ایده‌هایی برای پخت غذا با گوشت چرخ کرده برای خانم‌های خانه دار

اگر هر روز برای اعضای خانواده خود آشپزی می‌کنید قطعا روزهایی را تجربه می‌کنید که واقعا هیچ ایده‌ای برای تهیه غذا ندارید. زیرا اکثر غذاها را یا به تازگی درست کرده‌اید و یا مواد اولیه لازم برای آن‌ها را ندارید. در این حالت معمولا حسی از سردرگمی و بی‌حوصلگی بر خانم‌ها غالب می‌شود. و در نهایت به درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده متوسل می‌شوند. زیرا تنوع زیادی در این نوع غذاها وجود دارد. اما شاید به عنوان یک تازه عروس ایده‌های زیادی برای درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده به ذهن شما نرسد. از این رو در این مطلب از کامچین سعی کرده‌ایم ایده‌هایی را برای پخت عذا با گوشت چرخ کرده با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. باشد که این ایده‌ها بتوانند گام موثری برای ایده پردازیی شما برای وعده‌های غذاییتان باشد.

ایده‌هایی برای تهیه غذا با گوشت چرخ کرده

در یسیاری از مواقع ممکن است مواد اولیه برای تهیه انواع غذاهای خوشمزه در دسترس نباشد. اما معمولا گوشت چرخ کرده پای ثابت همه فریزرهای ایرانی است. از این رو تهیه غذا با گوشت چرخ کرده می‌تواند ایده‌ی مناسبتری برای خانم‌هایی باشد که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه غذایی تهیه کنند.

کتلت

به نظر شخص خود بنده کتلت یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌تواند با گوشت چرخ کرده تهیه شود. زیرا هم مقوی است و هم می‌تواند به صورت یک غذای ساندویچی سرو شود. مواد تشکیل دهنده کتلت عبارت است از گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز رنده شده، سیب زمینی رنده شده و ادویه جات. بنابراین می‌تواند برای دورهمی‌ها نیز مناسب باشد. این غذای خوشمزه و مقوی می‌تواند به عنوان یک غذای ساندویچی برای روزهایی باشد که با فرزندتان به پارک و گردش می‌روید.

غذا با گوشت چرخ کرده

کباب تابه‌ای

شاید بتوان گفت کباب سریع‌ترین و آسانترین غذایی است که می‌تواند با گوشت چرخ کرده تهیه شود. زیرا برای تهیه این غذا با گوشت چرخ کرده کافیست پیاز را رنده کرده و همراه نمک به گوشت اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس آن را در تابه پهن کنید و در حرارت ملایم قرار دهید. این غذا می‌تواند هم با نان و هم با برنج سرو شود.

غذا با گوشت چرخ کرده

کوفته

کوفته نیز یکی دیگر از غذاهای ایرانی اصیل است که می‌تواند با گوشت چرخ کرده تهیه شود. این غذای سنتی از گوشت چرخ کرده، برنج، لپه، تره، مرزه، پیاز، زرشک، آلوی خشک و گردو تهیه می‌شود. اما با توجه به اینکه برای تهیه این غذا باید وقت و انرژی خود را صرف آن کنید و با فوت و فن آشپزی سنتی آشنا باشید شاید زمان کافی برای این کار نداشته باشید. در این صورت می‌توانید از غذاهای آماده ارائه شده توسط گروه تولیدی کامچین استفاده کنید.

کوفته یک غذای ایرانی اصیل است که با گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود

ماکارونی و لازانیا

شاید بتوان گفت که کمتر کسی وجود دارد که از ماکارونی یا لازانیا استقبال نکند. این غذاها معمولا بیشتر مورد توجه نسل جوان قرار می‌گیرد. بنابراین به عنوان یک تازه عروس می‌توانید ماکارونی یا لازانیا را به عنوان غذایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید که برای تهیه لازانیا بهتر است قبل از هر چیز طرز تهیه سس مخصوص لازانیا را یاد بگیرید. برای تهیه مایه این غذاهای خوشمزه نیز می‌توانید از مایه ماکارونی و لازانیای ارائه شده توسط کامچین استفاده کنید.

مایه ماکارونی و لازانیای کامچین

عدس پلو

امکان ندارد ایرانی باشید و یکی از طرفداران پر و پا قرص عدس پلو نباشید. زیرا خواص بیشمار عدس باعث می‌شود که بیشتر خانواده‌های ایرانی برای حفظ سلامت خود و خانواده‌ی خود آن را در رژیم غذایی خود جای دهند. عدس پلوی ایرانی از برنج، پیاز، گوشت چرخ کرده، عدس، زعفران و ادویه پلو تهیه می‌شود و بسیار لذیذ است. اما اگر به دلیل مشغله‌های کاری یا هر دلیل دیگری زمان کافی برای آشپزی ندارید می‌توانید این غذای خوشمزه را به صورت آماده از محصولات کامچین تهیه کنید. هدف گروه تولیدی کامچین ارائه انواع غذاهای ایرانی با صرفه‌جویی در زمان و هزینه است.

عدس پلو یک غذا با گوشت چرخ کرده

لوبیا پلو

کسانی که عدس پلو دوست دارند معمولا به لوبیا پلو نیز نه نمی‌گویند. زیرا در حالت کلی عدس پلو و لوبیا پلو می‌توانند در یک گروه یا خانواده قرار گیرند. حتی ترکیبات مشابهی نیز دارند. مواد تشکیل دهنده لوبیا پلو عبارتند از برنج، لوبیا سبز، پیاز، گوشت چرخ کرده، ادویه پلو و رب. بنابراین تقریبا هم خانواده همان عدس پلوی ایرانی خواهد بود. لوبیا پلو می‌تواند همراه با انواع ترشی سرو شود. اما با ماست موسیردار نیز خوشمزه می‌شود.

غذا با گوشت چرخ کرده

لوبیا پلو یک غذا با گوشت چرخ کرده

انواع خورشت

شاید برای شما جالب باشد که بدانید انواع خورشت‌هایی که با گوشت ماهیچه‌ای تهیه می‌شوند می‌توانند در صورت لزوم با گوشت چرخ کرده نیز تهیه شوند. به عنوان مثال خورشت کرفس و خورشت قرمه سبزی از جمله معروف‌ترین خورشت‌هایی هستند که در صورت کمبود وقت می‌توانند با گوشت چرخ کرده تهیه شوند. با توجه به اینکه گوشت تکه‌ای به زمان نسبتا زیادی برای طبخ کامل نیاز دارد معمولا در زمان کمبود وقت از گوشت چرخ کرده برای تهیه آن‌ها استفاده می‌شود.

تاس کباب

اگر آبگوشت یکی از غذاهای مورد علاقه شما باشد احتمالا طرفدار تاس کباب نیز هستید. زیرا تنها تفاوت تاس کباب و آبگوشت در نوع گوشتی است که در آن‌ها استفاده می‌شود. در آبگوشت از گوشت ماهیچه اما در تاس کباب از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. همچنین معمولا در تاس کباب حبوبات وجود ندارد. در حالت کلی مواد تشکیل دهنده تاس کباب پیاز، سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، ادویه، گوجه فرنگی و رب است. نکته قابل توجه دیگری که در زمینه تهیه تاس کباب وجود دارد این است که تهیه این غذا بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

آنچه در این مطلب دیدیم تنها چند ایده ساده برای تهیه غذا با گوشت چرخ کرده هستند. اما احتمالا شما هم ایده‌های دیگری برای تهیه غذاهای خوشمزه با استفاده از گوشت چرخ کرده دارید. از این رو می‌توانید ایده‌های خود را برای تهیه غذا با گوشت چرخ کرده با کامچین به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که هدف ما راحتی شما و صرفه‌جویی در زمان و هزینه شماست.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه