خورش فسنجان با گوشت قلقلی کامچین

ساخت ایران

وزن خالص :5%±300 گرم

محتویات : مغز گردو ، گوشت گوساله (قلقلی) ، پیاز ، رب انار ، شکر ، نمک ، ادویه

در جای خشک و خنک نگهداری شود

طریقه مصرف : قوطی را به مدت 20 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید یا محتوای قوطی را در ظرفی مناسب ریخته کاملا گرم نمایید.

یکی از غذاهایی که می توانید برای دلجویی از اعضای خانه یا برای ابراز علاقه! به آن ها بپزید خورشت فسنجان است. این خورش یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که رسپی پخت آن بسیار وقت گیر بوده و نیاز به تمرکز و حوصله فراوانی دارد. احتمالاً شما هم به این نتیجه رسیده اید که تعداد بسیار معدودی از اعضای فامیل و اطرافیان قادرند خورشت فسنجان را به شیوه درست و لذیذ آن تهیه نمایند.

کامچین

عناصر ثابت خورشت فسنجان گردو و رب انار است. اما گوشت آن می تواند نسبت به ذائقه، سلیقه، محل زندگی و حتی امکانات موجود در منزل متفاوت باشد. برای مثال، می توان از گوشت قرمز برای خورش فسنجان با گوشت، گوشت مرغ برای خورشت فسنجان با مرغ، گوشت پرندگان به ویژه در شهرهای شمالی کشور که اغلب به پرندگان شکاری دسترسی دارند، و یا گوشت چرخ کرده برای خورشت فسنجان با گوشت قلقلی استفاده نمود. خورشت فسنجان با گوشت قلقلی نیز درس به اندازه سایر انواع فسنجان خوشمزه بوده و می تواند انتخابی مناسب برای میهمانی و مراسم و جشن ها باشد. برای تهیه این غذای خوشمزه لازم است پس از پختن گردوهای آسیاب شده، گوشت های چرخ کرده ای را که به صورت گرد و قلقلی درآورده اید به خورشتتان اضافه کرده، رب انار و سایر چاشنی ها را بیافزایید و به غذا اجازه پختن و جا افتادن بدهید.

خورشت فسنجان با گوشت قلقلی می تواند سرشار از املاح، مواد غذایی مفید و خواص بی نظیری باشد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

گوشت چرخ کرده ای که از گوشت قرمز تهیه می شود دارای مقادیر بالایی آهن، پروتئین، ویتامین های مختلف نظیر ویتامین های گروه B، و روی و … است و مصرف سه وعده گوشت قرمز در طول هفته بخش بالایی از نیاز افراد به ویژه خانم ها به آهن را تامین می نماید.

برنج نیز به عنوان پرطرفدارترین و پرکاربردترین غله در ایران دارای خواص و مزایای ویژه خود است. بررسی ها نشان می دهد، خوردن روزانه برنج می تواند درصد بالایی از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کند.

رب انار نیز به نوبه خود دارای خواص و فوایدی برای بدن است که به ویژه در صورت استفاده از نوع خانگی آن می توان از طعم دلپذیر و در عین خواص آن بهره برد.

تلخی فسنجون

کامچین

و اما گردو، که مهم ترین رکن و وجه تمایز خورشت فسنجان با سایر خورشت ها و غذاهای ایرانی است چطور؟ گردو سرشار از ویتامین E است به طوری که می توان با مصرف روزانه فقط 6 عدد گردو، 2 میلی گرم ویتامین E جذب نمود که بخش بالایی از نیاز بدن را در خانم ها و آقایان تامین می نماید. به علاوه، مصرف 100 میلی گرم از این مغز می تواند تامین کننده 1 میلی گرم مس باشد که دقیقاً معادل نیاز روزانه یک خانم است. جالب است بدانید که در افرادی که در هفته دست کم 4 بار گردو می خورند، احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی به میزان 50 درصد کاهش می یابد که آماری فوق العاده از خواص شگفت انگیز گردو به شمار می رود.

خورشت فسنجان با گوشت قلقلی علیرغم اینکه نیاز به صرف زمان، دقت، حوصله و مهارت دارد، می تواند به صورت آماده نیز تهیه شود. یکی از معتبرترین تولید کنندگان غذای سنتی و خانگی، گروه تولیدی کامچین با بیش از 4 دهه  تجربه است که خورشت فسنجان با گوشت قلقلی نیز در لیست غذاهای ارائه شده آن موجود می باشد.