با انواع غذاهای سنتی ایرانی منحصر به فرد آشنا شوید

غذاهای سنتی ایرانی دارای عطر و طعم شگفت انگیز هستند که علاوه بر برنج، سبزیجات و میوه‌ها، افزودنی‌هایی مانند هل و زعفران و گیاهان سبز در آن نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این غذاها به طور عمده پر ادویه و خوش طعم هستند که تحت تاثیر غذاهای ترکی، روسی و آسیای میانه قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی برخی از این غذاهای لذیذ می‌پردازیم:

خورشت فسنجان

این خورشت از معروف‌ترین غذاهای سنتی ایرانی است که همرا با برنج سرو می‌شود. این خورشت عموما از شمال ایران به دیگر نواحی انتقال پیدا کرده است و با توجه به ذائقه‌های مختلف ایرانی، انواع مختلفی دارد. این خورشت سرشار از هوش ایرانی در آشپزی است. طعم دار کردن گوشت با رب انار و گردو خلاقیت بالایی را می‌طلبد. با توجه به آب و هوای متنوع در سراسر ایران و ذائقه‌های متنوع، رب انار اضافه شده به غذا می‌تواند شیرین، ملس و یا ترش باشد و طعم غذا را طبق سلیقه‌ی شما تغییر دهد.

خورشت فسنجان

علاوه بر رب انار که می‌تواند تغییراتی در این خورشت لذیذ ایجاد کند، نوع گوشت استفاده شده در این خورشت نیز می‌تواند متفاوت باشد. در این خورشت از گوشت مرغ و بعضا از گوشت اردک استفاده می‌شود. در صورتی که شما به گوشت طیور علاقه‌ای ندارید می‌توانید از گوشت گوسفندی به شکل چرخ شده استفاده کنید. به این ترتیب که گوشت‌های چرخ شده را به شکل کوفته‌های متوسط درآورده و از آن‌ها در خورشت استفاده می‌کنیم. برای این که این خورشت جا بیفتد و روغن بیاندازد، در حین پخت مقداری آب سرد ب آن اضافه می‌کنند تا روغن‌ موجود در گردو روی خورشت جمع شود و شکل زیبایی به آن بدهد. صنایع غذایی کامچین تمام سعی خود را می‌کند تا در روزهای پر مشغله‌ی شما یادآور طعم لذیذ غذاهای سنتی ایرانی باشد. این شرکت هر دو نوع خورشت فسنجان را با گوشت مرغ و گوشت گوسفندی، عرضه می‌کند.

 

خرید خورشت فسنجان آماده کامچین

خورشت قرمه سبزی

چیزی که این خورشت را که از غذاهای سنتی ایرانی به شمار می‌رود، بسیار خاص جلوه می‌دهد و از دیگر خورشت‌ها متمایز می‌کند ترکیب سبزی‌های تازه و خوش عطر و طعم با لیمو عمانی است که طعم لذیذی به گوشت و لوبیای خورشت می‌بخشند. این سبزی‌ها شامل: تره، جعفری، شنبلیله، گشنیز و اسفناج است. در فصل زمستان و در صورت دسترسی از برگ چغندر هم در این ترکیب استفاده می‌کنند.

انواع خورشت با گوشت گوسفندی

لیمو عمانی مزه‌ی ترشی به خورشت می‌دهد و آن‌را لذیذتر می‌کند. پوست آن هم مزه‌ی تلخی خوشایندی دارد که هر کسی بسته به ذائقه‌ی خود می‌تواند آن را بخورد یا نخورد. خورشت قرمه سبزی همراه با برنج کته (یا آب‌کش) و ته‌دیگ در ظروف مخصوص خورشت سرو می‌شود. در کنار این غذا می‌توان از ماست، سالاد شیرازی و یا انواع سالادهای سبزیجات تازه استفاده کرد که ارزش تغذیه‌ای این غذا را بالاتر می‌برد. می‌توانید این غذا را همراه با مرکبات تازه یا حتی آب هویج سرو کنید تا جذب آهن چند برابر شود. صنایع غذایی کامچین علاوه بر عرضه‌ی خورشت قرمه‌سبزی باکیفیت و خوش عطر و طعم ایرانی بسته‌بندی شده در قوطی‌های مخصوص، سبزی‌های سرخ‌شده‌ی آماده‌ی قرمه سبزی را با ماندگاری بالا در میان محصولات خود عرضه می‌کند که علاوه بر عطر و طعم عالی، کیفیت و تازگی خود را نیز در طول زمان حفظ می‌کنند.

خرید خورشت قرمه سبزی آماده کامچین

عدس پلو

عدس پلو در میان غذاهای سنتی ایرانی از محبوبیت زیادی برخوردار است و خواص زیادی نیز دارد، چون هم سرشار از آهن و مقوی است و هم با مخلفات خوشمزه مختلفی سرو میشود و می‌توان آن را به شکل‌های مختلف وگوناگونی برای مهمانی‌ها سفره‌های خودمانی تزیین کرد.

عدس پلو

مثلاً می‌توان عدس پلو را با زعفران و گوشت قلقلی تهیه کرد و آن را با کشمش و خلال پسته تزیین کرد. هم چنین به جای گوشت قلقلی می‌توان از گوشت چرخ شده‌ی تف داده شده نیز استفاده کرد. این غذا بسیار ساده طبخ می‌شود و به خاطر خوش طعم بودن آن جزو غذاهای روزمره‌ی سفره‌ی رنگین ایرانی قرار می‌گیرد. صنایع غذایی کامچین با در نظر گرفتن ذائقه‌ی بی نظیر ایرانی این غذا را در بسته‌بندی با کیفیت به صورت آماده به شما ارائه می‌کند.

خرید عدس پلو آماده کامچین

خورشت قیمه سیب زمینی

قیمه سیب زمینی هم از پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایرانی است که بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد و در کنار برنج استفاده می شود. این غذا به روش‌های مختلفی طبخ می شود. برای طبخ این خورشت از رب گوجه فرنگی و پیاز سرخ شده، لپه، گوشت قرمز یا گوشت سفید، سیب زمینی به همراه لیموی خشک (لیمو عمانی) یا آلو به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود. گوشت قیمه معمولاً از راسته یا مغز ران گوسفند یا گوساله تهیه می شود.

خورشت قیمه

در گذشته گوشت قیمه را بسیار ریز خرد می کردند، به طوری که از دال عدس کوچک‌تر بود که به آن قیمه سر موری می‌گفتند. امروز گوشت قیمه را به صورت چهارگوش کوچک درمی‌آورند. ادویه‌ای که معمولاً در اواخر زمان طبخ به آن اضافه می‌شود دارچین است. این خورش به همراه پلو سرو می‌شود. همچنین در برخی مناسبت‌های مذهبی در کشور ایران نیز به عنوان نذری تهیه و توزیع می‌شود. صنایع غذایی کامچین با در نظر گرفتن ذائقه‌ی بی نظیر ایرانی این غذا را در بسته‌بندی با کیفیت به صورت آماده به ایرانیان عزیز ارائه می‌کند.

خرید خورشت قیمه سیب زمینی آماده کامچین

خورشت قیمه بادمجان

خورشت قیمه بادمجان یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایرانی است که طرز تهیه آن همانند تهیه خورشت قیمه است با این تفاوت که در آن از سیب زمینی استفاده نمی‌شود و به جای آن، در انتهای پخت خورشت، بادمجان سرخ‌شده و گوجه‌فرنگی به آن اضافه می‌کنند. این نوع خورشت برای مهمانی‌ها هم بسیار مناسب است، و معمولا یکی از گزینه‌های خورشتی در مهمانی‌ها به شمار می‌رود. البته اگه می‌خواهید این خورشت را شیک‌تر سرو کنید می‌توانید بادمجان را جدا سرخ کنید و موقع سرو کنار ظرف خورشت بگذارید. این نوع سرو باعث میشود بادمجان شکیل‌تر باشد و له نشود ولی برخی این روش را نمی‌پسندند، زیرا بر این عقیده‌اند که بادمجان باید در آب قیمه مقداری پخته شود تا مزه خورشت را به خود بگیرد.

خورشت قیمه بادمجون

بهتر است برای این که بادمجان له نشود 15 دقیقه آخر در خورشت قرار داده شود و با حرارت کم پخته شود تا یه مقدار طعم مواد را بگیرد. موقع سرو هم بادمجان را از خورشت جدا کنید و آخر سر روی ظرف خورشت قرار دهید. صنایع غذایی کامچین با در نظر گرفتن ذائقه‌ی بی نظیر ایرانی علاوه بر خورشت قیمه سیب زمینی، این خورشت را هم در بسته‌بندی با کیفیت به صورت آماده به ایرانیان عزیز ارائه می‌کند.

خرید خورشت قیمه بادمجان آماده کامچین

خورشت کرفس

خورشت کرفس جزو غذاهای سنتی ایرانی است و خیلی خوشمزه می‌باشد. با این حال که کرفس جزو سبزیجاتی است که ممکن است برخی از مردم آن را دوست نداشته باشند و به واسطه همین، به خورشت کرفس لب نزنند اما اگر این خورشت با اصول درستی طبخ شود، مطمئنا این دسته از افراد هم عاشق این خورشت و حتی کرفس خواهند شد.

خورشت کرفس

مواد اصلی تشکیل دهنده خورشت کرفس عبارتند از گوشت، کرفس و جعفری. البته در بعضی مواقع مانند قرمه سبزی در این خورشت هم از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز استفاده می شود. صنایع غذایی کامچین این خورشت را هم در بسته‌بندی با کیفیت به صورت آماده به ایرانیان عزیز ارائه می‌کند.

خرید خورشت کرفس آماده کامچین

باقالی پلو با گوشت

باقالی پلو از غذاهای سنتی ایرانی است و با ویژگی‌هایی که دارا است، مختص کشور ماست. این غذا هم چنین یکی از گزینه‌های مناسب برای سرو در مهمانی‌های ایرانی محسوب می‌شود، اما برای تهیه و پخت آن باید نکته‌هایی را رعایت کرد تا مزه آن خوشمزه‌تر و طعمش لذیرتر شود. برای طبخ هر چه بهتر این غذا، از باقالی‌هایی استفاده کنید که پوست سبز رنگی دارند و البته به مدت طولانی هم فریز نشده‌اند زیرا ماندن طولانی‌ مدت باقالی در فریزر باعث تغییر رنگ و طعم این ماده غذایی می‌شود.

باقالی پلو

این غذای خوش طعم، با گوشت قسمت‌های مختلف گوسفند شامل راسته، گردن و دنده طبخ می‌شود اما بهترین گوشت‌ها برای صرف با باقالی پلو، گوشت‌های گردن و ماهیچه هستند. البته این غذا با گوشت مرغ نیز خورده می‌شود. جالب است بدانید که جنوبی‌ها باقالی پلو را با ماهی نیز سرو می‌کنند. صنایع غذایی کامچین با در نظر گرفتن ذائقه‌ی بی نظیر ایرانی این غذا را در بسته‌بندی با کیفیت به صورت آماده به سفره‌ی رنگارنگ ایرانیان عزیز ارائه می‌کند.

خرید باقالی پلو با گوشت آماده کامچین

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی یکی از غذاهای اصیل تبریز است. البته کوفته در بیشتر مناطق خاورمیانه درست می‌شود اما مواد تشکیل دهنده آن‌ها با هم فرق دارد در واقع وسط کوفته تبریزی تخم مرغ، زرشک، گردو یا آلو استفاده می شود. در گذشته گوشت را در هاون میکوبیدند و پس از آن برنج و لپه و سبزیجات معطر را اضافه می کردند ولی امروزه با چند بار چرخ کردن گوشت این کار را انجام می‌دهند. این کوفته ها، سپس در یک سس پیاز و گوجه یا رب گوجه‌ی خوشمزه پخته می شوند که نتیجه آن گوشت خوش طعم و لذیذی است که خوردن آن به همراه نان و سبزی بسیار دلچسب است.

غذاهای سنتی ایرانی

بیشتر اوقات هم این غذای خوش طعم را همراه با آب گوشت لذیذی درست می‌کنند و پس از تیلیت کردن آب گوشت، کوفته را میل می‌کنند. کوفته تبریزی به دلیل لذیذ و اصیل بودنش در مراسمات رسمی مورد استقبال قرار میگیرد و در کنار بقیه غذا ها استفاده می شود. صنایع غذایی کامچین با کنار گذاشتن تمام محدودیت‌های عرضه‌ی غذای آماده، کوفته، این غذای لذیذ و محبوب را هم در بسته‌بندی مناسبی به ذائقه‌ی ایرانی تقدیم می‌کند.

خرید کوفته آماده کامچین

دلمه‌ی برگ مو

دلمه برگ مو یکی از غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی و غربی است. این غذا در اصل از کشورهای مدیترانه‌ای و حاشیه مدیترانه از جمله ترکیه به شهرهای ایران راه یافته است. هر چند در کشورهای مختلف اندکی محتویات دلمه تغییر می‌یابد، ولی احتمالا تهیه و استفاده آن از کشور ترکیه به شهرهای غربی و سپس سایر قسمت‌های ایران رسیده است. دلمه‌ی برگ مو یکی از انواع دلمه بوده و امروزه به عنوان یکی از غذاهای سنتی ایرانی هم شناخته می‌شود. برای تهیه این غذا برگ مو (انگور)، لپه، برنج، بلغور، و برای سبزیجات معطر از گشنیز، مرزه، شوید و تره استفاده می‌شود. ادویه‌های مورد استفاده دارچین، پودر گل محمدی، پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز و نمک و زردچوبه می‌باشد.

دلمه

دلمه‌ی برگ مو به خاطر وفور برگ مو در فصل تابستان، بیشتر در این فصل تهیه می‌شود، اما از آن جا که این غذا بسیار پر طرفدار است و در مصرف روزمره و حتی مهمانی‌ها به عنوان پیش غذا و یا حتی غذای اصلی استفاده می‌شود، بیشتر مردم به فریز کردن این برگ‌ها روی می‌آورند تا در فصل‌های دیگر، از این طعم بی نظیر بی بهره نمانند. با توجه به این شرایط کامچین پیشنهاد بهتری دارد. دلمه‌ی برگ مو در همه‌ی فصول و با همان طعم و عطر همیشگی، همواره در اختیار شما خواهد بود.

خرید دلمه برگ مو آماده کامچین

کشک بادمجان

در بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی از بادمجان استفاده می‌شود و رکن اصلی بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی به حساب می‌آید. از بادمجان به شکل‌های مختلفی در غذاها استفاده می‌شود. شکل کبابی و سرخ شده‌ی بادمجان محبوب‌ترین نوع بادمجان است.

کشک بادمجان

برای پختن کشک بادمجان، این غذای خوش طعم و ساده از هر دو نوع آن‌ها می‌توان استفاده کرد. در روش سنتی از بادمجان کبابی استفاده می‌شود اما برای کسانی که می‌خواهند این غذای لذیذ را در مهمانی‌ها به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده کنند، بادمجان سرخ شده برای کشک بادمجان مجلسی و پذیرایی مناسب‌تر است. برای تزیین این غذا از نعنا، سیر و پیاز سرخ شده استفاده می‌کنند که طعم این غذا را بی نظیر می‌کند. کامچین علاوه بر غذاهای خورشتی و پلویی این غذای خوش عطر و طعم را نیز در بسته بندی مناسب عرضه می‌کند.

خرید کشک بادمجان آماده کامچین

آش رشته

آش رشته جزو غذاهای سنتی ایرانی محبوب و خوشمزه است. بدون شک شما هم در جمع‌های خانوادگی یا در هوای سرد زمستان این آش را امتحان کرده‌اید و از عطر و طعم و رنگ آن لذت برده‌اید. آش رشته معمولا همراه با کشک سرو می‌شود.

آش رشته

این آش هم در دسته‌ بندی غذای اصلی و هم پیش غذا جای دارد، و این که شما آن را جزو کدام دسته می‌دانید به عادت غذایی شما بستگی دارد.ترکیب سبزی‌های معطر و خوش طعم با حبوبات و نعنا داغ و پیاز داغ در کنار هم، طعم بی نظیری را می‌سازد که دومی ندارد. این آش برای ایرانی‌ها یادآور مراسم‌های مذهبی و نذری‌های ماه رمضان و لحظات افطار کردن روزه نیز هست. کامچین در کنار تمام محصولات خود، آش را که یکی از غذاهای محبوب ایرانی است، از لیست خود خط نزده است و با بالاترین کیفیت این محصول را عرضه می‌کند.

خرید آش رشته آماده کامچین

آش شله قلمکار

آش شله قلمکار یکی از معروف‌ترین غذاهای سنتی ایرانی است. طبخ آش شله قلمکار به حوصله زیادی نیازمند است و در آن از انواع حبوبات، سبزی و گوشت کوبیده استفاده می‌شود. در طبخ آش شله قلمکار از سبزیجات معطر و مخصوص آش مانند تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و حبوباتی چون نخود، لوبیا، عدس، برنج، پیاز و همچنین گوشت سردست یا گردن بی‌استخوان، و به عنوان ادویه از زردچوبه و فلفل و در نهایت از روغن استفاده می‌شود. در مرحله‌ی پایانی این آش، با نعناع داغ، سیرداغ و پیازداغ تزیین و سرو می‌شود. آش شله قلمکار، آشی بسیار وقت‌گیر و پرزحمت است اما نتیجه کار ارزش آن همه صبر و زحمت را خواهد داشت. همچنین این آش بسیار مقوی و خوش طعم است و مصرف آن بسیار توصیه می‌شود. کامچین در کنار تمام محصولات خود، آش را که یکی از غذاهای محبوب ایرانی است، از لیست خود خط نزده است و با بالاترین کیفیت طبخ و بسته بندی این محصول را عرضه می‌کند.

خرید آش شله قلمکار آماده کامچین

سوپ جو با مرغ

سوپ جزو پیش غذاهای خوش عطر و طعم سفره‌ی ایرانی به شمار می‌رود و سوپ جو یکی از خوشمزه ترین و سنتی‌ترین سوپ‌های ایرانی است. سوپ جو با مرغ یکی از متداول‌ترین و ساده‌ترین نوع سوپ‌های جوی موجود است. سوپ جو با مرغ در واقع یک پیش غذا است و به دلیل این که بسیار سالم و مقوی است به عنوان غذای اصلی هم مورد استفاده قرار می گیرد. این سوپ به دلیل پر ملات بودن جایگزین خوبی برای وعده‌های غذایی افراد رژیمی است. هم چنین یک غذای سبک و فوق العاده سالم و مفید برای شام شما به حساب می‌آید، و در عین کم کالری بودن، به تنهایی می‌تواند انواع ویتامین‌ها، کربوهیدرات و پروتئین‌های مورد نیاز بدن شما را تامین کند. دستور پخت سوپ جو بسیار ساده است ولی لازم است بدانید که مدت زمان زیادی را باید صرف پخت کنید چون سوپ هر چه بیشتر روی حرارت بماند بهتر جا می افتد پس بهتر است چند ساعت قبل از زمانی که می‌خواهید غذا را سرو کنید پخت را آغاز کنید. در هر صورت اگر بدنبال یک پیش غذای مناسب و خوشمزه هستید و یا یک وعده ی غذایی سبک مناسب میخواهید سوپ جو بهترین گزینه است. اگر هوس یک سوپ خوشمزه کرده‌اید و زمان کافی برای طبخ آن را ندارید، سوپ جو با مرغ آماده‌ی کامچین بهترین و راحت‌ترین و خوش طعم‌ترین گزینه‌ی پیش روی شما خواهد بود.

 

 

خرید سوپ جو با مرغ آماده کامچین

حلیم

حلیم از معروفترین غذاهای سنتی ایرانی و منطقۀ خاورمیانه است که با گوشت و گندم یا بلغور یا جو پخته می‌شود. این غذای سنتی صبح‌ها به عنوان صبحانه و یا به عنوان نذری در مراسم ماه محرم و یا در وعده‌ی افطاری به عنوان پیش غذا سرو می‌شود و با دارچین و شکر (یا نمک) و گوشت‌های ریز مرغ یا بوقلمون تزئین و مصرف می‌شود.

حلیم

حلیم به شکل‌های متنوعی پخته می‌شود و مواد اولیه‌ی شکل‌های مختلف آن با یکدیگر متفاوت است. برای تهیه حلیم گندم از گندم پوست گرفته پیاز و گوشت گوساله سردست و روغن استفاده می‌شود. حلیم به دلیل داشتن گندم، علاوه بر خاصیت سیر کنندگی بالا منبع بسیار خوب روی منیزیم، آهن و نیاسین می‌باشد . البته اگر در تهیهٔ این غذا از گندم سبوس دار که فیبر زیادی دار استفاده شود، در بهبود برخی از بیماری‌های دستگاه گوارش، سرطان روده و سینه مؤثر خواهد بود. این غذا به علت داشتن گندم و گوشت منبع خوب آهن بوده و برای زنان، دختران جوان و افرادی که در معرض کم خونی هستند، توصیه می‌شود . الیته کسانی که چربی خون بالا یا مشکلات قلبی و عروقی دارند در خوردن حلیم باید جانب احتیاط را رعایت کنند. در مواردی هم حلیم را با جو دو سر که مناسب برای لاغری و گیاه خواری است، طبخ می‌کنند. زیرا جو دو سر غله ای است رژیمی و با فیبر بالا و حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی و ویتامین‌هایی اعم از B و E و غنی از املاح معدنی است.

بهتر است حلیم مانده را مصرف نکنید، زیرا اگر حلیم چند ساعت یا چند روز بماند مواد نشاسته‌ای آن غیرقابل هضم می‌شود و نشاسته‌ی آن به نشاسته‌ی مقاوم تبدیل می‌شود و موجب ناراحتی‌های گوارشی می‌شود.

با توجه به این که پخت حلیم بسیار زمان بر است و صبر و حوصله‌ی زیادی را نیز می‌طلبد و جزو غذاهایی است که باید پس از آماده شدن، به سرعت مصرف شود، طبخ آن در هر لحظه‌ای که آن را هوس کنید ممکن نخواهد بود. کامچین در کنار تمام غذاهای رنگین ایرانی، حلیم را از یاد نبرده و شما می‌توانید هر زمان که بخواهید این محصول را تهیه و مصرف کنید.

خرید حلیم آماده کامچین

کوکو سبزی

کوکو سبزی جزو غذاهای بسیار ساده و خوش عطر ایرانی است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند، و اگر با سبزی تازه طبخ شود رنگ و ظاهر زیبایی نیز خواهد داشت. کوکو سبزی غذایی بسیار پر طرفدار و خوشمزه است و غذای متداولی نیز در سفره های ایرانی است. کوکو سبزی یکی از غذاهایی است که سرشار از ویتامین بوده و به دلیل سریع آماده شدن و استفاده آن به شکل سرد، محبوب بسیاری از خانواده‌ها می‌باشد. استفاده‌ی بیشتر از سبزیجات و گنجاندن غذاهایی که در آن‌ها از گوشت کمتر استفاده می‌شود در برنامه‌ی غذایی خانواده‌ی شما می‌تواند موجب سلامت بیشتر شما گردد.

مهم‌ترین نکته در پخت کوکو سبزی این‌ است که روغن باید کامل داغ ‌باشد و بعد مایه‌ی ‌کوکو در آن ریخته‌ شود. تزیین کوکو سبزی را با گوجه فرنگی یا تربچه انجام دهید تا کوکوی شما جذاب‌تر و خوشمزه‌تر شود. کوکو سبزی می‌تواند یکی از زیباترین و مجلسی‌ترین انواع کوکو باشد. به این صورت که علاوه بر مواد معمول کوکو سبزی و تزیینات معمول آن، از گردو و زرشک داخل آن و هم چنین برای تزیین آن استفاده کنید. شما می‌توانید این غذا را بسته به میل و امکانات‌ خود در فر، مایکروو یا روی اجاق‌ گاز طبخ‌ کنید. صنایع غذایی کامچین سبزی این نوع کوکو را در بسته‌های چند لایه‌ی غیرقابل نفوذ پلیمری بسته بندی می‌کند که سبب می‌شود این سبزی‌های سرخ شده تا دوسال بدون از دست دادن کیفیت اولیه، باقی بمانند.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

3 دیدگاه

  • east west on آوریل 13, 2019

    با سلام خدمت شما، من از یک شرکت واردات صادرات دنبال شرکتهاى ایرانى که غذاهاى آماده براى صادرات و با با کیفیت دارند هستم. اگر مایل به همکارى هستید لطفا ً لیست قیمتها و لیست غذاهاى موجود رو براى ما ارسال کنید.

  • فیلم on می 2, 2019

    عالی قشنگ بود

گذاشتن دیدگاه