با ۱۰ مورد از به نام ترین و خوشمزه ترین غذای اصیل ایرانی آشنا شوید

حتما این جمله را شنیده اید که ایرانیان، مردمانی خوش غذا هستند. هر کدام از اقوام کشورمان غذاهای لذیذ مربوط به منطقه خود را دارند و ساعات زیادی را صرف تهیه و پخت این غذاها می کنند. علاوه بر غذاهای محلی، تعداد زیادی از غذاهای خوشمزه وجود دارند که در سراسر ایران و مخصوصا در مهمانی ها سرو می شوند. ما در این مطلب ۱۰ غذای اصیل ایرانی را گلچین کرده و اطلاعات جالبی را درباره آن ها با شما به اشتراک می گذاریم.

۱۰ غذای اصیل ایرانی که باید امتحان کنید!

دیزی

دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. در واقع هر دو یک غذا هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد، در نحوه پخت این غذاست. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

برای تهیه این غذای اصیل ایرانی به صورت آماده می‌توانید از طریق سایت کامچین سفارش خود را ثبت کنید. گروه تولیدی کامچین در نظر دارد با تولید و تهیه انواع غذاهای ایرانی به صورت آماده عطر و بوی ایرانی را مهمان خانه‌های شما کند.

غذای اصیل ایرانی

کباب برگ

در مهمانی های ایرانی، کباب نقش پر اهمیتی دارد. حتما می دانید که کباب انواع مختلفی دارد، مانند کباب برگ، کوبیده، بختیاری، کباب ترش، چنجه، شیشلیک و … کباب برگ از لذیذترین و خوشمزه ترین کباب هاست و از گوشت گوسفند یا مغز ران گوساله تهیه می شود. کباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه کبابی، فلفل کبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

جوجه کباب

جوجه کباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند. دورچین اصلی این غذا نارنج یا لیمو ترش است. جوجه کباب را با نان و یا با پلو سرو می کنند.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

خوراک مرغ

خوراک مرغ از مجلسی ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است. این غذا دستور پخت های متنوعی دارد و دست آشپز در درست کردن این غذا باز است. از جمله انواع مختلف خوراک مرغ می توان به خوراک مرغ با سس پرتقالی، فلفلی، زعفرانی، نارگیلی، سبزیجات اشاره کرد. سینه مرغ به علت کم کالری بودن به عنوان یک منبع پروتئین شناخته می شود؛ از این رو ورزشکاران می توانند خوراک مرغ رژیمی را تهیه و مصرف کنند.

سوپ جو با گوشت مرغ

ایرانیان با انواع سوپ و آش رابطه خوبی دارند. هر کدام از اقوام ایرانی، بسته به منطقه جغرافیایی، آش یا سوپ مختص خود را طبخ می کنند. در این میان سوپ جو با گوشت مرغ شناخته شده تر بوده و جایگاه ویژه ای در سفره هر ایرانی دارد. اکثر افراد در مهمانی ها و ضیافت ها، سوپ جو با گوشت مرغ را به عنوان پیش غذا سرو می کنند. توصیه می کنیم علاوه بر آب مرغ، گوشت مرغ را نیز ریش ریش کرده و به غذا اضافه کنید. این کار طعم سوپ را خوشمزه تر کرده و مهمانان را شیفته تر می کند.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

ته چین

ته چین همان گونه که از نامش پیداست، غذایی دو بخشی بوده و قسمت اصلی آن را ته دیگ زعفرانی تشکیل می دهد. بعید است در بین ایرانیان، کسی به ته دیگ نه بگوید! مخصوصا ته دیگ زعفرانی با گوشت یا مرغ. این غذا شکل ظاهری بسیار زیبا و مجلسی دارد و در مهمانی های ایرانی، بسیار پرطرفدار است.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

باقالی پلو

در بین پلوهای ایرانی، باقالی پلو مجلسی ترین است. در تهیه این غذا از برنج، سبزی شوید و باقالی تازه سبز رنگ استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم باقالی و شوید تازه تهیه کرده و تا حد امکان از باقالی منجمد و شوید خشک استفاده نکنید. گوشتی که همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد. با این حال، دستور تهیه اصلی باقالی پلو با ماهیچه یا گوشت گردن عنوان شده است.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

کوکو لوبیا

کوکوی لوبیا خوشمزه ترین کوکوی ایرانیست! ۹۰ درصد کوکوهایی که در مجالس ایرانی سرو می شوند، کوکوی لوبیا هستند. بقیه انواع کوکو کاربرد خانگی دارند و در مراسمات خاص، مورد مصرف قرار نمی گیرند. کوکوی لوبیا را با لوبیا سبز، پیاز، آرد سوخاری، سیب زمینی نگینی، هویج، تخم مرغ، گوشت چرخ کرده و ادویه درست می کنند. اکثر کدبانوهای ایرانی روی کوکوی لوبیا را با زرشک تزئین می کنند.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

شیرین پلو

همان گونه که حدس زدید، در طبخ شیرین پلو از شکر استفاده می شود. کسانی که برنج با طعم شیرین دوست دارید، شیرین پلو غذای شماست! این غذا را باید با مرغ دورچین کرده و مانند شکل زیر، با خلال پسته، بادام، پرتقال، کشمش و زرشک تزیین کنید و در سفره بگذارید تا دل از مهمانان برباید!

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

سبزی پلو با ماهی

نام سبزی پلو یک غذای اصیل ایرانی بوده و در ذهن تمام ایرانیان با نام شب عید عجین شده است. این یک رسم زیبای دیرینه است و کمتر خانواده ایرانی یافت می شود که در شب تحویل سال نو، دور هم ننشسته و سبزی پلو با ماهی نخورند. مشابه با باقالی پلو، توصیه می کنیم به جای سبزی خشک شده، سری به مغازه سبزی فروشی زده و سبزی تازه خریداری کنید. دقت کنید که ماهی نیز تازه باشد. داشتن ظاهری شفاف و درخشنده، قرمز بودن آبشش ها، بوی طبیعی و دهان بسته از جمله نشانه های ماهی تازه است.

غذای اصیل ایرانی

غذای اصیل ایرانی

در این مطلب از کامچین به معرفی فرهنگ غذایی اصیل ایرانی پرداخته و توضیحاتی در زمینه 10 مورد از به نام ترین و خوشمزه ترین غذای اصیل ایرانی در اختیار شما قرار دادیم. البته تعداد این غذاها زیاد است؛ تعداد اقوام ایرانی بسیار زیاد بوده و مردم ساکن در جای جای کشورمان، غذاهایی با عطر و طعم منحصر بفرد را تهیه می کنند. شما برای تهیه انواع مختلفی از غذاهای ایرانی به صورت بسته‌بندی بهداشتی می‌توانید از طریق سایت کامچین سفارش خود را ثبت کنید. هدف کامچین سلامت شما است.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه