر چند خود بنده نیز مایه لازانیا و ماکارونی که با گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود را به سوسیس و کالباس ترجیح می‌دهم. اما در هر حال می‌توان با استفاده از پیاز سرخ شده، سوسیس، کالباس و فلفل دلمه‌ای نیز یک مایه ماکارونی خوشمزه تهیه کرد.

آنچه در این مطلب از کامچین با شما به اشتراک گذاشته شد ایده‌هایی برای تهیه مایه ماکارونی به شکل‌های متفاوت بود. اما بی‌شک طرز تهیه مایه ماکارونی محدود به این چند روش نیست. بلکه شیوه‌های مختلفی برای تهیه این غذای پرطرفدار وجود دارد. برای جذابیت هر چه بیشتر این غذا می‌توانید استفاده از پنیر و لیموی تازه را هنگام سرو آن به کار بگیرید. همچنین گروه تولیدی کامچین بی‌صبرانه منتظر شنیدن ایده‌ها و پیشنهادات شما خوبان در زمینه تهیه مایه ماکارونی است. در صورت تمایل می‌توانید ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. هدف ما شادی و سلامت شما عزیزان است.

 

 

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه