ایده‌هایی متفاوت و خاص برای تهیه غذا با سیب زمینی

احتمالا شما هم مثل من وقتی با عبارت « تهیه غذا با سیب زمینی » مواجه می‌شوید، ذهنتان به سمت سیب زمینی سرخ کرده می‌رود. زیرا در بین همه غذاهایی که با سیب زمینی تهیه می‌شوند سیب زمینی سرخ شده دلبرتر و خوشمزه‌تر از همه غذاهای دیگر است. شاید هم به همین دلیل باشد که مادرها پس از تهیه سیب زمینی سرخ کرده آن را در اعماق کابینت‌ها پنهان می‌کنند. و همه ما با کمال میل برای صرف سیب زمینی سرخ کرده‌ای که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود به رستوران می‌رویم. با توجه به این موضوع که سیب زمینی یکی از مقوی‌ترین و سالم‌ترین غذاها است. در این مطلب از کامچین قصد داریم ایده‌هایی را برای تهیه غذا با سیب زمینی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. باشد که این ایده‌ها بتوانند به شما کمک کنند تا غذاهای سالم و خوشمزه‌ای را برای خانواده عزیزتان تهیه کنید.

ایده‌هایی متفاوت برای تهیه انواع غذا با سیب زمینی

جالب است بدانید که گاهی وسایل و لوازم مورد نیاز برای تهیه یک غذای خوشمزه را داریم. اما یک جرقه کوچک لازم داریم تا ایده‌ی متفاوتی را برای تهیه یک غذای خوشمزه و متفاوت در ذهن بپرورانیم. از این رو در این مطلب از کامچین قصد داریم نمونه‌هایی از تهیه غذا با سیب زمینی را برای ایده‌پردازی شما عزیزان در اختیارتان قرار دهیم.

انواع سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده که یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که با سیب زمینی تهیه می‌شود می‌تواند در انواع مختلفی تهیه شود. که از جمله آن‌ها می‌توان به سیب زمینی سرخ کرده ساده، سیب زمینی پنیری، فرنچ فرایز، سیب زمینی و قارچ تنوری و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که فرقی ندارد که کدام یک از این غذاها را تهیه می‌کنید، می‌توانید آن را با سبزیجات تازه و سس کچاپ و یا هر سس دلخواه دیگری سرو کنید. هر چند سرخ کردنی چندان هم برای سلامتی مفید نیست. اما این نوع از سیب زمینی می‌تواند میان وعده مناسبی برای فرزند دلبند شما باشد.

غذا با سیب زمینی

سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب‌ترین انواع غذا با سیب زمینی

کوکوی سیب زمینی

کوکوی سیب زمینی نیز یکی از معروف‌ترین انواع کوکوی ایرانی است. به جرات می‌توانم بگویم که بعید است ایرانی باشید و از کوکوی سیب زمینی خاطره خوشی نداشته باشید. این کوکوی خوشمزه که یکی از معروف‌ترین انواع غذا با سیب زمینی است به سه شکل قابل تهیه است. که در ادامه هر سه نوع را با شما خوبان به اشتراک می‌گذاریم.

  • اولین نوع کوکوی سیب زمینی است که با سیب زمینی آب پز شده تهیه می‌شود. به این ترتیب که سیب زمینی آب پز شده له یا رنده شده و با تخم مرغ و ادویه جات مخلوط می‌شود. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا می‌توانید از فلفل دلمه‌ای و سوسیس رنده شده نیز در آن استفاده کرد. استفاده از هویج و سبزیجات نیز علاوه بر طعم خاص می‌تواند زیبایی ظاهری کوکوی شما را چندین برابر کند.
  • اگر مثل من از غذاهای نرم و له شده چندان استقبال نمی‌کنید. می‌توانید سیب زمینی خام را به صورت نگینی خرد کنید. سپس با مخلوط آن با هویج، پیاز و سوسیس و حتی پنیز پیتزا آن را از شکل روتین و همیشگی خارج کنید. همچنین اگر به اندازه کافی از تخم مرغ استفاده کنید. کوکوی شما نرم‌تر و تردتر خواهد بود.
  • نظرتان در مورد کوکوی دو طرفه‌ای که یک طرف آن سیب زمینی و طرف دیگر آن کوکوی سبزی است چیست؟ هیجان انگیز است نه؟! این نوع از کوکو هر چند حوصله زیادی می‌خواهد اما بی‌شک یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوکو است. اگر یکی از طرفداران این نوع کوکو هستید اما زمان کافی برای تهیه کوکوی سبزی را ندارید می‌توانید آن را به راحتی از سایت کامچین تهیه کنید.

پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی یکی از مقوی‌ترین غذاهایی است که از سمت پزشکان به کودکان توصیه می‌شود. مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه که با سیب زمینی تهیه می‌شود عبارتند از : سیب زمینی آب پز شده، تخم مرغ آب پز شده و سس مایونز. به این ترتیب که همه مواد به صورت ریز رنده شده و با سس مایونز خوب مخلوط می‌شود. استفاده از نعناع، خیارشور و فلفل طعم بهتری به این غذای خوشمزه می‌بخشد. استفاده از آویشن نیز معمولا در در تهیه پوره سیب زمینی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

غذا با سیب زمینی

 

کمپیر

اگر قصد تهیه مدرن‌ترین غذا با سیب زمینی را دارید کمپیر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیرا این غذای خوشمزه ترک یکی از مقوی‌ترین انواع غذاهایی است که می‌تواند از سیب زمینی تنوری تهیه شود. برای تهیه این غذا معمولا یک سیب زمینی تنوری به شکل افقی بریده شده و همراه با پنیر له می‌شود. سپس داخل آن با تخم مرغ، فلفل دلمه‌ای، قارچ، ذرت و انواع سالاد و ادویه‌ها مخلوط شده و با سس سفید یک دست می‌شود. سپس از خیارشور و انواع ترسی و سالاد برای تزیین آن استفاده می‌شود.

غذا با سیب زمینیسالاد الویه

اگر فرزند دلبند شما عاشق غذاهایی مثل سالاد الویه است خوشحال باشید. زیرا سالاد الویه به خاطر داشتن سیب زمینی، تخم مرغ و مرغ یکی از مغذی‌ترین غذاهایی است که می‌تواند تهیه شود. حتی اگر این غذا را به صورت آماده از محصولات کامچین تهیه کنید نیز چیزی از ارزش غذایی که برای فرزندتان در نظر گرفته‌اید کم نخواهد شد.

سیب زمینی آب پز با تخم مرغ

بعید می‌دانم ایرانی باشید و نام پیتزا سنتی به گوشتان نخورده باشد. و مطمئنم که برای یک بار هم که شده باشد سیب زمینی تنوری و تخم مرغ آب پز در وعده‌های غذایی شما سر و کله‌ای پیدا کرده است. مخصوصا اگر به سمت مرکز شهر و بازارارهای سرپوشیده و قدیمی شهرتان سفر کرده باشید. هر چند تهیه این غذا با سیب زمینی دستور مشابهی با پوره سیب زمینی دارد، اما به شکل متفاوتی نیز قابل تهیه می‌باشد. به عنوان مثال از پیاز سرخ شده در کره با چاشنی رب گوجه فرنگی در تهیه آن استفاده شود می‌تواند یکی از فراموش نشدنی‌ترین طعم‌ها را در ذهن و قلب شما ثبت کند. به ویژه اگر از نعناع خشک و فلفل هم در تهیه این ساندویچ استفاده شود.

آنچه در این مطلب از کامچین با شما عزیزان به اشتراک گذاشته شد، ایده‌هایی برای تهیه غذا با سیب زمینی بود. البته تعداد غذاهایی که در سراسر دنیا با این ماده مغذی تهیه می‌شود تنها محدود به این ایده‌ها نیست. اگر شما هم ایده‌های خاصی برای تهیه این غذای خوشمزه را دارید بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم. چرا که هدف ما شادی و سلامتی هر چه بیشتر شما عزیزان است.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه