با چند پیشنهاد غذای گیاهی جذاب با ما همراه باشید

مهم نیست که در جایی باشید که آن را خانه خود می‌دانید، یا جایی که سفر شما را به آن‌جا کشانده است، سرتاسر دنیا پُر از غذاهای خوشمزه‌ای است که گوشت ندارند. حتی اگر شما گیاه‌خوار نباشید، مطمئن باشید که از این غذاهای مورد علاقه گیاه‌خواران  و پیشنهاد غذای گیاهی که در هر گوشه و کنار جهان یافت می‌شوند، لذت خواهید برد

  • پیشنهاد غذای گیاهی اندونزیایی

گادوگادو : در اندونزی، گادو به معنی مخلوط است. گادوگادو ترکیبی رنگارنگ از سبزیجات، شامل سیب‌زمینی، لوبیا سبز، جوانه لوبیا، اسفناج، ذرت و کلم است. بعد، توفو (پنیر لوبیا)، تمپه و تخم مرغ آب‌پز نیز به آن‌ها اضافه می‌شود و سس بادام‌زمینی با این ترکیب مخلوط می‌شود.

پیشنهاد غذای گیاهی

پیشنهاد غذای گیاهی

  • پیشنهاد غذای گیاهی هندی

بسیاری از افراد به خاطر استفاده از ادویه زیاد، در مورد غذای هندی کمی محتاط هستند، اما غذای هندی واقعی بیشتر معطر است تا تند و ادویه‌دار. ادویه‌جات در غذای هندی استفاده می‌شوند، اما نه برای سوزاندن زبان شما. در عوض، زیره، گشنیز و زردچوبه، در ترکیبات درستی استفاده می‌شوند تا کیفیت غذا را افزایش دهند، همان‌طور که یک عطر این کار را با جذابیت شما می‌کند.

دال تادکا : دال در هند به حبوبات خشک و دوبخشی (عدس، نخود و لوبیا) گفته می‌شود و یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه غذایی در آشپزی این کشور است. همه انواع دال شامل عدس هستند که با همه ادویه‌های محبوب هند مانند زردچوبه، ماشالا و گشنیز چاشنی‌دار می‌شود. علاوه بر این، سبزیجاتی مانند پیاز، فلفل و گوجه‌فرنگی برای خوش‌طعم کردن به آن اضافه می‌شود. دال همیشه همراه برنج و روتی (نان هندی) سرو می‌شود و لاسی انبه نوشیدنی همیشگی در کنار آن است.

  • پیشنهاد غذای گیاهی

    پیشنهاد غذای گیاهی

     

  • پیشنهاد غذای گیاهی اسپانیایی

تورتیلای اسپانیایی : تورتیلا یکی از یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای سرتاسر اسپانیا است و دستور پخت آن بر اساس سه ماده غذایی گیاهی ساده است: سیب زمینی، تخم مرغ و پیاز؛ البته گاهی گوجه فرنگی و فلفل نیز به آن اضافه می‌کنند. سرآشپزهای حرفه‌ای از مقداری روغن زیتون و نمک به عنوان چاشنی استفاده می‌کنند.

پیشنهاد غذای گیاهی در

پیشنهاد غذای گیاهی

  • پیشنهاد غذای گیاهی مصری

کوشاری : کوشاری غذای ملی مصر است و می‌توانید آن را در هر گوشه و کنار این کشور بیابید. کوشاری شامل ترکیبی غیرمعمولی از نودل ماکارونی، برنج و عدس است که سس گوجه فرنگی تند روی آن می‌ریزند. معمولاً دانه‌های نخود فرنگی و پیاز سرخ‌شده نیز به عنوان چاشنی روی غذا به آن اضافه می‌کنند. اگر می‌خواهید از بوی پیاز و اشک‌های ریخته شده در راه خرد کردن آن راحت شوید، می‌توانید از پیاز سرخ شده آماده کامچین استفاده کنید و مطمئن باشید که کیفیتی برابر با سایر مواد خانگی شما خواهد داشت. کوشاری را حتی می‌توان در خانه تهیه کرد.

 

  • پیشنهاد غذای گیاهی یونانی

اسپاناکوپیتا : پای اسفناج یک شیرینی محبوب و لذیذ در یونان است که می‌تواند به عنوان یک عصرانه یا حتی شام سرو شود. مواد تشکیل دهنده آن معمولاً شامل اسفناج، پنیر فتا، پیاز، تخم مرغ و چاشنی‌های مختلف است. خمیر فیلو مواد اولیه پای را کنار هم نگه می‌دارد و باعث می‌شود که ترکیب کلی در دهان شما آب شود و نیاز به جویدن زیاد نداشته باشد. اگر می‌خواهید اسپاناکوپیتا را سریع‌تر آماده کنید ، می‌توانید از اسفناج پخته شده کامچین استفاده کنید.

پیشنهاد غذای گیاهی

 

  • پیشنهاد غذای گیاهی ایتالیایی

پاستای تروفیه با پِستو : تروفیه نوعی پاستای کوچک، نازک و پیچی است که متعلق به منطقه‌ای به نام لیگوریا در شمال ایتالیا است. این پاستا معمولاً و به طور سنتی با سس پِستوی تازه و سیب‌زمینی و لوبیا سبز به عنوان چاشنی سرو می‌شود.

 

  • پیشنهاد غذای گیاهی مراکشی

تَبوله : تبوله علاوه بر مراکش، در چندین کشور خاور میانه و شمال آفریقا رایج است. در مراکش، این غذای محبوب شامل ترکیبی از بلغور، جعفری، نعناع، پیاز و گوجه فرنگی است که اغلب با چاشنی آبلیمو و حُمص آماده می‌شود و همراه بینظیری برای فلافل سرخ‌شده است.

پیشنهاد غذای گیاهی

پیشنهاد غذای گیاهی

  • پیشنهاد غذای گیاهی ویتنامی

می‌کوانگ : می‌کوانگ یک غذای خوشمزه با رشته فرنگی است که با زردچوبه چاشنی‌دار می‌شود و شامل سبزیجات ویتنامی تازه مانند نعنای آبی، ریحان، گشنیز، گل موز ریز شده و کاهو می‌باشد. می‌کوانگ تنوع زیادی دارد و بعضی از آن‌ها شامل مرغ، گوشت گاو، میگو یا ماهی هستند، اما گزینه گیاهی آن همیشه برای علاقمندان موجود است.

 

  • پیشنهاد غذای گیاهی مکزیکی

فریهولِس نِگروس: لوبیای سیاه جایگاه بالایی را در آشپزی مکزیکی اشغال می‌کند. این نوع لوبیا غالبأ به عنوان یک غذای غیراصلی یا به عنوان ماده اولیه در انواع تاکو یا بوریتو استفاده می‌شود، اما بهترین راه لذت بردن از آن، در داخل یک خورشت تند و خوشمزه است که ترجیحا شامل برش‌های نازک آووکادو و تکه‌های گشنیز باشد.

  • پیشنهاد غذای گیاهی پرتغالی

کالدو وِرده : اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، فرهنگ غذایی و آشپزی پرتغال رابطه چندان خوبی با گیاه‌خواری ندارد، اما در شمال پرتغال، سوپ کالدو ورده، در یک بعد از ظهر سرد زمستانی شما را گرم می‌کند. این سوپ گرم، از کلم پرتغالی، سیب‌زمینی، پیاز و روغن زیتون (و بعضی اوقات با گوجه فرنگی) تشکیل می‌شود. بعضی از انواع آن شامل گوشت نیز می‌شوند، بنابراین قبل از سفارش، حتماً ترکیبات آن را بپرسید. کالدو ورده به طور سنتی در یک دیگچه فلزی و بر روی آتش پخته شده و در یک کاسه سفالی سرو می‌شود. به همراه یک تکه نان تازه و داغ، این سوپ به راحتی شما را سرحال می‌کند.

پیشنهاد غذای گیاهی

پیشنهاد غذای گیاهی

  • پیشنهاد غذای گیاهی آفریقای جنوبی

پامپونکوکیس : پامپونکوکیس در زبان محلی به معنای کدو تنبل است. تکه‌های کدو تنبل آفریقای جنوبی به آرامی و مقدار کم سرخ می‌شوند و به عنوان صبحانه یا یک دسر (با سس کارامل) سرو می‌شود. بسته به این که ادویه‌هایی مانند دارچین و جوز هندی یا چاشنی‌هایی مانند کارامل به دستور پخت این غذا اضافه شوند یا نه، طعم‌های آن می‌تواند از تند تا شیرین تغییر کند. این غذای خوشمزه برای روزهای خنک پاییز بسیار مناسب است.

  • پیشنهاد غذای گیاهی ایرانی

وقتی در مورد غذای ایرانی صحبت می‌کنیم، بسیاری از مردم جهان و حتی کشورمان بر این باورند که انواع گوشت جزءِ جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی هستند و گیاه‌خواران در کشور ما با مشکل مواجهند، در‌ حالی که این تفکر صحیح نیست و غذای ایرانی در زمینه گیاهان نیز مدعی است. اینجا‌ما‌دو نمونه از محبوب‌ترین غذاهای گیاهی ایرانی را معرفی می‌کنیم.

آش : در آشپزی ایرانی، تنوع بسیار وسیعی از انواع آش وجود دارد و آش رشته از محبوب‌ترین آن‌هاست که به راحتی می‌توان آن را در هر نقطه از کشور یافت، بنابراین صحبت کردن در مورد محتویات و دستور پخت آن، احتمالاً برای شما تکراری خواهد بود. ممکن است شما درگیر زندگی روزمره پرمشغله خود باشید و فرصت کافی برای تهیه این غذای زمان‌بر را نداشته باشید و طرفدار طعم رستورانی آن نیز نباشید. در این صورت باید آش رشته خانگی کامچین را امتحان کنید. این آش آماده علاوه بر این که کاملاً به روش خانگی طبخ شده و همان عطر و مزه را دارد، از بسته‌بندی بهداشتی و سالمی نیز برخوردار است.

کشک بادمجان : اگر شما هم مثل من از جمله عاشقان بیشمار بادمجان هستید، حتماً باید این غذا را امتحان کنید و آن را از دست ندهید. این غذا ترکیبی از بادمجان، کشک، سیر، گردو و پیاز سرخ شده است. کامچین برای فراهم آوردن راحتی برای شما، این غذا را نیز به صورت آماده و با طعمی لذیذ و خانگی در اختیارتان قرار داده است.

پیشنهاد غذای گیاهی

پیشنهاد غذای گیاهی

میرزاقاسمی : شاید رشت نتواند غذایی بهتر از میرزاقاسمی برای دوستداران بادمجان پیشنهاد دهد. این غذا گیاه‌خواران را شگفت‌زده می‌کند. ترکیباتی بسیار ساده شامل بادمجان کبابی، سیر، گوجه فرنگی، تخم مرغ، فلفل و نمک، همگی در کنار هم این غذای لذیذ را تشکیل می‌دهند.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه