راهنمای تهیه سس مخصوص لازانیا برای کدبانوهای ایرانی

هیچ چیز به اندازه داشتن تنوع غذایی نمی‌تواند برای انسان جذاب باشد. در حالت کلی هر چند بهتر است که خانواده‌ها مطابق با فرهنگ و ذائقه مردم سرزمینشان به تهیه غذا بپردازند. اما این دلیل نمی‌شود که غذاهای سایر فرهنگ‌ها را نیز امتحان نکنند. به ویژه اگر پای ماکارونی یا سس مخصوص لازانیا در میان باشد. هر چند پاستا، ماکارونی و لازانیا در کشورهای مختلف به شکل‌های متنوعی طبخ می‌شوند اما در حالت کلی این غذاها که هم خانواده نیز هستند در یک گروه قرار می‌گیرند. غذاهایی که به نوعی با روح و روان ما بازی می‌کنند و تنها شنیدن نامشان برای هوس کردن کافی است. با توجه به اینکه لازانیا به یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین غذاهای گروه پاستا در سال‌های اخیر تبدیل شده است. در این مطلب از کامچین تصمیم داریم راهنمای تهیه سس مخصوص لازانیا را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اما قبل از آن طرز تهیه این غذای خوشمزه را با شما مرور خواهیم کرد.

چرا لازانیا غذای مورد علاقه نوجوانان و کودکان است؟

احتمالا با من موافق هستید که غذاهای مدرن معمولا بیشتر از غذاهای سنتی با ذائقه افراد کم سن و سال سازگار است. از این رو بهتر است همه ما به عنوان پدر و مادرهای نسل بعد شیوه‌های آشپزی مدرن را نیز بیاموزیم. اما این نکته را هم هرگز نباید فراموش کنیم که همه کودکان باید با غذاهای محلی و سنتی محل زندگی خود آشنا باشند و از آن‌ها لذت ببرند. زیرا هر فرهنگ و ملیتی با غذاها و سنت‌های آن در جهان شناخته می‌شود. اما هر از گاهی هم بد نیست تنوعی به خرج بدهیم و غذاهای متفاوتی تهیه کنیم.

به جرات می‌توان بگویم که هیچ کودکی وجود ندارد که عاشق ماکارونی نباشد. زیرا این غذای خوشمزه جایگاه ویژه‌ای را در میان کودکان به خود اختصاص داده است. اما نکته قابل توجهی که باید مد نظر قرار گیرد این است که علاقمندی کودکان به ماکارونی دلیل نمی‌شود که تنها به تهیه ماکارونی بسنده کنیم. بلکه می‌توانیم در تهیه غذاهای گروه پاستا خلاقانه‌تر عمل کنیم. به عنوان مثال پاستا، ماکارونی، سالاد ماکارونی، لازانیا و … را به شکل‌های متفاوت و با مواد اولیه متفاوت تهیه کنیم تا مواد معدنی مورد نیاز فرزندمان از طریق غذای دلخواه خودش تامین شود. و اما در ادامه می‌خواهم اطلاعاتی را در مورد لازانیا در اختیار شما قرار دهم.

سس مخصوص لازانیا

لازانیا یکی از محبوب‌ترین غذاهای گروه ماکارونی است که روش‌های پخت متفاوتی دارد. شاید هم بتوان گفت که لایه لایه بودن و تنوع مواد موجود در این غذا آن را به محبوب‌ترین عضو این گروه جذاب تبدیل کرده است. اما مهمترین مسائلی که در تهیه آن باید مورد توجه قرار گیرد نحوه تهیه مایه لازانیا و سس مخصوص لازانیا است. اگر شما هم تمایل دارید نکاتی را در رابطه با تهیه سس مخصوص لازانیا و مایه آن به دست آورید پیشنهاد می‌کنم در این مطلب همراه کامچین باشید.

مایه لازانیا از چه موادی تشکیل شده است؟

با توجه به اینکه لازانیا ماده‌ای سرشار از نشاسته می‌باشد، بهتر است در تهیه مایه لازانیا دقت زیادی به خرج دهیم. به گونه‌ای که مایه لازانیا بتواند تعادل مناسبی را بین سایر اجزای تشکیل دهنده این غذای محبوب ایجاد کند. مهمترین اجزای تشکیل دهنده مایه لازانیا در کشورهای مختلف عبارت است از :

  • گوشت چرخ کرده یا مرغ خرد شده
  • پیاز سرخ شده
  • فلفل دلمه‌ای
  • رب گوجه فرنگی
  • سبزیجات معطر
  • پودر سیر
  • آویشن
  • نمک و فلفل
  • قارچ ( به دلخواه)
  • ذرت ( به دلخواه)

البته این مواد می‌توانند بسته به ذائقه غذایی هر فردی تغییر کنند و مهم ایجاد تعادل بین خمیر و مایه لازانیا است. اما در حالت کلی استفاده از این مواد می‌تواند عطر و طعم بی‌نظیری به لازانیای شما بدهد. به شرطی که استفاده از پنیر و سس مخصوص لازانیا را فراموش نکنید. در ادامه این مطلب نحوه تهیه سس مخصوص لازانیا را با شما به اشتراک می‌گذاریم. اما قبل از پرداختن به این موضوع لازم است بدانید که اگر وقت گیر بودن تهیه مایه لازانیا باعث می‌شود که از درست کردن آن سر باز بزنید. به راحتی می‌توانید از طریق مایه لازانیا و ماکارونی ارائه شده توسط گروه کامچین در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب مایه لازانیای خود را به صورت آماده تهیه کنید.

سس مخصوص لازانیا

مایه لازانیا و ماکارونی کامچین

راهنمای تهیه سس مخصوص لازانیا برای کدبانوهای ایرانی

پخت ماکارونی و لازانیا در عین ساده بودن می‌تواند مستلزم خرج ترفندها و خلاقیت‌هایی نیز باشد. به عنوان مثال نوع سس مخصوص لازانیایی که در مایه لازانیا و ماکارونی به کار می رود می‌تواند نقش مهمی در عطر و طعم غذا داشته باشد. اما اگر مایه لازانیای آماده کامچین برای درست کردن لازانیا تهیه کرده باشید نگران طعم و عطر آن نباشید. زیرا این محصول فوق‌العاده مطابق با ذائقه و فرهنگ ایرانی تهیه شده است. در صورتی هم که بخواهید طعم متفاوتی را به لازانیای خود ببخشید می‌توانید به کمک سس مخصوص لازانیا که هنگام سرو غذا از آن استفاده می‌شود. یک تجربه خاص و متفاوت را به خانواده خود هدیه کنید. برای تهیه این سس مخصوص لازانیا که طعم بی‌نظیری به دست پخت شما می‌بخشد به مواد زیر نیاز خواهید داشت :

  • آرد سفید
  • کره
  • شیر پرچرب
  • نمک
  • فلفل
  • سبزی معطر
سس مخصوص لازانیا

سس مخصوص لازانیا

برای تهیه سس مخصوص لازانیا کافیست در ابتدا آرد الک شده را در داخل تابه‌ی نچسبی ریخته و تا از بین رفتن بوی خامی آن را تفت دهید. سپس کره را به آن اضافه کنید و تا زمانی که مخلوط شما طلایی شود آن را در شعله ملایم گاز قرار داده و هم بزنید.

پس از آن برای تکمیل مراحل تهیه سس مخصوص لازانیا شیر را آرام آرام به مخلوط مورد نظر اضافه می‌کنیم. سپس آن را تا زمانی که به اندازه قابل قبولی غلیظ شود بر روی شعله ملایم گاز می‌گذاریم. پس از اینکه مایع مورد نظر به شکل ماست غلیظ در آمد، باید به میزان لازم به آن زمان دهید تا خنک شود تا سبزی‌های معطر را به آن اضافه کرده، سپس آن را بر روی لازانیای تهیه شده بریزید و نوش جان کنید.

با توجه به اینکه در تهیه غذا ذائقه اولین حرف را می‌زند بهتر است در ابتدا نوع ذائقه غذایی خود و خانواده را تشخیص داده و سپس اقدام به تهیه این غذای بی‌نظیز کنید. زیرا برخی از افراد ترجیح می‌دهند لازانیا را به همراه این سس در داخل فر قرار دهند. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند هنگام سرو غذا از آن اسفاده کنند و این موضوع کاملا اختیاری است و بیشتر به سلیقه غذایی شما بستگی دارد.

 

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه