غذاهای گیاهی ایرانی برای افرادی که به رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهند

اگر از افرادی هستید که انتخاب رژیم غذایی مناسب یکی از الویت‌های اصلی شما برای داشتن تناسب اندام است باید بدانید که غذاهای گیاهی ایرانی بهترین انتخاب هستند. زیرا این غذاها در کنار تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن بسیار مقوی و خوشمزه هستند. بنابراین با یک تیر می‌توانید دو نشان بزنید. برای درست کردن غذاهای گیاهی ایرانی نیاز به فرمول‌های عجیب و پیچیده‌ای ندارید. کافی است اندکی خلاقیت را چاشنی کارتان کنید. در این مطلب از کامچین قصد داریم شما را با چند نمونه از معروف‌ترین غذاهای گیاهی ایرانی آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این غذاها با ما همراه باشید.

نمونه‌هایی از انواع غذاهای گیاهی ایرانی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم

بورانی اسفناج

اگر اهل غذاهای خوشمزه ایرانی باشید احتمالا تا کنون اسم بورانی اسفناج به گوشتان خورده است. حتی اگر از قدیم‌الایام در رکاب کسانی هستید که کارتون‌های ایرانی را دنبال می‌کنند هم احتمالا اسفناج‌های معروف ملوان زبل در ضمیر ناخودآگاه شما ثبت شده است. بنابراین اگر قصد تهیه یک غذای گیاهی خوشمزه را دارید به راحتی می‌توانید یک غذای گیاهی فوق‌العاده مقوی برای خودتان آماده کنید. به یاد داشته باشید که چند حبه سیر، پیاز سرخ شده و ماست را برای طعم‌دار کردن این غذای گیاهی فراموش نکنید. در صورت تمایل حتی می‌توانید اسفناج پخته شده را به صورت آماده تهیه کنید که در زمان خود تا جای ممکن صرفه‌جویی کنید.

غذاهای گیاهی ایرانی

بورانی اسفناج یکی از بهترین غذاهای گیاهی ایرانی

بورانی کدو

مهم نیست تابع چه نوع رژیم غذایی هستید بورانی کدو می‌تواند غذای مناسبی برای افرادی با رژیم‌های غذایی مختلف باشد. به ویژه اگر با چاشنی‌های خوشمزه‌ای مانند سیر، پیاز، رب، فلفل و آویشن طعم‌دار شود. اگر دوست دارید قبل از تهیه این بورانی خوشمزه کدوها را سرخ کنید بهتر است آن‌ها را در روغن سرخ کردنی اندکی سرخ کنید. این کار باعث می‌شود که غذای شما کالری کمتر داشته باشد.

آش رشته

هر چند آش رشته غذایی صرفا گیاهی نیست اما می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب یک رژیم غذایی متناسب و سالم باشد. زیرا در آن از انواع حبوبات مفید و سبزیجات معطر و خوش طعم استفاده شده است. از این رو غذای کامل و در عین حال سبکی برای کودکان، نوجوانان و حتی افراد مسن است. هر چند بسیاری از افراد این غذای خوشمزه را به عنوان یک پیش غذا می‌شناسند اما حقیقت این است که آش رشته به خودی خود می‌تواند به عنوان یک غذای کامل نیز سرو شود. با توجه به اینکه یکی از دلایل عمده‌ای که باعث می‌شود بسیاری از افراد از پختن آش رشته اجتناب کنند زمانبر بودن پخت آن است. در این شرایط استفاده از آش رشته‌ی آماده کامچین می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

قارچ سوخاری

تصور نمی‌کنم کسی باشد که اسم قارچ سوخاری به گوشش بخورد و دلش ضعف نرود. زیرا این دلبر خوشمزه همه را مسحور خود می‌کند. شاید به جرات بتوانم بگویم که قارچ سوخاری یکی از غذاهای گیاهی خوشمزه‌ای است که می‌تواند تهیه شود. اگر بتوانید این غذای خوشمزه را بدون نیاز به روغن آن را بر روی آتش سرخ کنید بهتر و سالم‌تر خواهد بود. جالب است بدانید که هر چند قارچ سوخاری نیز به خودی خود می‌تواند به عنوان یک غذای کامل تلقی شود. اما در بسیاری از رستوران‌ها آن را به عنوان یک پیش غذا در نظر می‌گیرند.

کوکوی سبزی

پیش‌تر انواع مختلفی از کوکوهای ایرانی را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم. کوکوی سبزی هم یکی از این کوکوهای ایرانی خوشمزه است که از سبزی‌های معطر و خوشمزه تشکیل شده است. به همین دلیل است که همواره به عنوان یکی از بهترین غذاهای گیاهی ایرانی در صدر جدول قرار گرفته است و چشمک می‌زند. نکته قابل توجهی که در زمینه کوکوی سبزی باید مد نظر قرار گیرد این است که هر چه سبزیجات این کوکو ریزتر خرد شوند این غذا زیبایی بیش‌تری خواهد داشت. احتمالا با خواندن این نکته کارهای روزمره خود را مرور می‌کنید و به این موضوع فکر می‌کتید که زمان کافی برای خرد کردن سبزی را ندارید. در این صورت باید به شما بگویم که تهیه سبزی آماده برای کوکو می‌تواند ایده‌ی مناسبی باشد.

کشک بادمجان

وقتی حرف از غذای گیاهی می‌شود بسیاری از ما تصور می‌کنیم که حتما باید از سبزیجات و گیاهان مختلف در پخت آن غذا استفاده شود. اما باید بدانید که گاهی ترکیب هوشمندانه‌ای از گیاهان مختلف با سایر مواد می‌تواند یک غذای خوشمزه و بی‌نظیر را برای شما ایجاد کند. کشک بادمجان هم یکی از این غذاها است که مواد اصلی آن بادمجان و کشک است. هر چند برای تهیه کشک بادمجان از مواد دیگری هم استفاده می‌شود. کشک بادمجان بی‌شک یکی از اصیل‌ترین غذاهای خوشمزه ایرانی است. این غذا به صورت آماده نیز قابل تهیه است.

خوراک لوبیا

اگر شما هم مثل من در روزهایی که ایده‌ی دیگری برای تهیه یک غذای خوشمزه را ندارید به سراغ انواع خوراک لوبیا می‌روید احتمالا به خوبی می‌دانید که خوراک لوبیا یکی از بهترین غذاهای گیاهی ایرانی است. هر چند این غذای خوشمزه می‌تواند به صورت کنسرو شده با قارچ و سوسیس نیز تهیه شود. اما بی‌شک سوسیس استفاده شده در آن باعث می‌شود که دیگر در گروه غذاهای گیاهی قرار نگیرد. اما اگر تنها از قارچ در تهیه این خوراک خوشمزه استفاده شود می‌توان آن را در زمره غذاهای گیاهی ایرانی قرار داد.

عدسی

همه ما کم و بیش در مورد خواص عدس چیزهایی را می‌دانیم. بنابراین همه معتقدیم که عدسی یکی از بهترین و کامل‌ترین وعده‌های غذایی سبک است که می‌تواند در وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از آب لیموی تازه و اندکی فلفل و آویشن می‌تواند طعم عدسی شما را بی‌نظیر گرداند.

آنچه در این مطلب از کامچین با شما در میان گذاشتیم نمونه‌هایی از انواع غذاهای گیاهی ایرانی بود. اما غذاهای گیاهی تنها محدود به این نمونه‌ها نیست. به نظر شما بهترین غذای گیاهی ایرانی چیست؟ نظرتان در مورد تهیه انواع غذاهای گیاهی ایرانی به صورت آماده چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تهیه بهترین غذاهای گیاهی با ما در میان بگذارید. دلیل شما برای این انتخاب چیست؟

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه