کشک بادمجان فوری : یک انتخاب خوشمزه برای روزهای پرمشغله

هر طور حساب کنیم هیچ چیز به اندازه یک غذای خوشمزه ایرانی نمی‌تواند خستگی یک روز پرمشغله را از تن ما به در کند. کشک بادمجان فوری نیز بی‌شک یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین انتخاب‌های موجود برای عاشقان غذاهای سنتی است. از آنجایی که زمان لازم برای آماده کردن کشک بادمجان بسیار اندک است معمولا به عنوان اولین گزینه‌ها به ذهن ما خواهد رسید. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توانیم این غذای لذیذ سنتی را تهیه کنیم؟ و آیا می‌توان از غذاهای آماده نیز در این روزها استفاده کرد یا نه؟ در این مطلب از کامچین قصد داریم به تمام سوالات شما در مورد کشک بادمجان پاسخ دهیم و در نهایت طرز تهیه کشک بادمجان فوری را در اختیار شما قرار دهیم.

مواد تشکیل دهنده کشک بادمجان فوری

قبل از اینکه بخواهید یک خوراک کشک بادمجان فوری برای خود آماده کنید بی‌شک باید مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه را تهیه کنید. بنابراین ما هم در مرحله نخست و قبل از هر چیز مواد تشکیل دهنده این غذای لذیذ را برایتان آورده‌ایم.

  • بادمجان
  • پیاز
  • سیر خرد شده در حدود دو لی سه حبه
  • کشک
  • روغن مایع یا زیتون
  • نعناع خشک
  • مغز گردوی آسیاب شده
  • نمک، فلفل و زردچوبه

کشک بادمجان فوری

نکته قابل توجهی که قبل از تهیه کشک بادمجان فوری باید به آن توجه شود این است که استفاده از گردوی آسیاب شده در این غذا کاملا اختیاری است. به عبارت دیگر لزومی ندارد که حتما از مغز گردو نیز در این غذا استفاده کنید. و به راحتی می‌توانید از این مورد چشم پوشی کنید. اما توجه داشته باشید که بی‌شک استفاده از گردو در کشک بادمجان طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد. بنابراین تهیه کشک بادمجان فوری با گردو لذت غذای شما را افزایش خواهد داد.

خواص منحصر به فرد خوراک کشک بادمجان

مطمئنا در این مورد با من موافق هستید که تنها هدف ما از استفاده‌ی غذاهای مختلف رفع گرسنگی نیست. بلکه جذب مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف نیز یکی دیگر از دلایل استفاده از مواد غذایی مختلف است. بنابراین آگاهی از خواص منحصر به فرد کشک بادمجان هم برای شما خالی از لطف نخواهد بود. از این رو در ادامه خواص این خوراک خوشمزه را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

  • اولین و مهمترین ویژگی جالب توجه کشک بادمجان نداشتن کلسترول است. بنابراین این غذای لذیذ جزو غذاهای سالم محسوب می‌شود.
  • کشک بادمجان همچنین منبع غنی کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، آهن، ویتامین‌های گروه ب، منیزیم، روی و … است.
  • کشک موجود در کشک بادمجان منبع فسفر و کلسیم مفید برای استخوان‌ها است. از این رو می‌تواند از پوکی استخوان پیشگیری کند.
  • گلوتاتیون موجود در این غذای لذیذ ایرانی نیز با کاهش روند پیری سلول‌ها می‌تواند از سرطان پیشگیری کند.

کشک بادمجان فوری

رمز و رازهایی برای خوشمزه شدن کشک بادمجان

تهیه هر غذایی معمولا فوت و فن‌های خاصی دارد که باعث بی‌نظیر شدن طعم آن می‌شود. مطمئنا کشک بادمجان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین آگاهی از چند نکته ساده می‌تواند کشک بادمجان شما را خوشمزه و دلچسب گرداند.

۱) برای تهیه کشک بادمجان فوری و خوشمزگی هر چه بیشتر آن پوست کندن بادمجان‌ها را فراموش نکنید. زیرا برخی از خانم‌ها تصور می‌کنند چون قرار است بادمجان‌ها را سرخ کنند نیازی به پوست کندن آن‌ها نیست. در حالی که این تصور غلطی است که باعث تغییر طعم خوراک کشک بادمجان شما می‌شود.

۲) برای از بین بردن تلخی بادمجان لازم است که بعد از خرد کردن آن‌ها را بشویید و روی آن‌ها کمی نمک بپاشید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را کنار گذاشته و خشک کنید. و پس از آن در مقدار کمی روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن آن‌ها را روی کاغذ روغن‌گیر بگذارید تا روغنش را بگیرد.

۳) اگر دوست دارید طعم منحصر به فردی به کشک بادمجان خود ببخشید می‌توانید به جای روغن مایع از کره استفاده کنید. زیرا استفاده از کرده طعم کشک بادمجان شما را بی‌نظیر و خاص خواهد کرد.

۴) جالب است بدانید که دلیل استفاده از نعناع در کشک بادمجان از بین بردن خاصیت سردی آن است. زیرا نعناع طبع گرمی دارد. برای خوش طعم شدن هر چه بیشتر کشک بادمجان فوری خود بهتر است نعناع خشک را ۱۰ دقیقه در آب قرار دهید تا خیس بخورد. سپس آن را درون مقداری روغن با حرارت ملایم تفت دهید.

۵) اگر دوست دارید طعم منحصر به فرد کشک بادمجان شما زبانزد خاص و عام باشد از گردو استفاده کنید. زیرا اکثر افرادی که به تهیه کشک بادمجان می‌پردازند از گردوی موجود در مواد اولیه فاکتور می‌گیرند. اما این دانه مغذی طعم کشک بادمجان شما را خاص می‌کند.

کشک بادمجان فوری

طرز تهیه کشک بادمجان فوری

هر چند به عنوان یک کدبانوی ایرانی حتما با طرز تهیه کشک بادمجان آشنا هستید. اما در این مطلب از کامچین نیز طرز تهیه کشک بادمجان فوری برای مبتدیان آشپزی آورده شده است. باشد که کمک کوچکی باشد برای عاشقان غذاهای ایرانی.

برای تهیه کشک بادمجان فوری پس از تهیه مواد لازم در ابتدا بادمجان‌ها را پوست کنده، بشویید و کمی به آن‌ها نمک بزنید. و پس از یک ربع الی نیم ساعت آب آن‌ها را دور ریخته و داخل روغن سرخ کنید.

اکنون بادمجان‌های سرخ شده را داخل ظرف بزرگی بریزید و با گوشت کوب له کنید. برای یک دست شدن می‌توانید از مخلوط کن نیز استفاده کنید. اما حواستان باشد که بادمجان‌ها نباید خیلی خرد شوند.

اکنون پیازها را به صورت خلالی خرد کرده و در شعله ملایم تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیرهای خرد شده و نمک و فلفل و زردچوبه را نیز به آن اضافه کنید. سپس بادمجان‌ها را نیز به این مخلوط اضافه کنید و تفت دهید تا جا افتاده شوند.

در ظرف جداگانه‌ای نعناع داغ را آماده کنید. اما مراقب باشید که نسوزد زیرا نعناع به محض سوختن تلخ می‌شود. سپس کشک رقیق شده با آب را به مخلوط اضافه کنید و خوب به هم بزنید. اکنون مرحله اضافه کردن نعناع داغ نیز رسیده است. پس از مخلوط کردن تمام مواد باید کمی صبر کنید تا آب خوراک تبخیر شود و سپس آماده سرو می‌باشد.

استفاده از کشک بادمجان آماده گزینه‌ای برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه

هر چند تهیه کشک بادمجان فوری زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. اما در روزهای پرمشغله کاری قطعا استفاده از غذاهای آماده و کنسرو شده گزینه بهتری هستند. از این رو گروه کامچین نیز با ارائه انواع غذاهای ایرانی آماده سعی دارد به صرفه جویی در زمان و هزینه شما کمک کند.

کشک بادمجان فوری

با اینکه امروزه شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما شما باید بتوانید از بین آن‌ها برندی مورد اعتماد را پیدا کنید. کامچین با ارائه محصولاتی چون آبگوشت، کوفته و انواع خورشت‌ها با بهترین کیفیت می‌تواند بیشتر نیازهای غذایی شما را پاسخ دهد. خورشت کشک‌بادمجان یکی از این محصولات ارزشمند این برند است که شما می‌توانید آن را به صورت آنلاین نیز خریداری نمایید.

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

بدون دیدگاه

گذاشتن دیدگاه