حبوبات آش رشته چه خاصیتی به این غذای خوشمزه ایرانی می‌دهند؟

انتخاب مواد اولیه مناسب نقش موثری در عطر و طعم غذایی که طبخ می‌شود دارد. اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص آش رشته‌های مادر بزرگ بودید و هستید هم باید بدانید که انتخاب سبزی و حبوبات آش رشته یکی از مهمترین نکات پخت یک آش رشته اصیل ایرانی هستند. از این رو در این مطلب از کامچین قصد داریم تمام نکاتی را که در خصوص انتخاب حبوبات آش رشته باید بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شاید آگاهی از این نکات بتواند نقشی هر چند کوچک در بهبود رژیم غذایی و سلامت شما عزیزان داشته باشد.

در پخت آش رشته از چه حبوباتی استفاده می‎شود؟

همانگونه که می‌دانید آش رشته از مواد اولیه ساده و در عین حال پر ارزشی تهیه می‌شود. همین امر نیز باعث شده است که این غذا به یک غذای کامل تبدیل گردد. هر چند که بسیاری از ایرانیان از این غذای کامل و پرخاصیت به عنوان پیش غذا نیز استفاده می‌کنند. اما حبوبات آش رشته آن را به یک غذای کامل و پر کالری تبدیل می‌کند. هر چند سبزیجات، رشته و کشک استفاده شده در آن نیز نقش موثری در پرخاصیت بودن این غذا دارند. اگر اندکی از آشپزی سر رشته داشته باشید مطمئنا از حبوبات استفاده شده در این غذای خوشمزه ایرانی آگاهی خواهید داشت. اما اگر تازه کار هستید باید بدانید که حبوبات آش رشته عدس، نخود، لوبیا قرمز، لوبیا سفید یا لوبیا چیتی هستند. البته در موارد دلخواه از ماش هم به عنوان یکی از حبوبات این غذای خوشمزه استفاده می‌شود. خواص هر یک از حبوبات آش رشته در ادامه این مطلب با شما به اشتراک می‌گذاریم.

حبوبات آش رشته

حبوبات آش رشته

چه نکاتی را در خصوص حبوبات آش رشته باید بدانیم؟

اکنون که می‌دانید از چه حبوباتی در پخت آش رشته استفاده می‌شود. شاید کنجکاو باشید تا بدانید که آیا انتخاب نوع حبوبات هم در طعم آش رشته شما تاثیر خواهد داشت یا خیر؟ از این رو تصمیم داریم در ادامه نکاتی را در خصوص انتخاب حبوبات مناسب در اختیار شما خوبان قرار دهیم.

  • حبوبات آش رشته هر چه تازه‌تر باشند، سریع‌تر و نرم‌تر پخته می‌شوند. بنابراین بهتر است حبوبات را به صورت کیلویی یا در بسته‌های نیم کیلویی تهیه کنید که کهنه و سفت نشوند.
  • حبوبات کهنه معمولا طعم نا خوشایندی به خود می‌گیرند. بنابراین استفاده از حبوبات کهنه طعم آش رشته شما را هم تغییر خواهد داد.
  • در صورت خرید حبوبات به صورت بسته‌ای فراموش نکنید که به تاریخ تولید مندرج بر روی بسته‌بندی دقت کنید. اگر هم حبوبات آش رشته را به صورت کیلویی می‌خرید، اطمینان حاصل کنید که تازه باشند.
  • برای پخت بهتر حبوبات بهتر است یک روز قبل از پخت آن‌ها را خیس کنید. این کار باعث می‌شود که نفخ حاصل از حبوبات نیز کمتر شود. برای این کار بهتر است چندین بار آب حبوبات خیس شده را عوض کنید. فقط توجه داشته باشید که این خیساندن باعث کنده شدن پوست حبوبات نشود. زیرا در این صورت منظره جالبی به غذای شما نخواهد داد.
  • توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد اضافه کردن نمک به حبوبات باعث سفت شدن آن‌ها می‌شود. و زمان پخت آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند. بنابراین بهتر است نمک را در آخرین مرحله از پخت حبوبات به آن‌ها اضافه کنید.
  • برای تسریع فرآیند آشپزی خود می‌توانید حبوبات را یک جا خیس کرده و بپزید. سپس حبوبات پخته شده را به صورت بسته بندی در فریزر قرار دهید. این کار باعث می‌شود که زمان آشپزی شما به حداقل برسد.
  • توجه داشته باشید که با توجه به این موضوع که زمان پخت عدس گاهی حتی به کمتر از یک ساعت هم می‌رسد. بهتر است عدس را به صورت پخته شده در فریزر نگهداری نکنید.

اکنون که نکات مختلفی را در زمینه حبوبات آش رشته در اختیار شما قرار دادیم. شاید به این موضوع رسیده باشید که حقیقتا زمان کافی برای پخت این غذای خوشمزه را ندارید. در این صورت به راحتی می‌توانید آش رشته دلخواه خود را با همان عطر و طعم قدیمی از طریق سایت کامچین سفارش دهید.

غذای حاضری بدون گوشت

آش رشته کامچین

حبوبات آش رشته چه خاصیتی به این غذای خوشمزه ایرانی می‌دهند؟

اکنون که یک سری اطلاعات کلی در مورد حبوبات آش رشته به دست آوردید شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر یک از این دانه‌های گیاهی سرشار از پروتئین چه خواصی دارند. از این رو ادامه مطلب را به بررسی خواص حبوبات آش رشته اختصاص داده‌ایم.

حبوبات آش رشته

عدس یکی از حبوبات آش رشته

عدس

هر چند قبلا در یک مطلب مجزا به بررسی خواص عدس پرداخته‌ایم. اما باید بدانید که عدس یکی از منابع غنی پروتئین گیاهی است. و با توجه به اینکه دیرهضم است و سیری طولانی مدت ایجاد می‌کند، می‌تواند عضو اصلی رژیم‌های لاغری باشد. از طرفی نیز با توجه به فیبر بالا عدس می‌تواند برای رفع و در مان یبوست هم مفید باشد.

حبوبات آش رشتهنخود

نخود نیز منبع غنی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن است. از طرفی نیز با توجه به اینکه فیبر بسیار بالایی دارد، می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد و چربی‌های مضر بدن شود و همچنین یبوست را هم برطرف کند. تنها دلیلی که باعث می‌شود که بیشتر افراد از خوردن آن اجتناب کنند نفاخ بودن آن است که آن هم با خیساندن برطرف می‌شود.

حبوبات آش رشتهلوبیا قرمز

لوبیا قرمز حاوی سدیم پایین و پتاسیم بالایی است و می‌تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید باشد. همچنین با توجه به اینکه قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود برای دیابتی‌ها نیز مفید است. لوبیا قرمز منبع غنی فیبر محلول است. از این رو می‌تواند برای سلامت دستگاه گوارش و همچنین پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان دستگاه گوارش مفید باشد.

حبوبات آش رشته

لوبیا سفید

جالب‌ترین موضوعی که در مورد لوبیا سفید وجود دارد این است که مصرف منظم و به اندازه آن می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد. از طرفی نیز لوبیا سفید بهترین منبع دریافت اسیدفولیک است و مواد مغذی موجود در آن می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را گرفته و یا حداقل به تعویق بیندازد. جالب‌تر اینکه لوبیا سفید در مقایسه با سایر لوبیاها بیشترین مقدار سدیم را نیز دارد.

ماش

ماش معمولا جایگاه چندانی در رژیم‌های غذایی ما ندارد. اما جالب است بدانید که این دانه گیاهی اسیدفولیک بالایی دارد و به دلیل داشتن پتاسیم بسیار بالا برای بیماران مبتلا به فشار خون مناسب است. این دانه همچنین منبع غنی منگنز و سلنیوم است و می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی مورد پذیرش قرار گیرد.

در این مطلب سعی کردیم تمام راز و رمز حبوبات آش رشته را با شما مرور کنیم. امیدوارم این اطلاعات بتواند در انتخاب رژیم غذایی صحیح به شما کمک کند. در صورت تمایل به سفارش یا خرید آش رشته آماده می‌توانید از طریق سایت گروه تولیدی کامچین یا نمایندگان فروش آن سفارش خود را ثبت کنید. آرزوی ما سلامتی شما است.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه