با محبوب‌ترین طعم‌دهنده‌های قرمه‌ سبزی آشنا شوید

قرمه سبزی از جمله‎ غذاهای اصیل و منحصربفرد ایرانی است که به عنوان سمبل ملی ذائقه‌ی ایرانی شناخته می‌شود. هیچ چیز به اندازه یک قرمه سبزی جا افتاده و خوشمزه نمی‌تواند خستگی را از تن شما بیرون آورد. البته ما در این مطلب قصد تعریف و تمجید از قرمه سبزی را نداریم چرا که مزه و طعم دوست داشتنی آن خود گویای همه چیز است. ما در اینجا شما را با رایج‌ترین طعم دهنده های قورمه سبزی آشنا می‌کنیم تا بتوانید متناسب با ذائقه‌ی خود قرمه سبزی خوشمزه‌تان را بپزید. ادامه مطلب را از دست ندهید.

چه سبزی‌هایی در قرمه سبزی استفاده می‌شود؟

شاید به جرئت بتوان گفت که قرمه سبزی تنها غذای اصیلی است که در طول سالها تغییری نکرده و تقریبا به همان شکل و شمایل اولیه‌اش پخته می‌شود. تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شنبلیله رایج‌ترین سبزی استفاده شده در قرمه سبزی هستند که مقدار آن‌ها به تعداد اعضای خانوادتان بستگی دارد. به طور کلی 40 درصد از سبزی را تره، 35 درصد را جعفری، 18 تا 20 درصد را گشنیز و 5 تا 7 درصد را شنبلیله تشکیل می دهد. فقط به یا داشته باشید که شنبلیله زیاد باعث تلخی قرمه‌سبزی‌تان خواهد شد.

طعم دهنده های قورمه سبزی

طعم دهنده های قورمه سبزی

پیشنهاد: با توجه به اینکه بیشتر خانم‌های شاغل زمان کافی برای خرید و پاک کردن سبزی را ندارند، کامچین با ارائه‌ی سبزی قرمه سرخ شده کار شما را آسان‌تر کرده است و شما می‌توانید با کمترین زمان، لذیذترین قرمه‌سبزی را تهیه و در کنار خانواده‌تان سرو نمائید.

سبزی قرمه سرخ شده

سبزی قرمه سرخ شده

 طعم دهنده های قورمه سبزی

برای این‌که طعم قورمه سبزی شما متفاوت و خاص باشد، راهکارهای بسیاری وجود دارد که این راهکارها در تهیه‌ی محصولات آماده‌ی کامچین مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ادامه با تعدادی از این راهکارها آشنا خواهید شد.

لیموعمانی

لیمو عمانی یکی از نام آشناترین و خوشمزه‌ترین طعم دهنده های قورمه سبزی می‌باشد که جایگاه ویژه‌ای در غذاهای ایرانی دارد. البته نام درست آن لیمو امانی است چرا که شهر امان از جهت تولید لیمو یکی از سرشناس‌ترین‌ها در این حوزه می‌باشد. این طعم دهنده‌ی طبیعی دارای کلسیم، پتاسیم، ویتامین c فراوانی بوده و در کاهش فشار و چربی خون تاثیر بسزایی دارد.
روش‌های متفاوتی برای استفاده از لیمو عمانی در خورش قرمه سبزی وجود دارد. بیشتر افراد عادت دارند که لیمو عمانی را به همان صورت گرد در خورش قرمه سبزی استفاده کنند که همین باعث می‌شود طعم و عطر لیمو کاملا وارد غذا نشود. شما می‌توانید لیمو را از وسط نصف کرده و آن را به خورش قرمه سبزی اضافه کنید. با این روش شما می‌توانید با خارج کردن هسته‌های آن مانع از تلخی خورش شوید. همینطور شما می‌توانید کمی لیمو عمانی را در آب ولرم خیس کرده و سپس آن را سوراخ کرده و از آن به عنوان طعم دهند‌ی قورمه سبزی استفاده کنید. البته گرد لیمو عمانی نیز یکی دیگر از روش‌های استفاده آن در قرمه سبزی است که عموما باعث تیره شده رنگ خورشت می‌شود.

طعم دهنده های قورمه سبزی

طعم دهنده های قورمه سبزی

نکته: بسیاری از متخصصان طب سنتی معتقدند که لیمو عمانی در قرمه سبزی، مواد زائد و مضر مثل چربی‌ها و اسیدهای چرب را جذب می‌کند و به همین خاطر توصیه می‌کنند که از خوردن آن در خورش پرهیز کنید.

رب انار

رب انار یکی دیگر از طعم‌ دهنده‌های غذاهای ایرانی است که بخاطر طعم ملس آن طرفداران بسیار زیادی دارد. همه‌ی شما می‌دانید که چاشنی اصلی فسنجان رب انار است اما شاید از شنیدن رب انار در قرمه سبزی تعجب کنید. اگر شما نیز علاقه‌ی زیادی به طعم ملس غذا دارید، می‌توانید در مرحله‌ی آخر پخت قرمه‌ سبزی یک قاشق رب انار ترش به آن اضافه کنید. این چاشنی، خورش قرمه سبزی شما را فوق‌العاده خوش مزه و خوش عطر خواهد کرد اما ممکن است رنگ قرمه سبزی دیگر به سبز متمایل نشود. تنها نکته‌ی مهم در مورد اضافه کردن رب انار رعایت اعتدال در استفاده از آن است زیرا هر مقدار اضافی از آن ممکن است طعم واقعی قرمه سبزی را از بین ببرد.

طعم دهنده های قورمه سبزی

طعم دهنده های قورمه سبزی

رازیانه پودر شده

تخم رازیانه بخاطر عطر و طعم بی‌نظیر خود یکی از رایج‌ترین ادویه‌های آشپزی می‌باشد. رازیانه علاوه بر استفاده فراوان در آشپزی دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است. رازیانه به عنوان یکی از ویژه‌ترین طعم‌دهنده‌های قرمه سبزی مطرح است. اگر شما تا به حال از رازیانه در قرمه سبزی استفاده نکرده‌اید، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که آن را حتما امتحان کنید.

طعم دهنده های قورمه سبزی

طعم دهنده های قورمه سبزی

رب نارنج یا آب نارنج

یکی از چاشنی‌های خوشمزه برای انواع غذا و خورش‌های گوشتی رب نارنج است. اگر شما قرمه سبزی ترش مزه دوست دارید، نارنج گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما می‌باشد. نارنج سرشار از املاح و ویتامین‌هایی مثل کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین آ و ب است. همینطور ویتامین c موجود در نارنج سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. شما می‌توانید با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری رب نارنج در 10 دقیقه آخر پخت قرمه سبزی، طعم متفاوت و بسیار خوشمزه‌ای را با آن تجربه کنید. همینطور شما می‌توانید به جای رب نارنج از آب نارنج نیز استفاده کنید.

طعم دهنده های قورمه سبزی

طعم دهنده های قورمه سبزی

رب آلوچه

رب آلوچه از جمله پرطرفدارترین چاشنی غذاهای بومی شمالی است که رنگ دهی خاصی ندارد اما طعم دهنده‌ی بسیار مناسبی است. بیشتر افراد رب آلوچه را در کنار رب گوجه فرنگی برای مزه دار کردن خورش‌ها استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای ایجاد مزه‌ی ترش در قرمه سبزی در کنار رب گوجه فرنگی از رب آلوچه استفاده کنید. از خواص رب آلوچه می‌توان به ویتامین c، پتاسیم و آنتی اکسیدان آن اشاره کرد.

طعم دهنده های قورمه سبزی

طعم دهنده های قورمه سبزی

خورشت آماده قرمه سبزی

تهیه محصولات آماده مواد غذایی از جمله روش‌هایی است که می‌تواند در هزینه و زمان شما صرفه جویی نماید. با اینکه امروزه شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما شما باید بتوانید از بین آن‌ها برندی مورداعتماد را پیدا کنید. کامچین با ارائه محصولاتی چون آبگوشت، کوفته و انواع خورشت‌ها با بهترین کیفیت بیشتر نیازهای غذایی شما را پاسخ می‌دهد. خورشت آماده قرمه سبزی یکی از این محصولات ارزشمندی است که شما می‌توانید آن را به صورت آنلاین نیز خریداری نمایید.

خورش قرمه سبزی

خورشت قرمه سبزی

همانطور که دیدید ما در اینجا سعی کردیم تعدادی از محبوب‌ترین طعم‌دهنده‌های قرمه سبزی را به شما معرفی کنیم. معمولا در مناطق مختلف ایران ذائقه‌های مردم متنوع است و همین باعث می‌شود که طعم دهنده‌های غذا متنوع باشد. اگر شما نیز از طعم دهنده‌های دیگری در قرمه سبزی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

یک دیدگاه

گذاشتن دیدگاه