کنسرو خوراک مرغ : بهترین روش‌ها و ترفندها برای طعم دار کردن مرغ

بسیاری از مردم عاشق کنسرو خوراک مرغ هستند و اگر به آشپزی هم علاقه‌مند باشند، دوست دارند که خودشان هم بتوانند با مواد غذایی اولیه‌ی متفاوت و متنوعی، خوراک مرغ‌هایی در حد کنسرو خوراک مرغ با کیفیت طبخ کنند و از آن لذت ببرند. در خوراک مرغ می‌توان از همه‌ی قسمت‌های مرغ استفاده کرد ولی اغلب از سینه‌ی مرغ استفاده می‌شود و بنا به سلیقه و ذائقه‌ی هر شخص، این خوراک می‌تواند حاوی مواد غذایی مختلف در کنار سینه‌ی مرغ نیز باشد. البته ادویه‌ها و افزودنی‌ها نباید فراموش شوند. همان طور که می‌دانیم در طبخ خوراک مرغ، مهم ترین کار ادویه‌ دار کردن و افزودن چاشنی‌هایی است که موجب می‌شوند مرغ، در عین حال که طعم دلنشین و اصلی خود را حفظ می‌کند، با چاشنی‌های دیگر طعم دار شود و در نهایت هم مزه‌ی دلچسبی داشته باشد.

راه‌های مختلفی برای طعم دار کردن مرغ در کنسرو خوراک مرغ و انواع خوراک‌های مرغ خانگی وجود دارد. از مخلوط‌های پیچیده گرفته تا محلول نمک و آبلیمو و پیاز ساده، در ادامه به روش‌ها و ترفندهای کاربردی طعم دار کردن و افزودن چاشنی به مرغ در کنسرو خوراک مرغ می‌پردازیم:

چاشنی‌های مورد استفاده برای طعم دار کردن مرغ پیش از طبخ:

طعم دار کردن مرغ با سبزیجات و ادویه

طبخ مرغ همراه با گیاهان و سبزیجات تازه بسیار رایج است زیرا نتیجه‌ی کار یک طعم خوب و منحصر به فرد است. به این منظور گیاهان و ادویه‌جاتی مثل آویشن، مریم گلی، رزماری، فلفل سیاه، فلفل قرمز و حبه‌های سیر استفاده می‌کنند. به طوری که این مواد غذایی را با یکدیگر مخلوط کرده و سینه‌های تکه شده‌ی مرغ را همراه با مقداری نمک در ظرفی می‌خوابانیم. اگر چاشنی‌ای که برای طبخ خوراک مرغ درست کرده‌اید اضافه است می‌توانید باقیمانده را در یخچال نگهداری کنید و از این طریق در وقت آشپزی خود صرفه جویی کنید.

استفاده از محلول عسل، لیمو و مریم گلی

این ترکیب فوق‌العاده طعم منحصر به فردی به خوراک مرغ شما خواهد داد. در ظرفی نسبتا بزرگ مخلوطی از عسل، نمک، آب، حبه سیر، مریم گلی و روغن زیتون درست کنید و تکه‌های سینه‌ی مرغ را در این ظرف بخوابانید. در این مدت بهتر است که ظرف مورد نظر را در یخچال نگهداری کنید. برای سینه‌های مرغ بدون پوست دو ساعت باقی ماندن در این محلول کفایت می‌کند ولی اگر برای طعم دار کردن قطعه‌های استخوانی مرغ و یا یک مرغ کامل از این محلول استفاده می‌کنید، بهتر است اجازه دهید پیش از طبخ، حداقل چهار ساعت در محلول باقی بمانند.

استفاده از محلول نمک و شکر

با توجه به مقدار مرغی که می‌خواهید برای خوراک مرغ طبخ کنید محلولی از ترکیب نمک، شکر و آب درست کنید و تکه‌های سینه‌ی مرغ را در این محلول به مدت دو ساعت بخوابانید. البته توجه داشته باشید که پیش از طبخ، مرغ را آبکشی نمایید.

استفاده از دوغ

برای لطیف شدن گوشت مرغ می‌توانید آن را در محلولی از دوغ، نمک و فلفل سیاه بخوابانید و ظرف مورد نظر را به مدت چهار ساعت در یخچال قرار دهید و به مرغ زمان بدهید تا این محلول را به خود جذب کند. هنگام پختن این خوراک مرغ نیز می‌توانید از چند حبه سیر، لیمو ترش و مقدار کافی شوید برای طعم لذیذتر خوراک خود استفاده کنید.

استفاده از سس سویا

برای رطوبت و طعم دار شدن سینه‌های مرغ تکه شده می‌توانید از ترکیب منحصر به فرد سس سویا، روغن زیتون، آب، نمک و شکر استفاه کنید. این محلول را تا زمانی که نمک و شکر حل شوند هم بزنید. پس از قرار دادن قطعه‌های سینه‌ی مرغ در ظرف این محلول، ظرف مورد نظر را به مدت دو الی چهار ساعت در یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که پیش از پخت مرغ را آبکشی نمایید تا نمک و شکر اضافه در آن باقی نماند.

انواع خوراک مرغ

با توجه به مطالبی که گفته شد و انواع چاشنی‌هایی که برای طعم دار کردن مرغ پیش از طبخ خوراک مرغ ذکر شدند، می‌توان حدس زد که بی‌شمار خوراک مرغ و کنسرو خوراک مرغ می‌تواند وجود داشته باشد. همان طور که اشاره شد، با توجه به ذائقه و سلیقه‌ی شما انواع روش برای طعم دار کردن مرغ پیش از طبخ وجود دارد و هم چنین سس‌ها و مواد غذایی مورد استفاده در کنار مرغ نیز می‌تواند بسیار متفاوت باشد و همین موجب شده که طیف زیادی از مردم به این خوراک علاقه‌ی بسیار زیادی پیدا کنند. زیرا اگر به ماده‌ی غذایی خاصی در دستور پخت این خوراک علاقه نداشته باشند، می‌توانند به راحتی آن را با ماده‌ی غذایی دیگری جایگزین کنند. مواد غذایی‌ای که بیشتر در این خوراک استفاده می‌شوند و نسبت به بقیه‌مواد رایج‌تر هستند، عبارتند از: سیب زمینی، هویج، فلفل دلمه‌ای، فلفل سبز، پیازچه، برگ کلم، گشنیز، کنجد، شوید، جعفری،سس سویا، عسل، روغن زیتون، سرکه، آبلیمو، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، قارچ، نخود فرنگی و غیره. ادویه‌های مورد استفاده در این خوراک هم بسته به سلیقه می‌تواند متفاوت و یا کم و زیاد شوند ولی به طور کلی از نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و زردچوبه استفاده می‌شود.

حال شما با توجه به خلاقیت بالای خود و آشنایی کامل از طعم هر یک از مواد غذایی می‌توانید ترکیب منحصر به فردی از مواد غذایی ذکر شده همراه با سینه‌ی مرغ بیافرینید، یا حتی مواد غذایی مورد نظر خود را به آن بیافزایید. به عنوان مثال برخی از آشپزها در این خوراک از مغزهایی چون بادام خلال شده هم استفاده می‌کنند که طعم این خوراک را لذیذتر از قبل می‌کند.

کنسرو خوراک مرغ صنایع غذایی کامچین

صنایع غذایی کامچین همواره در جهت بالا بردن انتظار مردم در زمینه‌ی غذا و سلامتی، کوشیده است. کامچین با ارائه‌ای محصولات غذایی آماده‌ و با کیفیت‌ نسبت به همتایان خود، سعی می‌کند در جهت تغذیه‌ی سالم گام بردارد. در این روزهایی که بسیاری از مردم از فرط مشغله‌ی زیاد به غذاهای حاضری چون فست‌ فودها روی می‌آورند، هیچ چیز بهتر از پیشنهاد کامچین نخواهد بود. غذاهای ایرانی اصیل و با کیفیت که با به روزترین متدهای دنیا طبخ و بسته بندی می‌شوند. در کنار خورشت‌ها، آش‌ها و سوپ‌های لذیذ ایرانی، کامچین تولید کنسرو خوراک مرغ، این غذای محبوب را از قلم نیانداخته و به سلیقه‌ی مخاطبان خود احترام گذاشته است. کافی است یک بار این کنسرو را میل کنید تا یکی از لذت بخش‌ترین طعم‌های خوراک مرغ را بچشید.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

یک دیدگاه

گذاشتن دیدگاه