معرفی چند غذای ایرانی بدون برنج برای ایجاد تنوع غذایی

ایجاد تنوع غذایی بهترین راه برای تقویت سیستم گوارشی و ایمنی بدن و جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. اما این روزها تنگی وقت و عوامل مختلف باعث شده است که برنج به وعده غذایی ثابت همه ما تبدیل شود. هر چند استفاده از خورشت‌های مختلف نیز می‌تواند به نوعی تنوع غذایی برایمان ایجاد کند. اما اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که تنوع غذای ایرانی بدون برنج هم کم نیست. از این رو در این مطلب از کامچین تصمیم گرفته‌ایم انواع غذای ایرانی بدون برنج را به شما عزیزان معرفی کنیم. غذاهایی که همه ما با آن‌ها آشنا هستیم و شاید مشغله‌های روزمره باعث شده است که آن‌ها را فراموش کنیم. اگر شما هم دوست دارید به کمک غذاهای ایرانی بدون برنج یک تنوع غذایی بی‌نظیر در برنامه غذایی خود ایجاد کنید در این مطلب از کامچین با ما همراه باشید.

چند غذای ایرانی بدون برنج برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی

اگر روزانه اندکی از وقت خود را به آشپزی اختصاص می‌دهید، حتما به دنبال یافتن غذاهای متنوعی هم هستید. زیرا تنوع غذایی باعث دلچسب‌تر شدن فرآیند آشپزی نیز می‌شود و به شما نیز مطلوبی می‌دهد. بنابراین اگر هنوز ایده‌ای برای آشپزی امروزتان ندارید در ادامه با کامچین همراه باشید تا ایده‌هایی را برای چند غذای ایرانی بدون برنج در اختیار شما قرار دهیم.

دلمه برگ مو

احتمالا در این مورد با من موافق هستید که هیچ یک از غذاهای و پیش غذاهای رنگارنگ امروزی جای دلمه‌های مادر یا مادر بزرگمان را نمی‌گیرد. زیرا این غذای خوشمزه ایرانی یادآور دوران کودکی زیبایی است که در کنار عزیزانمان تجربه کردیم. یاد بازی‌های کودکانه و طعم دلچسب دلمه‌های مادر بزرگ با سنگک تازه و ماست محلی! اما شاید زندگی ماشینی این روزها ما را از گوشه نشینی و پیچیدن دلبرکان خوشمزه‌ای که طعم و بوی سفره‌های ما را دگرگون می‌کنند را به ما نمی‌دهد. از این رو گروه تولیدی کامچین با ارائه دلمه برگ مو کاملا ایرانی در قالب کنسروهای آماده سعی دارد این غذای ایرانی بدون برنج را در سریع‌ترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

غذای ایرانی بدون برنج

دلمه برگ مو کامچین

کوفته

کوفته نیز یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در پخت آن از گوشت قرمز استفاده شده است. همین امر هم سبب ارزش غذایی بالای آن شده است. این گردالی‌های خوشمزه هم بی‌شک نقش موثری در زنده شدن خاطرات خوش کودکی دارند. ترشی‌های مادربزرگ، سنگک تازه خریداری شده توسط پدر بزرگ و بشقاب سبزی خوردن تازه‌ای که مادر در سفره می‌گذارد! اصلا مگر می‌شود این طعم و بو را فراموش کرد؟ اما شاید زندگی پر از تکنولوژی این روزها زمان کافی را برای یاد گرفتن و درست کردن این غذاهای فوق‌العاده در اختیار ما قرار نمی‌دهد. از این رو گروه تولیدی کامچین با ارائه انواع غذاهای ایرانی سعی می‌کند غذاهای اصیل ایرانی را در اختیار ما امروزی‌ها قرار دهد.

غذای ایرانی بدون برنج

کوفته کامچین یک غذای ایرانی اصیل

آبگوشت

امکان ندارد ایرانی باشید و با شنیدن آبگوشت یا دیزی دلتان غنج نرود. زیرا این غذای ایرانی بدون برنج نیز بخش بزرگی از فانتزی‌های ما و اجدادمان را در بر می‌گیرد. البته اگر از گوشت مناسب آبگوشت در آن استفاده شود. زیرا گوشت قرمز اصلی‌ترین ماده غذایی استفاده شده در این غذای ایرانی‌الاصل است. آبگوشت به دلیل داشتن گوشت و حبوبات ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای دارد. اما مصرف بیش از حد آن نیز می‌تواند سبب افزایش کلسترول، چربی خون و فشار خون شود. اما مطمئنا گزینه مناسبی برای روزهای تعطیلی است که همه اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند. اما به شرطی که سنگک تازه، سیر ترشی و سبزی خوردن فراموش نشود! با توجه به اینکه این غذای ایرانی بدون برنج نیز زمان زیادی برای جا افتادن نیاز دارد، می‌توانید برای صرفه جویی در زمان خود از کنسروهای ارائه شده توسط گروه تولیدی کامچین استفاده کنید. زیرا ارزش امتحان چندین باره طعم‌های اصیل ایرانی بسیار بالاتر از هر چیزی است.

غذای ایرانی بدون گوشت

آبگوشت کامچین یک غذای ایرانی بدون برنج

آش رشته

به جرات می‌توانم بگویم هر ایرانی دست کم یک خاطره خوش از صرف آش رشته دارد. بنابراین به راحتی نمی‌توان از این طعم اصیل ایرانی که بویی از خاطرات خوش دورهمی‌های خانه مادربزرگ دارد گذشت. اما به شرطی که با پیاز داغ زیاد و کشک غلیظ و همان دستور پخت ایرانیش تهیه شود. بنابراین اگر احساس می‌کنید که در عصر زندگی ماشینی نمی‌توانید به خوبی حق مطلب را ادا کنید و از آش رشته‌های ایرانی اصیل درست کنید. بهتر است از کمک گروه تولیدی کامچین بهره بگیرید و این غذا را به صورت آماده تهیه کنید. تا تجربه‌ی مجددی از دوران کودکی خود کسب کنید.

غذای ایرانی بدون برنج

آش رشته کامچین

آش شله قلمکار

امکان ندارد در جای شلوغ و پر هرج و مرجی قرار بگیرید و یاد ضرب‌المثل معروف آش شله قلمکار نیفتید. اما این غذای ایرانی بدون برنج اصیل علی‌رغم اسم خود بسیار منظم و باکمالات است. زیرا دارای ارزش غذایی بالایی است. انرژی آش شله قلمکار در حدود ۲۲۱۰ کیلوکالری است از این رو می‌تواند یک وعده غذای کامل را پوشش دهد. هرچند که برخی از این غذا به عنوان پیش غذا نیز استفاده می‌کنند، اما آش شله قلمکار می‌تواند غذایی کامل به ویژه در ایام رمضان باشد. اما احتمالا روزهای پرمشغله و زمان محدود شما اجازه ندهد که بتوانید با فکری آسوده به تهیه آش شله قلمکار خوشمزه و اصیلی بپردازید. در این صورت می‌توانید از غذاهای آماده ارائه شه توسط گروه تولیدی کامچین استفاده کنید و طعم‌های خوشی از گذشته را بچشید.

غذای ایرانی بدون برنج

آش شله قلمکار کامچین

حلیم

اصلا مگر می‌شود ایرانی باشید و صبح جمعه خود را بدون صرف حلیم آغاز کنید؟ زیرا حلیم غذایی بسیار مقوی است که در ۱۰۰ گرم آن ۱۹۰ کالری انرژی، ۶ گرم پروتئین، ۱۰ گرم چربی، ۲۰ گرم کربوهیدرات، ۹ میلی گرم کلسیم و ۱ میلی گرم آهن وجود دارد. بنابراین نباید از ارزش غذایی فوق العاده آن غافل بود. بنابراین اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید بهتر است حداقل ماهی یک بار هم شده این تحفه خوشمزه گندم را در برنامه غذایی خود جای دهید. اما اگر تنبلی مانع شما می‌شود که جمعه صبح‌ها خودتان را به نزدیک‌ترین حلیم فروشی محل زندگیتان برسانید می‌توانید به راحتی از حلیم ارائه شده توسط گروه تولیدی کامچین استفاده کنید و روزتان را بسازید.

غذای ایرانی بدون برنج

حلیم یک غذای ایرانی بدون برنج خوشمزه و مقوی

اکنون که نمونه‌هایی از چند غذای ایرانی بدون برنج را با هم دیدیم شاید این موضوع به ذهنتان برسد که در تهیه بیشتر این غذاها مانند دلمه برگ مو و کوفته نیز از برنج استفاده شده است! پس چرا نام این غذاها نیز در بین غذاهای بدون برنج آمده‌اند؟ در این مورد باید بدانید که منظور ما از غذای ایرانی بدون برنج غذاهایی هستند که نونی باشند و برنج ماده اصلی تشکیل دهنده مواد آن نباشد. در هر یک از این غذاها نیز درصد برنج استفاده شده در مقایسه با سایر مواد بسیار کمتر است. از این رو نام این غذاها نیز در بین گروه‌های غذایی بدون برنج قرار گرفته است.

 

 

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه