خورش قیمه سیب زمینی کامچین

ساخت ایران

وزن خالص :4%±480 گرم

محتویات : سیب زمینی ، لپه ، گوشت گوساله (14%) ، پیاز ، رب گوجه فرنگی ، روغن سویا (تراریخته) ، نمک ، ادویه ، آب

در جای خشک و خنک نگهداری شود

طریقه مصرف : قوطی را به مدت 20 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید یا محتوای قوطی را در ظرفی مناسب ریخته کاملا گرم نمایید.

شماره پروانه بهداشتی ساخت : 16/17115


انرژی (در هر ۱۶۰ گرم) : 247/74 کیلوکالری

قند (در هر ۱۶۰ گرم) : ۰ گرم

چربی (در هر ۱۶۰ گرم) : 11/52  گرم

نمک (در هر ۱۶۰ گرم) : ۰/736 گرم

اسیدهای چرب ترانس (در هر ۱۶۰ گرم) : ۰/016 گرم

بعضی ها اسم خورشت قیمه که می آید مو به تنشان سیخ می شود!! از بس که در محرم قیمه های نذری خورده اند و انباشته اند و شاید حتی هنوز هم دارند! از این شوخی ها در فضای مجازی و در میان مردم ایران زیاد در مورد خورشت قیمه، این غذای اصیل و خوشمزه ایرانی شنیده ایم. اما جالب است بدانید که قیمه یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در تقریباً در تمام نقاط ایران طبخ می شود. هرچند که انواع قیمه های مورد علاقه و تهیه شده در نقاط مختلف می تواند متفاوت باشد. برای مثال، خورشت قیمه آذری، قیمه نثار، خورشت قیمه سیب زمینی یا قیمه یادمجان و غیره، انواع مختلفی از قیمه هستند که در حالت کلی همه شان دارای لپه و گوشت به عنوان اصلی ترین عناصر می باشند.

خورش قیمه

اما شاید بتوان لذیذترین و محبوب ترین نوع خورشت قیمه را همان خورشت قیمه سیب زمینی دانست. این غذای سالم و پر ارزش که از:

  • لپه
  • گوست گوساله (یا راسته کوسفندی)
  • پیاز داغ یا پیاز سرخ شده
  • لیمو عمانی
  • سیب زمینی خلالی
  • رب گوجه فرنگی
  • نمک و فلفل
  • و ادویه جاتی نظیر زردچوبه و علی الخصوص دارچین

تهیه می گردد را می توان در تمام رستوران های ارائه دهنده غذای ایرانی، و در کلیه فروشگاه های آنلاین غذاهای سنتی جست و جو کرد. اندر خواص خورشت قیمه سیب زمینی می توان گفت:

میزان انرژی خورشت قیمه به تنهای معادل 1100 کیلو کالری است. که در صورت استفاده از پلو (آن هم از نوع خوشمزه دودی!!) در کنار آن میزان 400-500 کیلو کالری نیز افزایش یافته، و افزودن خلال سیب زمینی نیز در حدود 400 کیلو کالری بدان می افزاید. از همین پاراگراف می توان دریافت که بعد از نوش جان کردن یک وعده چلو خورشت قیمه، دیگر نیازی به وعده دوم سنگین نیست! مخصوصا اگر پای تناسب اندام هم در میان باشد. اما برای کودکان در حال رشد و افراد لاغر، خورشت قیمه سیب زمینی یکی از بهترین گزینه هاست.

قیمه سیب زمینی

لپه را می توان منبع غنی ای از فیبر دانست. بنابراین انتظار می رود نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی داشته باشد. این پروتئین گیاهی دارای میزان زیادی نشاسته نیز می باشد که در تامین انرژی بدن بسیار موثر است. لپه منبع خوبی برای ویتامین های B1، B6 و اسید فولیک است. هم چنین، یکی از منابع گیاهی کلسیم نیز شناخته می شود و به همین دلیل نیز می تواند جایگزین برخی از لبنیات گردد. دلیل دیگری که لپه را دشمن بیماری های قلبی و عروقی معرفی می کند، وجود عنصر پتاسیم در آن است. به علاوه می توان از لپه در درمان کم خونی فقر آهن به علت وجود مقدار زیادی آهن در آن، ارتقای سلامت دستگاه گوارشی بدن به علت وجود فیبر، کاهش عوارض ناشی از بیماری دیابت به علت وجود عناصر منیزیم و کلسیم، و وجود مقادیر زیادی اسید چرب و کربوهیدرات نیز بهره برد.

در صورت علاقه به این غذای خوشمزه می توانید در اسرع وقت، با سفارش خورشت قیمه سیب زمینی کامچین از عطر و طعم یکی غذای اصیل ایرانی لذت ببرید.