خورش قرمه سبزی کامچین

ساخت ایران

وزن خالص :4%±480 گرم

محتویات : سبزی قورمه سرخ شده ، لوبیا قرمز ، گوشت گوساله (14%) ، روغن سویا (تراریخته) ، پیاز ، لیمو عمانی ، نمک ، ادویه ، آب

در جای خشک و خنک نگهداری شود

طریقه مصرف : قوطی را به مدت 20 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید یا محتوای قوطی را در ظرفی مناسب ریخته کاملا گرم نمایید.

شماره پروانه بهداشتی ساخت : ۱۶/17116


انرژی (در هر ۱۶۰ گرم) : 250/592 کیلوکالری

قند (در هر ۱۶۰ گرم) : ۰ گرم

چربی (در هر ۱۶۰ گرم) : 19 گرم

نمک (در هر ۱۶۰ گرم) : 1/26 گرم

اسیدهای چرب ترانس (در هر ۱۶۰ گرم) : ۰/02 گرم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که غذایی با شما صحبت کند!!! آنقدر عطر و ظاهر خوبی داشته باشد که برایتان از زندگی و خوشبختی و شادکامی بگوید!! بی مقدمه بگویم قورمه سبزی یکی از همین غذاهاست!

البته خورشت قورمه سبزی دارای لهجه های زیادی است. در واقع، این غذای بس لذیذ در مناطق مختلف ایران به شیوه های متفاوتی طبخ می گردد. برای مثال در آذربایجان برای طبخ قورمه سبزی اغلب از لوبیا چیتی یا گاهاً لوبیا چشم بلبلی استفاده می شود و سبزی خورش قورمه سبزی نیز به اندازه تهران و شهرهای آن اطراف سرخ نمی شود. به علاوه، به دلیل استفاده از رب گوجه فرنگی زیاد به عنوان چاشنی، رنگ خورش قورمه سبزی اغلب به سرخی می گراید. اما در تهران نوع دیگری از خورشت قورمه سبزی را می توان یافت. در این شهرها، برای تهیه این دلبر شیرین! از لوبیا قرمز استفاده شده و سبزی آن نیز کاملاً سرخ می گردد. از همین رو نیز رنگ این نوع خورش قورمه سبزی به سیاهی می زند و سبز بسیار تیره است.

پخت قورمه سبزی از زمان های بسیار کهن در ایران رواج داشته و تقریبا می توان گفت اصالت خود را نیز حفظ کرده است. قورمه سبزی ای که اکنون ایرانیان طبخ می نمایند تفاوت چندانی با قورمه سبزی عشایر نشینان کهن ایرانی که این غذا را با استفاده از گوش بره نمک سود و سبزی هایی همچون تره کوهی یا … می پختند ندارد.

اندر احوالات خورشت قورمه سبزی نباید از ارزش غذایی و فواید این جان جانان نیز غافل شد. قورمه سبزی به دلیل دارا بودن انواع سبزیجات نظیر جعفری، تره، شنبلیله با آن رایحه دل انگیزش! و اسفناج، در کنار گوشت قرمز و لوبیا از لحاظ تغذیه بسیار مورد توجه است. شاید برای همین نیز هست که در تمام فیلم ها و سریال های ایرانی مرد خانه عاشق قورمه سبزی است!! این غذا که قدمت آن به شاید 2000 سال پیش بر می گردد:

  • دارای کالری بسیار بالایی است که از گوشت آن ناشی می گردد. به علاوه گوشت قرمز، سرشار از آهن، روی و سلنویم بوده و می تواند غذایی مناسب برای افراد ضعیف و کودکان باشد. البته برای کاهش چربی خورشت قورمه سبزی می توان چهره ای اندیشید.
  • لوبیاهایی که برای طبخ خورشت قورمه سبزی استفاده می شوند منابع غنی کلسیم، منیزیم و پروتئین های گیاهی هستند. به علاوه میزان زیادی آهن و فولات در آن ها یافت می شود که برای بدن مفید هستند.
  • سبزی های مورد استفاده در خورشت قورمه سبزی نیز خود مطبی کامل هستند! شنبلیله علاوه بر اینکه مسئول مستقیم بو بخشی یه غذا است، سرشار از آهن، فسفر و ویتامین D است. به علاوه در کنترل فشار خون و افزایش اشتها نیز دخیل است. سبزی های دیگر نیز بر حسب نوعشان دارای خواص ویژه و بسیاری هستند.
  • سایر مواد اولیه موجود در قورمه سبزی نیز نظیر لیمو عمانی و … هرکدام نقش خاصی در ارتقای ارزش غذایی قورمه دارند. برای مثال، لیمو می تواند در کنترل فشار خون بسیار کارساز باشد.

خورشت قورمه سبزی کامچین، انتخابی اصیل و ایده آل برای تمام ایرانیان در سراسر کشور است. در صورت تمایل می توانید با نمایندگان فروش کامچین در اقسی نقاط کشور یا با فروشگاه آنلاین کامچین در ارتباط باشید.