معرفی و آموزش دستور پخت چند نوع پیش غذا با تخم مرغ

میانه تان با تخم مرغ چطور است؟ تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که سرشار از املاح، پروتئین و ویتامین ها است و مصرف یک عدد از آن می تواند 3 الی 4 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. به همین خاطر است که یکی از مهم ترین عناصر در غذای ورزشکاران این ماده فوق العاده است. در این که تخم مرغ یکی از محبوب ترین و مقوی ترین مواد غذایی برای صبحانه ها است شکی نداریم. همه ایرانیان با انواع املت ها پیوندی دیرینه دارند. اما در سایر وعده های غذایی مان چطور؟ چقدر از تخم مرغ استفاده می کنیم؟ موضوع امروزمان پیش غذا با تخم مرغ و معرفی چند پیش غذای خوش رنگ و لعاب و لذیذ است. با ما همراه باشید.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

معرفی و آموزش دستور پخت چند نوع پیش غذا با تخم مرغ

کوکوها

در رسپی اغلب کوکوها برای اینکه مواد غذایی و عموماً سبزیجات به خورد هم رفته و میکس شوند از تخم مرغ استفاده می شود. در حقیقت تخم مرغ در این پیش غذاهای خوشمزه و پرطرفدار نقش چسب را بازی می کند.

کوکو هفت طبقه مجلسی

از جمله کوکوهای خوشمزه ایرانی که در اغلب میهمانی ها و مراسم ها سرو می شود کوکو هفت طبقه مجلسی است. این کوکو به قدری شکیل و زیباست که می تواند در همان نگاه اول میهامانانتان را زمین گیر کند! برای تهیه این کوکوی مجلسی کافیست تمامی مواد را به دلخواه تان انتخاب کرده، سرخ کنید و به صورت جداگانه با تخم مرغ هم بزنید. حالا، به هر تعداد ردیف که دوست دارید رنگ های مختلفی از سبزی ها، سیب زمینی، هویج، گوشت و مرغ، لوبیا سبز و … را روی هم قرار داده و در فر بگذارید.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

کوکو سبزی

تخم مرغ مهم ترین و اصلی ترین جز در انواع مدل های کوکو سبزی است. در این پیش غذای سنتی، خوشمزه و در صورت خرج کردن اندکی سلیقه بسیار زیبا، از سبزی هایی نظیر تره، جعفری، شوید، گشنیز یا حتی اسفناج در کنار تخم مرغ استفاده می شود. می توانید کوکو سبزی را با کمک کوکوی سیب زمینی به صورت طبقه ای درست کنید. البته می توان با استفاده از قالب های کوچک کوکو سبزی قالبی درست کرد و زحمت خوردن این پیش غذای عالی را کم کرد.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

طرح دیگری که اغلب در میهمانی ها مورد توجه قرار می گیرد، رولت کوکو سبزی است که می توانید داخل آن را با مرغ، گوشت چرخ کرده، تن ماهی یا هر فیلینگی که دوست دارید پر کنید.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

سالادها

سالاد الویه

انواع مختلفی از سالادها وجود دارند که با استفاده از تخم مرغ تهیه می شوند. رایج ترین این سالادها سالاد الویه خودمان است. سالاد الویه با استفاده از سیب زمینی، تخم مرغ، مرغ و گوشت های فراوری شده و سس مایونز تهیه شده و علاوه بر زیبایی سفره به عنوان پیش غذایی محبوب، غذایی کامل نیز به شمار می آید.

سالاد الویه کامچین با گوشت مرغ

سالاد تخم مرغ

جالب است بدانید که طی تحقیقات دانشمندان، استفاده از تخم مرغ در سالادهایی که با سبزی های خام تهیه می شوند می تواند در هضم بهتر کاروتئونیدها (مواد مغذی محلول در چربی) و کاهش التهابات موثر باشد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم سالاد تخم مرغ را امتحان کنید. این سالاد، به عنوان یک پیش غذا با تخم مرغ خوشمزه و پرخاصیت، از کرفس، فلفل دلمه ای، پیازچه، کاهو، نخود فرنگی و به سلیقه خودتان برخی سبزی های دیگر در کنار تخم مرغ و سس خردل و … تهیه می شود.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

خاگینه ها

خاگینه ها انواع و اقسام مختلف و دلربایی دارند که می توانند به ویژه در افطاری ها پای ثابت سفره باشند. مواد اصلی تمام انواع خاگینه ها، تخم مرغ، آرد و ماست یا شیر است. درصد اختلاط و افزودنی هایی که به این مواد اضافه می شوند، تهیه انواع متنوعی از آن را برای شما ممکن می سازند.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

خاگینه قالبی

برای تهیه این پیش غذای زیبا و دلفریب می توانید با استفاده از 3 عدد تخم مرغ، 4 قاشق سوپ خوری آرد سفید قنادی، بیکینگ پودر، یک چهارم پیمانه روغن مایع و وانیل و 2 قاشق سوپ خوری ماست سفت شیرین، خاگینه ای شاهانه داشته باشید.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

خاگینه مغزدار تبریزی

خاگینه مغزدار تبریزی نیز مانند کوفته تبریزی از غذاها یا بهتر است بگوییم پیش غذاهای مشهور و محبوب آذربایجان است. وجه تمایز این خاگینه با سایر انواع خاگینه ها، فیلینگ یا مواد میانی آن است که بسیار لذیذترش ساخته است. گردوی خرد شده، دارچین، گل سرخ و مقدار اندکی زنجبیل بر حسب سلیقه، علاوه بر عطر و طعمی خارق العاده، زیبایی و ارزش غذایی خاگینه را نیز افزایش داده است.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

خاگینه رولتی

برای اینکه در میهمانی ها و مراسمات مجلل خود بتوانید جلوه ای خاص به سفره هایتان دهید، تزیین غذاها و رنگ و لعابشان بسیار مهم است. به همین خاطر است که توصیه می کنیم از طرح های جالبی مثل رولت ها و قالب ها برای تهیه کوکوها یا خاگینه و … تان استفاده کنید. مطمئن باشید اگر اصول و مقدارها را دقیقا رعایت کرده باشید، و صبر و حوصله کافی به خرج دهید، زیباترین خاگینه های رولتی را در سفره تان خواهید داشت. فقط خاگینه را به صورت صفحات نازک و نرم تهیه کرده، مواد میانی را درون آن قرار داده، و رولش می کنید! همین و بس!!

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

خاگینه های رنگی

معمولا برای تهیه خاگینه از آرد سفید استفاده می شود که با افزودن زغفران به شربت آن، رنگ طلایی زیبایی به خود می گیرد. اما می توانید برای زیباتر شدن کارتان، از گردو یا حتی سبزیجات هم استفاده کنید. خاگینه گردویی با استفاده از افزودن پودر گردو به جای آرد تهیه می شود و رنگی تیره دارد. خاگینه اسفناج نیز با رنگی کاملا متفاوت و سبز می تواند جالب توجه باشد. البته برخی از کدبانوها با استفاده از لایه های پسته، بادام، گردو، و گل سرخ در داخل خاگینه طرح های زرنگارنگ و زیبایی از این پیش غذای شیرین و مقوی را نیز درست می کنند که می توانید از آن ها ایده بگیرید.

پیش غذا با تخم مرغ

پیش غذا با تخم مرغ

آنچه که در این مطلب از کامچین مطالعه کردید، تنها ذره ای از دریای بی کران آشپزی است. تخم مرغ، یکی از مهم ترین عناصر آشپزی در سراسر جهان است و رسپی های بسیاری با استفاده از آن ارائه شده اند.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

یک دیدگاه

گذاشتن دیدگاه