انواع خوراک لوبیا برای عاشقان این دانه گیاهی مفید و پر خاصیت

احتمالا آشنایی با انواع خوراک لوبیا برای افرادی که عاشق غذاهایی هستند که سریع و آسان تهیه می‌شوند بسیار خوشایند است. زیرا این دانه گیاهی پر خاصیت می‌تواند به راحتی به شما کمک کند که در سریع‌ترین زمان ممکن انواع خوراک لوبیا که بسیار مفید است را برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید. اما بی‌شک برای تهیه این خوراک به ایده‌های خلاقانه و جدیدی نیاز خواهید داشت. از این رو در این مطلب از کامچین قصد داریم ایده‎هایی برای تهیه انواع خوراک لوبیا در اختیار شما قرار دهیم.

ایده‌هایی خلاقانه برای تهیه انواع خوراک لوبیا

قبل از اینکه بخواهیم ایده‌هایی را برای تهیه انواع خوراک لوبیا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم بهتر است این را بدانید که به وسیله دو نوع لوبیا می‌توان خوراک تهیه کرد. اولی لوبیا سبز و دیگری لوبیا چیتی. بنابراین در ابتدا باید موضع خودمان را مشخص کنیم تا ببینم قصد داریم با چه نوع لوبیایی خوراک تهیه کنیم. پس از آن می‌توانیم هر ایده‌ی دلخواه را انتخاب کرده و طبق آن پیش رویم. در این مطلب ما ایده‌هایی را برای تهیه هر دو نوع غذا با شما به اشتراک می‌گذاریم.

انواع خوراک لوبیا با لوبیا سبز

خورشت گوشت و لوبیا

ما ایرانی‌ها هر چقدر هم که تلاش کنیم که مصرف برنج را در وعده‌های غذایی‌مان کاهش دهیم باز هم پلو یکی از اساسی‌ترین غذاهای ما خواهد بود. بنابراین هر چه مهارت خود را در تهیه انواع خورشت ایرانی تقویت کنیم. به نفع ما خواهد بود. زیرا ایجاد تنوع غذایی را برای ما ساده‌تر خواهد کرد. اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص خورشت‌های گیاهی هستید تهیه خورشت گوشت و لوبیا می‌تواند گام موثری در راستای تحقق رژیم غذای شما باشد. به شرطی که اندکی حوصله به خرج دهید و از طعم‌دهنده‌های متنوع در تهیه آن استفاده کنید. در تهیه خورشت گوشت و لوبیا سبز، لوبیاها به دو شکل می‌‌توانند طبخ شوند. اول اینکه لوبیا سبز پاک شده را به صورت درسته آب پز کنید و در کنار گوشت سرو کنید. و دوم اینکه لوبیاها را به صورت تکه‌های دو سانتی خرد کرده و در کنار گوشت سرو کنید که راه‌کار دوم گزینه بهتری به نظر می‎رسد.

انواع خوراک لوبیا

خوراک لوبیا سبز

تهیه خوراک لوبیا کار بسیار ساده‌ای است. بنابراین در روزهایی که زمان کافی برای آشپزی نداشته باشید می‌توانید این خوراک خوشمزه را برای خانواده خود آماده کرده و از آشپزی لذت ببرید. در تهیه این خوراک خوشمزه به لوبیا سبز نگینی خرد شده، پیاز سرخ شده، گوشت چرخ کرده و سیب زمینی سرخ کرده نیاز خواهید داشت. البته استفاده از فلفل دلمه‌ای هم می‌تواند ایده‌ی جالبی برای خوش طعم کردن این غذا باشد.

کوکوی لوبیا

به عنوان یک کدبانوی ایرانی مطمئنا با دستور پخت انواع کوکو آشنا هستید. اما در این میان کوکوی لوبیا شاید دلبرتر و پرطرفدارتر از سایر آن‌ها باشد. زیرا در تهیه آن می‌توانید از چاشنی‌ها و مواد مختلفی مثل سیب زمینی، هویج، سوسیس، فلفل دلمه‌ای و آویشن و … نیز استفاده کنید.

انواع خوراک لوبیالوبیا پلو

احتمالا با من موافق هستید که برنج‌های مخلوط مثل عدس پلو، لوبیا پلو، باقالی پلو، استانبولی و … یکی از محبوب‌ترین پلوهای ما ایرانی‌ها است. هر چند در این میان باقالی پلو راه خود را برای ورود به مجالس و عروسی‌ها هموارتر کرده است. اما این دلیل نمی‌شود که به این نتیجه برسیم که لوبیا پلو هم محبوب نیست. بر عکس اتفاقا لوبیا پلو یکی از محبوب‌ترین غذاهای ما به خصوص در روزهایی است که زمان کافی برای درست کردن خورشت جداگانه نداریم. این خوراک محبوب از لوبیا سبز خرد شده، پیاز سرخ شده، گوشت چرخ کرده، برنج و ادویه برنج تهیه می‌شود و اگر با ته دیگ تهیه شود جذابیت آن دو چندان خواهد بود.

انواع خوراک لوبیا با لوبیا چیتی

خوراک لوبیا و سوسیس

زندگی ماشینی امروز به صورت مستقیم بر روی الگوهای غذایی ما تاثیر گذاشته است. به همین دلیل است که استفاده از غذاهای آماده و فست فودی به شدت در حال توسعه است. اما چه خوب است که هنگام انتخاب غذا به مواد تشکیل دهنده و مواد معدنی موجود در آن نیز توجه کنیم. زیرا اگر الگوی غذایی درستی داشته باشیم زندگی سالمی را نیز تجربه خواهیم کرد. خوراک سوسیس و لوبیای کامچین به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع خوراک لوبیا می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای روزهای پر مشغله شما عزیزان باشد. مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه عبارتند از : لوبیا، سوسیس، رب گوجه فرنگی، سس کچاپ و ادویه جات. برای تهیه این خوراک خوشمزه می‌توانید از طریق سایت کامچین اقدام کنید.

انواع خوراک لوبیا

خوراک لوبیا و سوسیس یکی از محبوب‌ترین انواع خوراک لوبیا

خوراک لوبیا و قارچ

اگر دانشجو و یا شاغل باشید احتمالا حتی اگر برای یک بار هم که شده باشد تا کنون از کنسرو لوبیا و قارچ به عنوان ناهار خود استفاده کرده‌اید. زیرا خوراک قارچ و لوبیا یکی از محبوب‌ترین انواع خوراک لوبیا به ویژه برای زمان‌هایی است که وقت تنگ است. البته این خوراک خوشمزه در منزل هم قابل تهیه است. اما در روزهای سخت کاری تهیه آن به شکل کنسرو می‌تواند تا حد زیادی در زمان شما صرفه‌جویی کند. لوبیا چیتی پخته شده، پیاز سرخ شده، قارچ، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل از جمله اصلی‌ترین مواد تشکیل ددهنده این خوراک خوشمزه است.

خوراک لوبیا و سبزیجات

اگر به فکر درست کردن یکی متفاوت‌ترین انواع خوراک لوبیا هستید احتمالا تهیه خوراک لوبیا و سبزیجات گزینه مناسبی است. زیرا این غذای خوشمزه پروتئین و مواد معدنی زیادی دارد. این خوراک خوشمزه می‌تواند از کنسرو لوبیا، کلم بروکلی، قارچ، فلفل دلمه‌ای و پیاز سرخ شده تهیه شود. استفاده از ادویه‌های خاص مثل آویشن، فلفل و دارچین و … نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای یک وعده غذایی کامل باشد.

گروه تولیدی کامچین با هدف بهبود زندگی شما فعالیت خود را آغاز کرده است و غذاهای آماده کامچین با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و با توجه به الگوی غذایی صحیح آماده شده‌اند. اگر شما هم یکی از طرفداران پر و پا قرص دانه‌های گیاهی و غذاهای ایرانی هستید کافی است سری به این سایت بزنید. در این مطلب نیز ایده‌هایی برای تهیه انواع خوراک لوبیا برای شما گردآوری شده است. که هر یک به نوبه خود می‌تواند یک وعده غذایی کامل باشد.

 

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه