سوپ جو با گوشت مرغ کامچین

ساخت ایران

وزن خالص : 4%±480 گرم

محتویات : جو ؛ هویج ، پیاز ، گوشت مرغ ، جعفری ، رب گوجه فرنگی ، نمک ، ادویه ، آب

در حای خشک و خنک نگهداری شود

طریقق مصرف : قوطی را به مدت 20 دقیقه در آب درحال جوش قرار دهید یا محتوای قوطی را در ظرفی مناسب ریخته کاملا گرم نمایید.برای نتیجه بهتر به محتوای قوطی کمی آب اضافه کنید.

تحقیقات و بررسی های صورت گرفته روی مرد بی دندان عصر حجر که با همان شرایط زنده مانده بود محققان را به این نتیجه سوق داد، که سوپ (Soup) در همان زمان ها نیز وجود داشته و از موارد اصلی تغذیه انسان های اولیه بوده است. انسان های پیش از ما با استفاده از ظروف سفالی و گلی و حتی خیلی قبل تر از آن ها در پوست حیوانات و  غیره انواع سوپ ها را تهیه کرده و مصرف می نمودند.

کافیست به برخی از فیلم های تاریخی ساخته شده نگاهی بیاندازید. در این آثار، اغلب از داروها و گیاهان شفابخش سوپ درست کرده و به بیمار می دهند تا دردها و زخم ها یا بیماری اش التیام یابد. اکنون نیز دقیقا همان شرایط حکم فرماست. کافیست کمی سرما خورده باشید یا سرتان درد کند. شک نکنید اولین کاری که مادرتان با دیدن احوالتان انجام خواهد داد تهیه یک سوپ داغ و خوراندن حتی شده زورکی آن به شما خواهد بود.

سوپ ها دارای انواع بسیار مختلفی هستند و در تمام نقاط جهان سرو می شوند. در حقیقت، ریشه پیدایش سوپ شاید به ابتدای قدمت پخت و پز می رسد و نمی توان برای آن مهد یا تاریخچه خاصی عنوان نمود. مهم ترین موضوع در مورد انواع سوپ، هضم راحت آن و مناسب بودنش برای تمام رنج های سنتی است. هم چنین، سوپ ها آثار درمانی و مزایای بسیار زیادی دارند که باعث گسترش مصرف آن ها و تنوع بی نظیرشان در جهان شده است.

در ایران تقریبا می توان هیچ سفره میهمانی ای بدون سوپ گشوده نمی گردد. در واقع، همواره سوپ های به عنوان یک پیش غذای مهم در کنار غذای اصلی حضور دارند. دلیل این امر را هم می توان یک سنت و عادت ملی دانست و هم اشتها آوری سوپ و پرطرفداری آن مطرح نمود.

پخت سوپ نیاز به زمان زیادی ندارد اما اغلب مهارت بالایی می طلبد. یکی از رایج ترین انواع سوپ ها در ایران که به صورت یک غذای اصیل و خانگی می شناسیم سوپ جو با گوشت مرغ است. سوپ جو با گوشت مرغ از موادی چون:

تشکیل شده و برای مزه دار کردن آن نیز از نمک، فلفل، آبلیمو و برخی از ادویه جات استفاده شده است. این مواد در عین اختصار دارای خواص و ارزش غذایی بسیار بالایی هستند. جو می تواند در درمان کم خونی بسیار موثر بوده و به دلیل طبع سردش در هنگام سرماخوردگی خاصیت تب بری داشته باشد. به علاوه هویج به کار رفته در پخت سوپ جو با گوشت مرغ، حاوی مقادیر زیادی بتاکارون است. این غذای پروتئین دار، بسیار انرژی زاست و در عین حال که از کالری پایینی برخوردار است، غذایی کامل به شمار می رود. میزان املاح معدنی موجود در انواع سوپ نیز قابل ملاحظه است.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

خوردن سوپ در وعده هایی غذایی می تواند مزایای بسیاری در بر داشته باشد. اما گاها نمی توان در هر وعده سوپ تهیه کرد و عملا نیز نباید از بانوی خانه چنین انتظاری داشت. ولی می توان بدون دردسر سوپ های آماده را تهیه کرده و از آن ها لذت برد. سوپ جو با گوشت مرغ کامچین به عنوان یک غذای آماده توسط گروه تولیدی کامچین تهیه شده و از لحاظ سلامت، ارزش غذایی و فاکتورهای کیفیتی کنترل شده است.