سبزی قورمه سرخ شده کامچین

ساخت ایران

وزن خالص :4%±400 گرم

محتویات : جعفری ، گشنیز ، تره ، شنبلیله ، روغن سرخ کردنی (تراریخته) ، نمک ، زردچوبه ، آب

در جای خشک و خنک نگهداری شود

طریقه مصرف : این پاکت حاوی سبزی قورمه سرخ شده میباشد و نیاز به سرخ کردن مجدد ندارد و برای تهیه خورش قورمه سبزی 4 تا 6 نفره کافی است

شماره پروانه بهداشتی ساخت : 16/12587


انرژی (در هر 100 گرم) : 125/75 کیلو کالری

قند (در هر 100 گرم) : 0 گرم

چربی (در هر 100 گرم) : 10/83 گرم

نمک (در هر 100 گرم) : 0/61 گرم

اسیدهای چرب ترانس (در هر 100 گرم) : 0/01 گرم

خورشت قورمه سبزی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که از آن به عنوان یکی از خوراک های ملی ایران نیز نام برده می شود. این غذا و خورشت آبکی که با برنج و در حقیقت چلو سرو می شود را می توان در راس مردم پسند ترین غذاهای ایرانی قرار داد، که بسیاری از توریست ها و گردشگران و میهامانان خارجی نیز علاقه دارند آن را تست نمایند. نتیجه تست نیز معمولاً مطلوب است. روش های پخت این سبز پررنگ دلبرانه در شهرها و مناطق مختلف کشور متفاوت است و گاهاً مواد اولیه و به ویژه سبزی هایی که برای طبخ آن استفاده می گردد نیز متفاوت است. در برخی از مناطق مانند شمال کشور، از سبزی های محلی مثل تره کوهی و … استفاده می شود و در برخی از شهرها مثل تبریز نیز تعداد سبزی های مورد استفاده برای پخت خورشت قورمه سبزی محدود به چند سبزی ساده (نظیر تره و جعفری) است. هم چنین، نوع لوبیا و یا چاشنی های مورد استفاده در قورمه سبزی نیز می تواند متفاوت باشد. میزان سرخ کردن سبزی ها هم از جمله تفاوت های متعارف بین قورمه سبزی های شهرهای مختلف است به گونه ای که می توان گفت، در رسپی اصلی قورمه سبزی، سبزی ها را به صورت کامل و زیاد سرخ می نمایند.

اما در حالت کلی برای طبخ قورمه سبزی اصیل ایرانی که تحت عنوان قورمه سبزی تهرانی آن را می شناسیم، سبزی های زیر مورد نیاز است:

  • تره
  • جعفری
  • گشنیز
  • و شنبلیله
  • که البته گاهاً بدان اسفناج نیز افزوده می شود.

جالب است بدانید که اولین روز از آذر ماه را روز جهانی قورمه سبزی نام گذاری کرده اند و همین امر نشان از محبوبیت این غذا بین تمام ذائقه ها دارد. اما مهم ترین موضوعی که می تواند صدای مادرانتان را هنگام طبخ قورمه سبزی درآرود، زمان طولانی مورد نیاز برای پخت آن است. قورمه سبزی از جمله غذاهایی است که پخت آن نیاز به زمان و حوصله زیادی دارد تا به اصطلاح سرآشپزان کاملاً جا افتاده و آماده سرو شود. هم چنین، فوت و فن هایی برای خوشمزه کردن آن به کار می رود که لازم است به درستی صورت پذیرند. یکی از این فوت و فن ها، سرخ کردن سبزی قورمه است. در صورتی که سبزی های قورمه سبزی به صورت درست و کامل (به ویژه در قورمه سبزی تهرانی) سرخ شده باشند می توانید مزه فوق العاده آن ها را در غذایتان احساس نمایید.

این کار طبیعتاً نیاز به حوصله و صرف دقت و زمان بالایی دارد. از این رو، گروه تولیدی کامچین، با بیش از 40 سال تجربه، ادغام سیستم آشپزی سنتی و اصیل ایرانی با سیستم های اتوماسیون و مکانیزاسیون مدرن و هم چنین، و بهره مندی از مواد اولیه مرغوب و تیم کنترل کیفیت عالی، سبزی قورمه سرخ شده کامچین را به علاقه مندان ارائه داده است. با استفاده از این سبزی قورمه سرخ شده، می توانید علاوه بر صرفه جویی در انرژی و زمان، از ترکیب درست و اصیل سبزی ها در کنار هم و نیز عطر و طعمی به یاد ماندنی بهره مند شوید.