غذای حاضری بدون گوشت برای گیاهخوارن و رژیم‌های غذایی خاص

اگر پیرو رژیم‌های غذایی خاصی بوده و یا گیاهخوار هستید احتمالا پیدا کردن غذای حاضری بدون گوشت یکی از بزرگترین دغدغه‌های شما است. زیرا کمتر غذای آماده‌ای را می‌توان پیدا کرد که در آن از گوشت یا مشتقاتش استفاده نشده باشد. این موضوع شاید در روزهایی که وقت کافی برای آشپزی داشته باشیم زیاد به چشم نیاید. اما در روزهایی که درگیری‌های مختلفی داریم و یا در مسافرت هستیم این مسئله واقعا پر رنگ و گاهی حتی آزار دهنده می‌شود. زیرا در این زمان‌ها همه تمرکز ما بر روی پیدا کردن غذای آماده بدون گوشت است و پیدا نکردن آن مطمئنا چندان برای ما دلچسب نخواهد بود. از این رو در ابن مطلب از کامچین قصد داریم به معرفی چند غذای آماده بدون گوشت بپردازیم. شاید این ایده‌ها بتوانند در روزهای سخت باری از دوش شما بر دارند.

غذای حاضری بدون گوشت

افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنند معمولا به دنبال غذای حاضری بدون گوشت هستند.

چند ایده ساده برای تهیه غذای حاضری بدون گوشت

خیلی از افراد به دلخواه خود یا به ناچار گوشت قرمز و مرغ را از برنامه غذایی خود حذف کرده‌اند. به عنوان مثال افرادی که تری گلیسیرید بالایی دارند، چربی خون بالایی دارند، علاقه دارند وزن کم کنند و یا طبق ذائقه و یا برای درمان بیماری‌های کبدی خود به سمت رژیم‌های غذایی گیاهی روی آورده‌اند. در شرایط حساس به دنبال یافتن بهترین گزینه برای غذای حاضری بدون گوشت هستند. از این رو در ادامه چند ایده برای غذای حاضری بدون گوشت را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱) بورانی اسفناج

همه ما کم و بیش از خواص بیشمار اسفناج آگاه هستیم. حداقل اینکه کارتون ملوان زبل به خوبی توانسته است ذهنیت ما را در مورد این گیاه پر خاصیت تحت تاثیر قرار دهد. و بورانی اسفناج را به یکی از اولویت‌های ما تبدیل کند. ترکیبات این غذای خوشمزه که شامل اسفناج پخته شده، سیر، نمک، فلفل و تخم مرغ (در صورت دلخواه) نیز به خوبی گواه مقوی بودن آن است. بورانی اسفناج می‌تواند همراه با ماست چکیده سرو شده و طعم به یاد ماندنی را به شما هدیه کند. به جرات می‌توانم بگویم بورانی اسفناج یک غذای حاضری بدون گوشت پرطرفدار در بین کسانی است که به سلامت خود اهمیت زیادی قائلند. در صورت تمایل می‌توانید بورانی اسفناج را به صورت آماده که یکی از محصولات گروه تولیدی کامچین است نیز تهیه کنید.

غذای حاضری بدون گوشت

بورانی اسفناج یک غذای حاضری بدون گوشت مقوی

 

۲) قارچ سوخاری

فرقی ندارد که قرار است قارچ سوخاری را به صورت آماده از رستوران تهیه کنید و یا خودتان در منزل آن را تهیه کنید. زیرا تهیه این غذای خوشمزه بسیار ساده است. کافی است اندکی کره را به قارچ‌ها بمالید و پس از اضافه کردن نمک و فلفل آن‌ها را در پودر سوخاری بغلتانید. سپس برای سرخ شدن آن‌ها را به سیخ کشیده و یا داخل فر قرار دهید. شاید ظرف نیم ساعت بتوانید یک غذای حاضری بدون گوشت مقوی برای خود و خانواده خود تهیه کنید.

غذای حاضری بدون گوشت

۳) کوکوی سبزی

از من که می‌پرسید سبزیجات سالم‌ترین و بهترین گزینه‌ای هستند که می‌توانند برای تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین چه غذایی را بهتر و سالم‌تر از کوکو سبزی سراغ دارید که در آن از گروه بزرگی از سبزیجات مفیدی مثل تره، جعفری، اسفناج، گشنیز و … استفاده می‌شود. اما اگر زمان کافی برای پاک کردن و خرد کردن این سبزی‌های دلبر ندارید، می‌توانید سبزی سرخ شده و آماده را از طریق گروه تولیدی کامچین تهیه کنید.

غذای حاضری بدون گوشت

سبزی کوکو برای تهیه غذای حاضری بدون گوشت

۴) بورانی کدو

در حالت کلی اگر دوست دارید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید استفاده از کدو را فراموش نکنید. زیرا کدو خواص بسیاری دارد که همین خواص باعث می‌شود که طرفداران زیادی داشته باشد. اگر کدوهای شما تازه و نازک باشند می‌توانید آن‌ها را با پوست استفاده کنید.

۵) آش رشته

بر خلاف تصور بسیاری از افراد پروتئین تنها در گوشت وجود ندارد. بلکه پروتئین‌های گیاهی که یکی از مفیدترین پروتئین‌های موجود برای بدن هستند به وفور در حبوبات یافت می‌شود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که آش رشته یکی از پرخاصیت‌ترین غذاهای سنتی بدون گوشت است. البته اگر در انتخاب سبزی آش رشته و سایر مواد آن دقت کافی داشته باشیم این خاصیت چندین برابر هم خواهد شد. به همین دلیل است که عطر و بوی خاص آش رشته‌های مادر بزرگ از ذهن ما پاک نمی‌شود. در صورت تمایل می‌توانید این غذای حاضری بدون گوشت را از طریق گروه تولیدی کامچین نیز تهیه کنید.

غذای حاضری بدون گوشت

آش رشته کامچین

۶) کشک بادمجان

همیشه که قرار نیست پلو و خورشت‌های سنتی مانند قرمه سبزی مزین سفره‌های مهمانی ما باشد. تنوع غذایی حتی در مهمانی‌ها هم باب میل همه ما است. کشک بادمجان یکی از این غذاهای سنتی فوق‌العاده‌ای است که باب میل همه است. از این رو می‌تواند یکی از غذاهای اصلی مهمانی‌های ما باشد. البته جدا از مهمانی‌ها این غذای اصیل ایرانی حداقل هر دو هفته یک بار مزین سفره‌های ما هست. اگر هم زمان کافی برای آشپزی ندارید به راحتی می‌توانید این غذای حاضری بدون گوشت را از طریق گروه تولیدی کامچین تهیه کنید.

غذای حاضری بدون گوشت

کشک بادمجان کامچین

۷) خوراک لوبیا

اگر شما هم مثل من زیاد دوست ندارید از فست فود استفاده کنید احتمالا به دنبال غذاهای حاضری سالمی هستید. خوراک لوبیا شاید بتواند مناسب‌ترین گزینه‌ای باشد که در روزهای پر مشغله و سخت کاری انتخاب می‌شود. زیرا این غذا سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، سدیم و پتاسیم و … است از این رو یک غذای پرکالری محسوب می‌شود و می‌تواند برای افراد لاغر و کودکان در حال رشد انتخاب مناسبی باشد.

غذای حاضری بدون گوشت

خوراک لوبیا با سوسیس کامچین

تا به اینجای کار سعی کردیم چند نمونه غذای حاضری بدون گوشت را با شما به اشتراک بگذاریم. تعدادی از این غذاها نیز توسط گروه تولیدی کامچین با آخرین تکنولوژی روز دنیا تهیه شده‌اند. بنابراین می‌توانند در مسافرت یا روزهای پر مشغله کاری گزینه مناسبی برای شما عزیزان باشند. اگر شما ایده‌های بهتری برای تهیه غذای حاضری بدون گوشت دارید ما در گروه صنعتی کامچین با کمال میل منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم. بنابراین تجربه‌ها و پیشنهادات خود را در مورد بهترین غذای حاضری بدون گوشت با ما به اشتراک بگذارید. شما چه غذایی را برای گیاهخواران یا افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند پیشنهاد می‎کنید؟

درباره نویسنده

تیم نویسندگان کامچین

یک دیدگاه

گذاشتن دیدگاه