ایده‌هایی برای تهیه انواع خوراک مرغ برای طرفداران گوشت سفید

اگر طرفدار استفاده از گوشت سفید باشید احتمالا از ایده‌های نابی که برای آشپزی وجود دارد استقبال خواهید کرد. بنابراین آشنایی با چند ایده چالب برای تهیه انواع خوراک مرغ نیز برای شما خالی از لطف نخواهد بود. از این رو در این مطلب از کامچین قصد داریم چند ایده جذاب برای انواع خوراک مرغ را با شما به اشتراک بگذاریم. شاید این ایده‌ها بتوانند شما را در جهت تهیه غذاهایی سالم و خوشمزه‌تر یاری کنند.

چند ایده جالب برای تهیه انواع خوراک مرغ

مرغ بریان

امکان ندارد ایرانی باشید و طرفدار مرغ بریان نباشید. زیرا مرغ بریان پای ثابت غذاهای مناسبت‌های مختلفی مانند چهارشنبه سوری برای ما ایرانیان است. هر چند این غذای اصیل ایرانی این روزها از بیشتر رستوران‌ها قابل تهیه است. اما اگر مرغ بریان را در منزل تهیه کنید می‌توانید به کمک ایده‌های خلاقانه آن را خوشمزه‌تر و خوش عطرتر نمایید. به عنوان مثال به کمک آلوهای خشک داخل شکم آن می‌توانید طعم ترش مزه‌ای به آن بخشیده و یا به کمک مغزهای خوراکی آن را مقوی‌تر کنید. در هر حال حتی اگر از این مواد هم استفاده نکنید باز هم یک وعده غذایی فوق‌العاده خواهید داشت. نکته قابل توجهی که در مورد مرغ بریان وجود دارد این است که با توجه به اینکه در آن مرغ با پوست سرخ می‌شود برخی از افراد زیاد دوست ندارند از آن استفاده کنند.

انواع خوراک مرغ

مرغ بریام یکی از محبوب‌ترین انواع خوراک مرغ

مرغ سوخاری

هر چند بسیاری از افراد تفاوتی بین مرغ سوخاری و مرغ بریان قائل نمی‌شوند. ولی من معتقدم که استفاده از پودر سوخاری در این نوع مرغ آن را متفاوت‌تر و دلبرتر می‌کند. شاید به جرات بتوانیم بگوییم که مرغ سوخاری و سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب‌ترین غذاها برای کودکان و نوجوانان است. بنابراین هر چه متفاوت‌تر تهیه شود بیشتر مورد استقبال آن‌ها قرار خواهد گرفت. معمولا مرغ سوخاری با سس مخصوصی سرو می‌شود و استفاده از سالاد کلم به همراه آن طعم جذاب آن را چندین برابر خواهد کرد.

انواع خوراک مرغ

مرغ سوخاری یکی از دلبرترین انواع خوراک مرغ

مرغ آب پز

اگر شما هم مثل من طرفدار جایگزین کردن غذاهای آب پز به جای سرخ کردنی‌ها هستید احتمالا بیشتر از این خوراک مرغ اسقبال خواهید کرد. زیرا مرغ آب پز کمترین میزان چربی و کالری را در خود دارد. از این رو می‌تواند به عنوان یکی از غذاهای رژیمی محبوب نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای خوشمزه‌تر شدن هر چه بیشتر این غذا بهتر است هنگام پختن آن پوست مرغ را کاملا جدا کنید و یک پیاز و هویج خرد شده را به آب آن اضافه کنید تا بوی زمخت مرغ را هنگام جوشیدن بگیرد. اما در پایان کار استفاده از رب، زعفران و آبلیمو را برای طعم دار کردن آن فراموش نکنید. مرغ آب پز هم می‌تواند به عنوان خورشت و هم همراه سیب زمینی به عنوان یک غذای نونی مورد استفاده قرار گیرد.

انواع خوراک مرغ

مرغ آب پز یک غذای رژیمی تهیه شده با مرغ

خوراک مرغ

خوراک مرغ را می‌توان یکی از زیر شاخه‌های مرغ آب پز به حساب آورد. اما نحوه تهیه و سرو آن متفاوت‌تر است. به عنوا مثال معمولا هنگام پخت این نوع از خوراک مرغ از سیب زمینی، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، پیاز، قارچ و فلفل دلمه‌ای نیز استفاده می‌شود تا یک غذای آب پز خوشمزه و خوش عطر آماده شود. اگر به دنبال راهی برای کاهش کلسترول و چربی از غذاهای خود هستید می‌توانید این غذا را در لیست اول انتخاب‌های خود قرار دهید. با توجه به اینکه قیمت گوشت مرغ مناسب‌تر است معمولا تهیه انواع خوراک مرغ بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

هر چند تهیه خوراک مرغ تنها بستگی به زمان پخت کامل مرغ دارد اما اگر به هر دلیلی زمان کافی برای پخت آن را نداشته باشید می‌توانید با تهیه محصولات آماده گروه تولیدی کامچین در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

سالاد الویه

قرار نیست که همیشه مرغ را درسته سرخ کنیم و به همراه مخلفات مختلف سرو کنیم. گاهی هم شاید دوست داشته باشیم برای تنوع هم که شده باشد به کمک مرغ یک غذای متفاوت و خوشمزه تهیه کنیم. سالاد الویه هم که یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به عنوان یکی از انواع خوراک مرغ تهیه شود. این سالاد مقوی که همیشه به صورت سرد سرو می‌شود متشکل از سیب زمینی، تخم مرغ، هویج، مرغ، کالباس، خیارشور، نخود فرنگی و سس مایونز است. بنابراین ارزش غذای بالایی دارد و می‌تواند یک وعده غذایی کامل برای کودکان و نوجوانانی باشد. اگر قرار است از سالاد الویه به عنوان یک غذای بیرون بر استفاده کنید می‌توانید آن را به صورت پک یک نفره از گروه تولیدی کامچین نیز تهیه کنید.

فیله مرغ

فیله مرغ که یکی از محبوب‌ترین انواع خوراک مرغ است به دو شکل می‌تواند تهیه شود. اول این که به صورت لایه‌های نازک و بزرگ از سینه مرغ تهیه شده و سرخ شود و به همراه گوجه فرنگی، خیارشور، سیب زمینی سرخ کرده، ذرت و … سرو شود. و دوم این که به صورت تکه‌های کوچک با پیاز سرخ شده و به کمک رب و زعفران طعم دار شود. فیله مرغ هم می‌تواند به عنوان یک غذای بدون برنج و هم به عنوان خورشت مورد استفاده قرار گیرد.

انواع خوراک مرغ

فیله مرغ

جوجه کباب

و اما جوجه کباب که پای ثابت سفره‌ها و غذاهای ایرانی و یار و یاور ایرانی‌ها در گردش و تفریح است. هر چند جوجه کباب در اصل باید از گوشت جوجه تهیه شود. اما تهیه آن از گوشت مرغ هم خالی از لطف نیست. به شرطی که به کمک سس مخصوص که از آب لیمو، پیاز، زعفران و نمک و فلفل تشکیل شده است مزه دار شود. هر چند تهیه چوجه کباب در منزل هم امکان پذیر است. اما هیچ کدام جای جوجه کبابی را که بر روی آتش قرار می‌گیرد را نمی‌گیرد.

جوجه کباب

آنچه در این مطلب مشاهده کردید ایده‌هایی برای تهیه انواع خوراک مرغ برای طرفدارن رژیم غذایی با گوشت سفید بود. با توحه به اینکه هدف ما در کامچین تولید و توسعه فرهنگ استفاده از غذاهای اصیل ایرانی است سعی داریم انواع مختلفی از غذاهای ایرانی را با تکنولوژی روز دنیا تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. هدف ما سلامت و شادکامی شما عزیزان است.

 

 

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه